Udskiftning af vandpumpe

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 220
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Udskiftning af vandpumpe

Indlæg af JM540466 »

Til alle
For 1 1/2 år siden skiftede jeg vandpumpe og købte en ved Schmiedmann. Skiftede igen for 2 dage siden da pumpeakslen kunne rokkes mindst 1,5 mm fra side til side. Der blev oprettet en sag og måske kunne reklamationen klares via billeder. Tog billeder af den afmonterede pumpe og den adskilte motor samt et billede hvor der måles med skydelære. Reklamationen blev godkendt , men det er her jeg synes kæden hopper af. Købte 10 liter deminiraliseret vand samt 2,5 liter frostvædske. Brugte dog kun 5 liter vand samt 2,5 l frostvædske. Men udgiften har samtidig også været på fuld fragt. Dette vil Schmiedmann ikke godtgøre kun pumpeprisen excl. fragt, men incl moms. Det synes jeg ikke er i orden , men jeg bliver hverken rigere eller fattigere af den grund , men det er princippet. Hvordan vil man forholde sig til hvis det var et værksted der havde udført arbejdet. og en kunde skal have pumpen skiftet ?????
Valgte at købe en ny pumpe ved Bdr. Schøber . God service.
Måske er der nogle som synes det er for små sko , men du får ikke fuld erstatning for et dårligt produkt. Så kunne man selvfølgelig have købt en original pumpe og måske have undgået problemet, hvem ved. Vil fremover placere mine køb ved Koed / Schøber
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
BoLarsen
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 568
Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
Navn: Bo Sloth Larsen
By: Frederikshavn

Re: Udskiftning af vandpumpe

Indlæg af BoLarsen »

Jeg har altid ment at det med demineraliseret vand var overforsigtighed totalt unødvendigt. Jeg har så for nylig lært af en SKF bog, at man ca fra 2007 bruger keramiske pakdåser i vandpumper.

Jeg husker tydeligt fra min tid ved Fiat, at vi pludselig fra dag til dag, skiftede et hav af vandpumper. Det var ikke noget vi så før.
Men forklaringen ligger i at alm vand ikke er rent nok til de keramiske pakdåser man er begyndt at bruge. Det ødelægger dem, og så kommer der vand i lejet. Og så kunne det ende som du fortæller.

Så for fremtiden er det demineraliseret vand i kølesystemet.
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 220
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Udskiftning af vandpumpe

Indlæg af JM540466 »

Hej Bo
Glemte lige at skrive at jeg altid har kørt med deminiraliseret vand . Så pumpen er bare skrammel.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
BoLarsen
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 568
Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
Navn: Bo Sloth Larsen
By: Frederikshavn

Re: Udskiftning af vandpumpe

Indlæg af BoLarsen »

Schmiedmann er nogle kødhoveder, hvis man spørger mig. Købte et par sidespejle af dem, mailede til dem først om man kunne få dele til dem. fik en mail tilbage at det kunne man sagtens, da det var AC schnitzler spejle. Gu var det ej.

Koed.dk. De ved hvad de handler med.
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Udskiftning af vandpumpe

Indlæg af janl »

Torben.......man oplever at man nogen gange/nogen gange ikke får refunderet fragten ved reklamation men vær dog alligevel tilfreds med at du får beløbet tilbage efter 1,5år :TU1
Det er da riiiimelig god service synes jeg :TU2

Kan du huske mrk på pumpen fra Schmiedmann? "Topran" ?
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: Udskiftning af vandpumpe

Indlæg af PerT »

Personligt synes jeg, at det er fin kundeservice. Synes ikke, at man kan forlange mere.

Mvh/Per
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 220
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: Udskiftning af vandpumpe

Indlæg af JM540466 »

Kan ikke huske navnet på den gamle pumpe. Så vidt jeg husker stod der ikke noget på pumpen . Med hensyn til garantien er der jo jf. købeloven altid 2 år på nye ting ,selvfølgelig kun hvis det er monteret korrekt ellers ikke.
Men nok om det.
Har endnu ikke fået løst problemet med at nulstille min Timer i displayet . Er der en venlig sjæl som kan hjælpe.>??? har skrevet i en anden tråd. Det er High Version

Efter mange forsøg tror jeg at problemet med cd veksleren er løst . Den ville ikke finde cd erne . Har haft den totalt adskilt og smurt alle bevægelige dele med vaseline, og sat krympeflex på hagerne på boksen samt armen der trækker cdérne ind. Det virker da indtil nu. Så må vi bare håbe.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Besvar