Nogen der ved, om der skal laves noget kodning på bilen, hvis man skifter tændspoler?
Bilen er i øvrigt en 2008 LCI Med N53 motor
E60 525i tændspoler
E60 525i tændspoler
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Re: E60 525i tændspoler
DET kan jeg ikke forstille mig
Dyser på netop din samt på BMW's "oliebrændere" skal kodes/kalibreres men ikke tændspoler.
Dyser på netop din samt på BMW's "oliebrændere" skal kodes/kalibreres men ikke tændspoler.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Re: E60 525i tændspoler
Tak.
Årsagen er urolig motorgang.
BMW vil have kr. 6.500 for at skifte 6 tændrør og 6 tændspoler
Jeg kan selv købe delene (NGK og Bosch) for kr. 1.700, og jeg kan se på Youtube, at det er piece of cake at skifte dem. Så jeg overvejer stærkt at finde en autoelektriker el.l, der vil gøre det for en anstændig sum, eller gøre det selv.
Og så prøve med noget dyserens eller motorrens i benzinen.
BMW anbefaler også udskiftning af alle 6 indsprøjtningsdyser. For den beskedne sum af kr. 19.000. Jeg kunne også forestille mig, at det kan gøres for ca. halv pris - med gode dele.
Men det er noget sværere at finde ud af, hvilke dyser, der skal bruges og/eller finde et kvalificeret værksted, der vil gøre det for et anstændigt beløb.
Årsagen er urolig motorgang.
BMW vil have kr. 6.500 for at skifte 6 tændrør og 6 tændspoler
Jeg kan selv købe delene (NGK og Bosch) for kr. 1.700, og jeg kan se på Youtube, at det er piece of cake at skifte dem. Så jeg overvejer stærkt at finde en autoelektriker el.l, der vil gøre det for en anstændig sum, eller gøre det selv.
Og så prøve med noget dyserens eller motorrens i benzinen.
BMW anbefaler også udskiftning af alle 6 indsprøjtningsdyser. For den beskedne sum af kr. 19.000. Jeg kunne også forestille mig, at det kan gøres for ca. halv pris - med gode dele.
Men det er noget sværere at finde ud af, hvilke dyser, der skal bruges og/eller finde et kvalificeret værksted, der vil gøre det for et anstændigt beløb.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Re: E60 525i tændspoler
Ja det er noget af en pris difference.
Desværre vil jeg sige......så tror jeg nærmere dine dyser halter.
Det er ret udbredt på netop benzinerne med direkte indsprøjtning.
De opbygger også koks på indsugningskanalerne på bagsiden af indsugningsventilerne men det gør alle benzin motorer med direkte indsprøjtning mere eller mindre. Prøv at google “VW carbon buildup” eller lign.
Har du fået foretaget en fejlkode udlæsning?
Ellers kan jeg gøre det her på adressen for “en svag sum”
Desværre vil jeg sige......så tror jeg nærmere dine dyser halter.
Det er ret udbredt på netop benzinerne med direkte indsprøjtning.
De opbygger også koks på indsugningskanalerne på bagsiden af indsugningsventilerne men det gør alle benzin motorer med direkte indsprøjtning mere eller mindre. Prøv at google “VW carbon buildup” eller lign.
Har du fået foretaget en fejlkode udlæsning?
Ellers kan jeg gøre det her på adressen for “en svag sum”
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Re: E60 525i tændspoler
Gerne!
BMW har faktisk haft den inde til diagnose. SÅ uanstændige er de dog ikke, at de giver mig et “tilbud” på 25.500 uden at have checket den - mod en beskeden sum på 1.500.
Fik en god snak med teknikkeren, som fortalte om dårlige tændspoler i den årgang, og deraf følgende ødelæggelse af dyserne.
Jeg kan også forstå på Youtube og andre blogs, at både tændspoler og dyser er et klassisk problem.
Men det skader jo aldrig at blive klogere. Jeg ved f,eks ikke, om problemet er på én bestemt cylinder. Jeg kunne også godt tænke mig at se sådan en fejlkodeudlæser. Overvejer selv at anskaffe mig sådan noget. Så hvis du har tid ...
BMW har faktisk haft den inde til diagnose. SÅ uanstændige er de dog ikke, at de giver mig et “tilbud” på 25.500 uden at have checket den - mod en beskeden sum på 1.500.
Fik en god snak med teknikkeren, som fortalte om dårlige tændspoler i den årgang, og deraf følgende ødelæggelse af dyserne.
Jeg kan også forstå på Youtube og andre blogs, at både tændspoler og dyser er et klassisk problem.
Men det skader jo aldrig at blive klogere. Jeg ved f,eks ikke, om problemet er på én bestemt cylinder. Jeg kunne også godt tænke mig at se sådan en fejlkodeudlæser. Overvejer selv at anskaffe mig sådan noget. Så hvis du har tid ...
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
- PeterZ
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 160
- Tilmeldt: lør 23. feb 2013 20:06
- Geografisk sted: Aalborg
- Navn: Peter Zweidorff
- By: Aalborg
Re: E60 525i tændspoler
Hej,
Jeg læser med interesse det I skriver med interesse.
Har lige købt en 11.2007 530 xi (LCI) 272 HK, kan I anbefale hvad der skal bruges af tilsætning til dyser for at undgå de omtalte problemer?
Jeg har div. testere jeg har brugt på 540i'en med succes, dem prøver jeg på 530 xi'en.
Er lige startet på at skifte olie på gearkasse, differentialer og fordeler gearkasse, har lige fået bilen klodset op og de første bundplader afmonteret, det er vist ikke bare lige, men jeg vil gøre det selv.
Jeg læser med interesse det I skriver med interesse.
Har lige købt en 11.2007 530 xi (LCI) 272 HK, kan I anbefale hvad der skal bruges af tilsætning til dyser for at undgå de omtalte problemer?
Jeg har div. testere jeg har brugt på 540i'en med succes, dem prøver jeg på 530 xi'en.
Er lige startet på at skifte olie på gearkasse, differentialer og fordeler gearkasse, har lige fået bilen klodset op og de første bundplader afmonteret, det er vist ikke bare lige, men jeg vil gøre det selv.
Mvh. Peter
SAAB 9-5
2015 Suzuki Swift
Tidligere (2016-18): 2000 540i / 2008 530Xi
SAAB 9-5
2015 Suzuki Swift
Tidligere (2016-18): 2000 540i / 2008 530Xi
Re: E60 525i tændspoler
Det må jeg sige - det var ambitiøst
Men Youtube er guld værd nu til dags, hvis man selv vil skrue
Jeg har ingen erfaringer selv - endnu - med additiver. Men folk herinde skriver meget om Bell Add. Check belladd.dk
Nogen er super pro, og andre mener ikke, at det har nogen virkning.
Men Youtube er guld værd nu til dags, hvis man selv vil skrue
Jeg har ingen erfaringer selv - endnu - med additiver. Men folk herinde skriver meget om Bell Add. Check belladd.dk
Nogen er super pro, og andre mener ikke, at det har nogen virkning.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008