Hej
Vi er på udkig efter en ny bmw og "drømmevognen" er en F11 530d. For at den rammer budgettet, kan jeg dog se at den skal op og have kørt de 140-160.000 km. Er det for meget, hvis den ellers er passet og plejet? Alternativet er en 520d med færre km. Kan se de har kørt omkring 110-120.000 km for at de lander inden for budgettet...
Vi kører ca. 18-22.000 km om året og den vil 9 ud af 10 gange køre lange ture, så det bliver ikke en "by-bil". Vi forventer at have den i en 3-4 år, så den bliver solgt omkring de 200.000 km. Ville I turde købe en 530d med det km-tal? Frygter det kan blive en dyr fornøjelse...
Hvad er der ellers af + og - ved de to modeller sat op mod hinanden? Har kørt F31 330d og F11 530d gennem mit arbejde, så ved de er lækre maskiner
Køb af F11 530d - mange km?
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: søn 18. mar 2018 16:36
- Navn: Christoffer Didriksen
- By: Odense
Køb af F11 530d - mange km?
Christoffer
E39 528i Touring 08/2000
E46 330ci 12/2000
E39 528i Touring 08/2000
E46 330ci 12/2000
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: søn 18. mar 2018 16:36
- Navn: Christoffer Didriksen
- By: Odense
Re: Køb af F11 530d - mange km?
Kom også lige i tanke om 525d 3.0... Hvordan ligger de prismæssigt ved import ift. 530d, vil der være den store forskel? Synes ikke der er mange 525d 3.0 til salg herhjemme, så der ville det nok blive import.
Christoffer
E39 528i Touring 08/2000
E46 330ci 12/2000
E39 528i Touring 08/2000
E46 330ci 12/2000
- Qui-Gon Jinn
- Almindelig bruger
- Indlæg: 25
- Tilmeldt: søn 11. mar 2018 16:29
- Navn: Martin Raghner
- By: Grenaa
Re: Køb af F11 530d - mange km?
Hej Christoffer
Jeg er selv ny BMW-ejer og brugte også en del tid på informationssøgning. Det JEG fandt ud af (desværre først efterfølgende) var, at være opmærksom på udstyrslisten. Jeg har en F10 520d, som havde kørt 169.000, da jeg købte den primo februar. Jeg købte den hos Sand Jensen i Silkeborg og dagen inden, havde de solgt en BMW, der havde kørt 450.000 km. - så jeg tror ikke du skal være bange for, om motoren kan holde til det. Jeg har efter mit køb brugt en del tid på dette forum og talt med andre BMW-ejere - mange af dem har biler, der har kørt +300.000 km. og de siger, at de ingen problemer vil have med at købe en anden BMW med mere end 300.000 km. under motorhjelmen.
Personligt ville jeg nok holde mig fra det, men jeg har heller ingen teknisk eller mekanisk sans, så jeg kan ikke "fikse noget" selv
Mht. import har jeg ingen anelse - jeg tror der er en smule at spare, men til gengæld får du typisk meget udstyr på en tysk BMW.
Der er et par stykker til salg på Bilbasen til en ganske fin pris - men dem har du nok set Men det afhænger jo af mange ting som årgang, km., udstyr osv. osv.
Held og lykke med søgningen!
//Martin
Jeg er selv ny BMW-ejer og brugte også en del tid på informationssøgning. Det JEG fandt ud af (desværre først efterfølgende) var, at være opmærksom på udstyrslisten. Jeg har en F10 520d, som havde kørt 169.000, da jeg købte den primo februar. Jeg købte den hos Sand Jensen i Silkeborg og dagen inden, havde de solgt en BMW, der havde kørt 450.000 km. - så jeg tror ikke du skal være bange for, om motoren kan holde til det. Jeg har efter mit køb brugt en del tid på dette forum og talt med andre BMW-ejere - mange af dem har biler, der har kørt +300.000 km. og de siger, at de ingen problemer vil have med at købe en anden BMW med mere end 300.000 km. under motorhjelmen.
Personligt ville jeg nok holde mig fra det, men jeg har heller ingen teknisk eller mekanisk sans, så jeg kan ikke "fikse noget" selv
Mht. import har jeg ingen anelse - jeg tror der er en smule at spare, men til gengæld får du typisk meget udstyr på en tysk BMW.
Der er et par stykker til salg på Bilbasen til en ganske fin pris - men dem har du nok set Men det afhænger jo af mange ting som årgang, km., udstyr osv. osv.
Held og lykke med søgningen!
//Martin
Venlige hilsner
Martin
BMW 520d F10 - M Performance Kit
Martin
BMW 520d F10 - M Performance Kit
-
- Almindelig bruger
- Indlæg: 6
- Tilmeldt: søn 18. mar 2018 16:36
- Navn: Christoffer Didriksen
- By: Odense
Re: Køb af F11 530d - mange km?
