E60 LCI - montere LED kørelys

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af HenrikT56 »

Jeg har en 525 LCI 2008 med Xenon, samt "angeleyes" positionslys og kørelys (H8).

Hvis jeg vil have hvidt LED kørelys i stedet, er det så bare én H8-pære (i hver side), der skal skiftes? Og hvordan får man den ud?

Jeg har fået lygten ud (se billedet). Er det den brune reflektor helt til højre, der skal ud? Og skal hele reflektoren ud, eller kun den sorte "dims" i midten - og i givet fald hvordan? Jeg har ikke fundet nogen videoer på Youtube, der viser præcis hvordan.
BMW_åben_forlygte.JPG
BMW_åben_forlygte.JPG (218.24 KiB) Vist 4111 gange
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
jacob
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: tirs 12. apr 2016 22:30
Navn: Jacob Ryttergaard
By: Tårnby

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af jacob »

Hej

Den 'sorte dims' er bunden af selve pæren og jeg mener det er en bajonetfatning - så du drejer den et lille stykke til den løsner sig og så kan pæren tages ud.

Jeg har ikke opgraderet mine men er interesseret så du må godt dele lidt om det færdige resultat samt hvilke LEDer du har sat i.

mvh
Jacob
Mvh. Jacob
E60LCI 530i 2007 Manuelt Gear
Thomasw
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: søn 10. jul 2016 23:07
Navn: Thomas Wriedt
By: Århus

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af Thomasw »

Skal der ikke 2 pærer til hver side? Der er jo 2 ringe pr lygte?
Mvh. Thomas Wriedt
F11 530D
jacob
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 17
Tilmeldt: tirs 12. apr 2016 22:30
Navn: Jacob Ryttergaard
By: Tårnby

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af jacob »

Jeg mener der er en form for lysledere i lygten så én pære giver lys til begge ringe i en lygte
Mvh. Jacob
E60LCI 530i 2007 Manuelt Gear
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af OleDupont »

Der skal ganske rigtig kun 1 pære i hver side :)
Vedhæftede filer
ae.jpg
ae.jpg (94.11 KiB) Vist 4042 gange
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Thomasw
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: søn 10. jul 2016 23:07
Navn: Thomas Wriedt
By: Århus

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af Thomasw »

Hvilke pærer skal man købe for at få det hvide LED lys som F11 modellen har?
Mvh. Thomas Wriedt
F11 530D
Brugeravatar
beekster
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 276
Tilmeldt: søn 5. dec 2010 15:46
Navn: Thomas Bæk
By: Horsens

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af beekster »

Tror de fleste LED pære giver det hvide lys.
Jeg skiftede mine tilbage i 2013-14 stykker. Det var nogle 10 watts som jeg købte igennem en herinde.

Der var to problemer. De virkede ikke kraftigt nok, oplevede enkelte som blinkede af mig, som var lyset slukket. Det andet problem var at det gav støj i min radio, ved godt det lyder vandvittigt, men det var helt tydeligt. Tænker det var de små modstande som skal undgå fejlmelding som forudsaget det.

Jeg fik dog mine penge retur, og købte i stedet almindelige H8 halogenpære med xenon look. (Ikke pengene værd, meget lille ændring)
Med andre ord vil jeg google grundigt inden jeg bestiller de første og billigste Kina pære.

Jeg kan tilføje at pærerne let skiftes ved at dreje til den ene side, så "popper" de ud.
Med venlig hilsen Thomas Bæk
BMW 330xd 2006 (18" BBS CH - Bilstein B6 - H&R 35/20 - Hybridturbo og tuning 350hk/690nm)
BMW 118d E87 LCI 2009
BMW 530d E61 LCI 2007 (tidl.)
VW Passat 3bg 1.9 tdi 2002 (tidl.)
Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998 (tidl.)
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af HenrikT56 »

Ok, for lige at rekapitulere: Vi taler om positionslys/kørelys til en E60 LCI med fabriksmonteret Xenon, kurvelys og celis-ringe (angel-eyes).

Jeg har nu fattet, at ringene oplyses af én H8 pære i hver lygte, bag et lille vandtæt dæksel. Kommer ud ved at dreje pæren en kvart omgang. På billedet øverst sidder den yderst til venstre. Der er altså kun plads til en LED-pære med præcis H8-form, og ikke alt muligt tingel-tangel med støjdæmpere, spændingsregulator m.m. På ledningerne, eller en sokkel, der er dobbelt så stor som originalen. Og så må den ikke bruge forkert effekt (giver fejl i computeren) eller støje i radioen.
Jeg tror sgu, jeg opgiver projektet, medmindre nogen har personlige (positive) erfaringer med en helt specifik model.

Alternativt er der jo H8 halogenpærer med xenon-look: Philips NightVision, Osram Cool Blue Intense, og der er vist også en Osram Night Breaker på vej... Men hvis de ikke er pengene værd så...

Min bimmer se nu også meget fed ud med celis-ringene i to lysstyrker og gule LED'er i siderne :D
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Thomasw
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: søn 10. jul 2016 23:07
Navn: Thomas Wriedt
By: Århus

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af Thomasw »

Her reklamerer de med de ingen fejl giver, nogen der har prøvet disse; https://www.matronics.dk/kategori/biler ... eresaet-h8
Mvh. Thomas Wriedt
F11 530D
Thomasw
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: søn 10. jul 2016 23:07
Navn: Thomas Wriedt
By: Århus

Re: E60 LCI - montere LED kørelys

Indlæg af Thomasw »

Jeg har nu købt og monteret de LED jeg sendte link til i forrige indlæg. De virker fint, ingen fejl og har samme lysfarve som selve xenon pærene. Jeg synes det ser væsentligt bedre ud end før og lyset er helt sikkert meget mere hvidt og intenst. De var lette at montere uden at tage lygten ud i øvrigt. Brugte denne guide; https://www.youtube.com/watch?v=SE8KvxeBuJs
Mvh. Thomas Wriedt
F11 530D
Besvar