Jeg har som tidligere beskrevet de samme problemer.
1. Når den altid sætter ud på én bestemt cylinder (hos mig cyl. 2), er det så ikke mest sandsynligt, at problemet er specifikt noget ved den cylinder? Vil en NOx fejl ikke vise sig sim problemer på forskellige cylindre?
2. Anyway, har nu købt spoler og tændrør (en BMW mekaniker fortalte, at nogle gamle spoler (typisk før 2008) kan “brænde igennem”. Men tændrørene ser ud som om, de kræver en speciel nøgle. Nærmest 12-kantet (se foto). Er det rigtigt forstået? Hvor får man sådan en nøgle?
N53 ujævn tomgang ved start.
Re: N53 ujævn tomgang ved start.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
- PeterZ
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: lør 23. feb 2013 20:06
- Geografisk sted: Aalborg
- Navn: Peter Zweidorff
- By: Aalborg
Re: N53 ujævn tomgang ved start.
Hej Henrik,
Jeg ville løse fejlen på cylinder 2 først, hvis det var mig, det kan ødelægge katalysatorer.
Du skal bruge en tændrørsnøgle 14 mm, min er købt på Ebay, men eks. Biltema har den også.
Jeg ville løse fejlen på cylinder 2 først, hvis det var mig, det kan ødelægge katalysatorer.
Du skal bruge en tændrørsnøgle 14 mm, min er købt på Ebay, men eks. Biltema har den også.
Mvh. Peter
SAAB 9-5
2015 Suzuki Swift
Tidligere (2016-18): 2000 540i / 2008 530Xi
SAAB 9-5
2015 Suzuki Swift
Tidligere (2016-18): 2000 540i / 2008 530Xi