BMW kyndig hjælp! - Aarhus

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Wenderby
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: man 8. apr 2019 13:55
Navn: Jacob Wenderby
By: Lystrup

BMW kyndig hjælp! - Aarhus

Indlæg af Wenderby »

Hej, takker for medlemskabet.

Jeg søger en BMW kyndig i eller omkring Aarhus, som ville kunne hjælpe mig.

Det drejer sig om en BMW E46 318i fra 99, som er begyndt at larme/tikke fra motoren..
Motoren har godt nok kørt 360.000 men bruger ingen olie, og bilen kører som sådan fint.
Det er meget periodisk, og sommetider er den helt stille, for så sekundet efter at begynde på det.
Jeg synes ikke at kunne fastsætte om problemet er der når den er varm eller kold.
Når lyden er der, er det dog som om den følger omdrejningerne. Hvorfor jeg ikke er overbevist om at det er ventilerne..
Lyder dog som om noget banker på et forkert sted.

Jeg vil høre om der fandtes en i nærheden af Lystrup / Aarhus som havde tid og lyst til at tage et kig på den med mig.
Jeg kan sagtens skrue, men har ikke forstand på biler :)

De bedste hilsner Jacob.
Mvh. Jacob Wenderby
E46 318i 1999
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: BMW kyndig hjælp! - Aarhus

Indlæg af janl »

Tikkelyden ....hvor den så end kommer fra vil følge omdr.
Lige for at ridse lidt "lyd scenarier" op :P

En meget fin/tynd tikkelyd vil være indsprøjtningsdyser. Det har alle biler dog ikke ældre med karburatorer.
En lidt tydligere men stadig relativt fin tikkelyd er ventil eller flere ventiler.
En noget mere tikke/klonk agtig lyd kan være plejlleje.

Ventil tikken kan godt komme og gå da de roteres når motoren kører, for at ensarte sliddet.
Det samme gøres ventil løfterne.

Løsningen kan være at hælde motorrens i olien og lade den køre de ca 20 min i tomgang ELLER hvad spec på produktet nu foreskriver. Dette skal altid følges.
Bla Thansen har dette produkt og det må ikke forveksles med motorrens til udvendig motor vask.
Produktet renser indvendigt for slam osv osv og når processen er slut, drænes motoren og ny olie påfyldes og filter skiftes.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Besvar