Råd og vejledning 530d fra 2010

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
Barnholdt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre 8. dec 2017 22:37
Geografisk sted: Aalborg
Navn: Henrik B. Lund
By: Aalborg

Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af Barnholdt »

Hej,
Jeg er ny her og håber på lidt råd og vejledning.

Jeg kigger på en 530d fra 2010 der har 102000km på klokken.

Er der noget særligt jeg skal være opmærksom på ved sådan en bil?
Der er automatgear i bilen.
Service har været overholdt

Er der nogle tiggende bomber (kæde, manifold.....?) i sådan en bil så jeg skal overveje en anden model?

Hilsen Henrik
Mvh. Henrik B. Lund
F31 320d 2017
F20 M135i 2013 (Solgt)
F10 530d 2010 (Solgt)
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af OleDupont »

Hej Henrik,

Velkommen i forum :V

Umiddelbart vil jeg sige, at 530d-motoren er et kraftværk uden lige, og 102.000 km. er ingenting :mrgreen:

Men mon ikke medlemmer, der har lige netop din måske kommende model, snart kommer på banen.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
Barnholdt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre 8. dec 2017 22:37
Geografisk sted: Aalborg
Navn: Henrik B. Lund
By: Aalborg

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af Barnholdt »

Tak for det Ole :TU2
Mvh. Henrik B. Lund
F31 320d 2017
F20 M135i 2013 (Solgt)
F10 530d 2010 (Solgt)
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af bphhm »

Mig bekendt er der ingen specielle fejl ved denne model/årgang som jeg også selv har. Købte min for 2 år siden ved ca. 106.000 km og har nu gået knap 150.000.

De problemer der har været er skiftede fjedre både for og bag. Jeg ved ikke om det er en generel fejl eller de særligt aggressive bump vi har i nabolaget der fik dem til at knække. Jeg har også fået skiftet olie i gearkassen for en sikkerheds skyld.

Hvis den kun har gået 102.000 km og er fra 2010 så ville jeg være ekstra opmærksom på service bogen og eventuelt få et BMW værksted til at sige god for antal kilometer. Du kan også selv anskaffe dig f.eks. en Carly til aflæsning af diverse motor information via OBD stikket. Carly appen kan fortælle dig om antal km er troværdigt.

Herlig maskine og hvis du kan finde en med noget af det samme udstyr som min, så er du bare ekstra godt kørende :TU1

Min er 245 HK varianten der er rigeligt stærk. God jagt!
Brugeravatar
Barnholdt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre 8. dec 2017 22:37
Geografisk sted: Aalborg
Navn: Henrik B. Lund
By: Aalborg

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af Barnholdt »

Tak for svar.
Bilen er en Premium Selection Car fra BMW så jeg er sikker på km er i orden og alle service er overholdt.
Der er lidt ekstraudstyr i bilen, læder, stor navi, xenon, el svingbar træk og M undervogn.
Motoren er også en 245HK.

Jeg skal id og se den igen i morgen😊
Mvh. Henrik B. Lund
F31 320d 2017
F20 M135i 2013 (Solgt)
F10 530d 2010 (Solgt)
Brugeravatar
bakhoj
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 207
Tilmeldt: søn 2. maj 2010 19:34
Navn: Morten Bækhøj
By: 8382 Hinnerup

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af bakhoj »

Jeg er også en glad ejer af F10 dog en 2011 model men stadig 245 HK.

Jeg har ingen negative ting at sige overhovedet om bilen er rigtig glad for den jeg har.

Så hvis du føler at det ligger godt i maven så er det bare at købe :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh. Morten Bækhøj
Nuværende: G30 530d M-sport/ Hobbybil E30 325i cabriolet
Tidligere: BMW E21, E30, 2x E34, E39, E91 335d, E60 530i LCI og F10 530D.
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af PerT »

Har samme motor i en 525d (neddroslet til 204hk).

Bundsolid bil. Har haft den fra 70.000 km og nu står den på 193000km. Skiftet lidt bremser, forreste bærearme (værd at checke) og en enkelt luftbælg bagi. Jo ikke noget man kan bebrejde bilen når man ser på kilometerne.

Hvis man ikke allerede smiler, så er det en bil, der får een til det. Kan kun anbefale den!

Og med hensyn til ekstraudstyr; hvis du vil være rigtig god ved dig selv, så få den med oliefyr :TU1
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Brugeravatar
Barnholdt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: fre 8. dec 2017 22:37
Geografisk sted: Aalborg
Navn: Henrik B. Lund
By: Aalborg

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af Barnholdt »

Tak for feedback :TU1 .

Det lader jo til at det er en solid bil.
Jeg sender et bud til sælger i aften, så må jeg se om han acceptere.

Mht oliefyr...så har jeg haft det i en firmabil tidligere,- og det er da ultimativt luksus😊!

Hilsen Henrik
Mvh. Henrik B. Lund
F31 320d 2017
F20 M135i 2013 (Solgt)
F10 530d 2010 (Solgt)
BimmerBoy83
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 20
Tilmeldt: tirs 3. okt 2017 17:52
Navn: Andreas Thomsen
By: Brønderslev

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af BimmerBoy83 »

Jeg er også den lykkelige ejer af en 530d fra 2010. Uden tvivl den bedste bil jeg nogensinde har haft. Jeg har kun haft den i 3 måneder og kørt ca. 7000km i den. Jeg er blown away over alt, fra måden døren føles på når man åbner og lukker den til kraften og lyden (selvom det er en diesel). Når jeg parkerer den er jeg ofte nødt til at vende mig om og kigge på den, inden jeg går ind på kontoret/i Rema :roll:

Jeg har i weekenden skiftet gløderørs-relæ (min carly fortalte mig at det var defekt). Min plan var også at skifte gløderør men det måtte jeg opgive, det var alligevel for omfattende for en simpel kontormus som mig. Tidligere ejer har haft skiftet bremser osv men ellers har den opført sig eksemplarisk. Den har kørt 208.000km i skrivende stund.

Det eneste problem jeg har med bilen er, at jeg kommer aldrig mere til at kunne gå ned i en 3-serie eller ned i motorstørrelse.
Mvh. Andreas Thomsen
F11 530d 2010
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Råd og vejledning 530d fra 2010

Indlæg af bphhm »

Ja jeg må også sige at eje sådan en 6 cylindret maskine er vanedannende og giver så meget køreglæde som man skal lede længe efter. Det ville være uhyggeligt svært at skifte til en 3-4 cylindret hybrid maskine med CVT gear :D .

Man kan dog sige at F10/11 er en generation hvor der ikke er f.eks. supergod multimedie integration med mobilen eller knivskarp navigations display. Så hvis man kunne opgradere dette separat så kunne det bare være fedt.
Besvar