Tillykke med vognen
Har godt hørt det med udstyr, og det er også derfor jeg kigger meget på import. Kigger lige nu på 2 modeller - en 3.5 år gammel f11 520d lci og en 7 år gammel f11 525d 3.0. Selvom drømmen om en 3.0 R6 er stor, så er jeg nok mest til at købe den kun 3.5 år gamle 520d, der trodsalt "kun" har 14 hk mindre. Specielt når vi vil beholde bilen i 3-4 år (nok længere), så synes jeg det er rart med en kun 3.5 år gammel bil, og ikke en der allerede er 7 år. Har dog også tænkt på at kigge efter en 2012-13 530d, men "frygter" de sprænger budgettet, når først afgiften skal betales. Kommer fra en 1.6 diesel med 120 hk, så mon ikke de 190 i en 520d vil være nok?
Har godt hørt det med udstyr, og det er også derfor jeg kigger meget på import. Kigger lige nu på 2 modeller - en 3.5 år gammel f11 520d lci og en 7 år gammel f11 525d 3.0. Selvom drømmen om en 3.0 R6 er stor, så er jeg nok mest til at købe den kun 3.5 år gamle 520d, der trodsalt "kun" har 14 hk mindre. Specielt når vi vil beholde bilen i 3-4 år (nok længere), så synes jeg det er rart med en kun 3.5 år gammel bil, og ikke en der allerede er 7 år. Har dog også tænkt på at kigge efter en 2012-13 530d, men "frygter" de sprænger budgettet, når først afgiften skal betales. Kommer fra en 1.6 diesel med 120 hk, så mon ikke de 190 i en 520d vil være nok?
Christoffer
E39 528i Touring 08/2000
E46 330ci 12/2000
E39 528i Touring 08/2000
E46 330ci 12/2000
- PerT
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 154
- Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
- Navn: Per Tropp-Christiansen
- By: Aarhus
Re: Køb af F11 530d - mange km?
Jeg stod i samme situation som dig, Skulle jeg hade fornuften råde og tage en nyere brugt 520d - og stadig ikke få indfriet drømmen om en 6R diesel... Jeg valgte det sidste, og har ikke fortrudt et øjeblik.
Har nu kørt 140000 km i min 525d 3,0 og er tæt på de 200.000 km. Har skiftet lidt småting som bremser, gløderør, luftblærer - intet jeg kan bebrejde bilen, når man tænker på, at det er sliddele og det antal kilometer, som bilen nu har tilbagelagt. Bilen er bundsolid.
Med en R6 3,0 kommer mulighed for en seriøs opgradering - læs chiptuning. Og de 300+hk og 600+nm er det hele værd. Kommer hjem mere udhvilet end da jeg satte mig ind i bilen, og kraftoverskuddet er så vanedannende. Det er sådan BMW havde en vision om, at deres biler skulle køre! Og lyden i en R6 er en hel anden end 520d - jeg har folk, der på servicestationen har kommenteret lyden positivt
Og økonomien er slet ikke så tosset. Jeg kører mellem 12,5 km/l og op til 20,4 km/l - det bestemmer jeg mere eller mindre selv. Snittet ligger omkring 16 km/l - 520d gør det ikke så pokkers meget bedre...
Skal man vælge efter hjerne eller hjerte...
Har nu kørt 140000 km i min 525d 3,0 og er tæt på de 200.000 km. Har skiftet lidt småting som bremser, gløderør, luftblærer - intet jeg kan bebrejde bilen, når man tænker på, at det er sliddele og det antal kilometer, som bilen nu har tilbagelagt. Bilen er bundsolid.
Med en R6 3,0 kommer mulighed for en seriøs opgradering - læs chiptuning. Og de 300+hk og 600+nm er det hele værd. Kommer hjem mere udhvilet end da jeg satte mig ind i bilen, og kraftoverskuddet er så vanedannende. Det er sådan BMW havde en vision om, at deres biler skulle køre! Og lyden i en R6 er en hel anden end 520d - jeg har folk, der på servicestationen har kommenteret lyden positivt
Og økonomien er slet ikke så tosset. Jeg kører mellem 12,5 km/l og op til 20,4 km/l - det bestemmer jeg mere eller mindre selv. Snittet ligger omkring 16 km/l - 520d gør det ikke så pokkers meget bedre...
Skal man vælge efter hjerne eller hjerte...
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Re: Køb af F11 530d - mange km?
Hej
Jeg har en BMW 530d GT som har fået en kærlig behandling og ligger nu med 340 hk. og 730 nm. Den 3.0d motor går helt sindssyg godt - lyden, motorgangen og vibrationerne kan slet ikke sammenlignes med en 2.0d. Så rådet herfra er at vælge med hjertet
Husk dog at det kun er de allerførste af 525d F11 som er med 6 cylinder... fra 2011 er det med 4 cylinder.
Mvh.
Superbil
Jeg har en BMW 530d GT som har fået en kærlig behandling og ligger nu med 340 hk. og 730 nm. Den 3.0d motor går helt sindssyg godt - lyden, motorgangen og vibrationerne kan slet ikke sammenlignes med en 2.0d. Så rådet herfra er at vælge med hjertet
Husk dog at det kun er de allerførste af 525d F11 som er med 6 cylinder... fra 2011 er det med 4 cylinder.
Mvh.
Superbil
Mvh. Jan Holmgren
F07 530d GT 2011
F07 530d GT 2011