Jeg oplever at temperaturen i kabinen i perioder bliver for høj, på trods af at temperaturvælgerne er sat til 22 gr.
Bilen har fuldautomatisk klima.
Problemet kan opstå både med aircon tændt eller slukket.
Det hjælper ikke så meget at nedjustere temperaturvælgerne, så løsningen er nogle gange at åbne vinduet
Hvad kan dette skyldes?
E61 For meget varme i kabinen periodisk
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tors 12. okt 2017 09:59
- Navn: Jesper Andersen
- By: København
E61 For meget varme i kabinen periodisk
Mvh. Jesper Andersen
E61 525i LCI 2008
E61 525i LCI 2008
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tors 12. okt 2017 09:59
- Navn: Jesper Andersen
- By: København
Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk
Anyone? Nogle gange skal jeg skrue helt ned på minimum, for at sænke temperaturen i kabinen. Det er vel ikke meningen i en luksusbil med fuldautomatisk klimaanlæg??
Hvis temperaturstyringen eller automatisk klima ikke fungerer, hvor er det så oplagt at fejlsøge? Jeg har renset den lille føler inde bag gitteret i instrumentbrættet, uden nogen bedring.
Hvis temperaturstyringen eller automatisk klima ikke fungerer, hvor er det så oplagt at fejlsøge? Jeg har renset den lille føler inde bag gitteret i instrumentbrættet, uden nogen bedring.
Mvh. Jesper Andersen
E61 525i LCI 2008
E61 525i LCI 2008
Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk
Kan måske være en varmeventil der ikke fungere helt rigtigt..
Kan se der er flere ventiler i varmesystemet, så du kan se om dit er nogle af disse her.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/ ... ditioning/
Kan se der er flere ventiler i varmesystemet, så du kan se om dit er nogle af disse her.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61N/ ... ditioning/
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tors 12. okt 2017 09:59
- Navn: Jesper Andersen
- By: København
Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk
Tak for tippet. Ville sådan en ventilfejl mon kunne udlæses via OBD?
Mvh. Jesper Andersen
E61 525i LCI 2008
E61 525i LCI 2008
Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk
Nej det tror jeg ikke, men du kan måske prøve at slå på dem med skaftet af en skruetrækker og se om det hjælper, de kan hænge og kan måske gå fri ved nogle slag..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
E39 520 1996 solgt
Volvo S40 2.4 2004
Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk
Lige for at være sikker: Når du skriver “fuldautomatisk klimaanlæg”, mener du så 2-zones anlægget, eller det mindre anlæg?
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 15
- Tilmeldt: tors 12. okt 2017 09:59
- Navn: Jesper Andersen
- By: København
Re: E61 For meget varme i kabinen periodisk
Det er et 2-zoners anlæg.
Netop hjemkommet fra en tur til Middelhavet, har kørt 3600 km, og der er et helt tydeligt mønster; hver gang motoren bliver belastet, fx ved moderat kraftig acceleration, så stiger indblæsningstemperaturen i kabinen, og det uagtet at klimaanlægget er sat til minimum-temperatur i begge sider. Det får mig til at gætte på, at cirkulation af varmt vand til varmeapparatet ikke bliver lukket af, og at den øgede temperatur i kølevandet ved acceleration, derfor straks kan mærkes i kabinen, ved øget indblæsningstemperatur på den friske luft. Hvordan lyder den teori?
Netop hjemkommet fra en tur til Middelhavet, har kørt 3600 km, og der er et helt tydeligt mønster; hver gang motoren bliver belastet, fx ved moderat kraftig acceleration, så stiger indblæsningstemperaturen i kabinen, og det uagtet at klimaanlægget er sat til minimum-temperatur i begge sider. Det får mig til at gætte på, at cirkulation af varmt vand til varmeapparatet ikke bliver lukket af, og at den øgede temperatur i kølevandet ved acceleration, derfor straks kan mærkes i kabinen, ved øget indblæsningstemperatur på den friske luft. Hvordan lyder den teori?
Mvh. Jesper Andersen
E61 525i LCI 2008
E61 525i LCI 2008