Hejsa, pludselig kan jeg ikke åbne sidedøren på min e39, dørhåndtag ude og inde ligegyldigt døren er lukket - kan godt åbne "låsen"ved at trække i håndtaget men selve døren ikke - jeg tror det er den lille "halvmåne" som går over palen som ikke fjedrer tilbage men hvordan poker kommer jeg til det når nu døren er lukket....
Håber på jeres hjælp,jeg er helt stuck ...
Mvh
Torben
Dør kan ikke åbne overhovedet ...
- Turban
- Aktiv Bruger
- Navn: Torben Petersen
- By: 2700 Brønshøj
Dør kan ikke åbne overhovedet ...
Mvh. Torben
E39 Touring 1997, København
- adamzack
- Super Star
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Navn: Allan Ash
- By: Farum
Re: Dør kan ikke åbne overhovedet ...
Samme som her https://www.youtube.com/watch?v=2nNf2Z2NJ9s ?
Med Venlig Hilsen Allan
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
- Turban
- Aktiv Bruger
Nej ikke som klippet, det handler om låsen, mit handler om at døren er lukket, og når man hiver i dørhåndtaget forbliver den lukket, både det indvendige og udvendige dørhåndtag. Døren kan IKKE åbnes (ikke låses eller låses op, det er ikke udfordringen denne gang )
Det er ikke forbindelsen fra håndtaget der ikke er der, siden låsepalen kommer op når man hiver i det indvendige håndtag... Hvad gør man.
Det er ikke forbindelsen fra håndtaget der ikke er der, siden låsepalen kommer op når man hiver i det indvendige håndtag... Hvad gør man.
Mvh. Torben
- PeterZ
- Aktiv Bruger
- Geografisk sted: Aalborg
- Navn: Peter Zweidorff
- By: Aalborg
Hej,
Hvis det var mig ville jeg slå/trykke/rykke så meget som mulig på døren i området ved låsen uden at beskadige selve døren samtidig med jeg forsøger at "åbne" låsen fra indvendig eller udvendig.
Hvis det ikke lykkedes vil jeg tage dørbeklædningen af og der få adgang til låsen som så må kunne åbnes/bores i stykker og derved døren åbnes.
Det vil formodentlig koste en ny dørbeklædning og lås + evt. diverse - der er flere som sælger brugte dele til sådanne biler på dba m.v.
Pas på airbaggen.
Jeg tror det er den bedste løsning men det kan være der kommer et bedre forslag.
Hvis det var mig ville jeg slå/trykke/rykke så meget som mulig på døren i området ved låsen uden at beskadige selve døren samtidig med jeg forsøger at "åbne" låsen fra indvendig eller udvendig.
Hvis det ikke lykkedes vil jeg tage dørbeklædningen af og der få adgang til låsen som så må kunne åbnes/bores i stykker og derved døren åbnes.
Det vil formodentlig koste en ny dørbeklædning og lås + evt. diverse - der er flere som sælger brugte dele til sådanne biler på dba m.v.
Pas på airbaggen.
Jeg tror det er den bedste løsning men det kan være der kommer et bedre forslag.
Mvh. Peter
SAAB 9-5
2015 Suzuki Swift
Tidligere (2016-18): 2000 540i / 2008 530Xi
SAAB 9-5
2015 Suzuki Swift
Tidligere (2016-18): 2000 540i / 2008 530Xi
- Turban
- Aktiv Bruger
Ja det var også min tanke - sparkede lidt til døren uden held, fandt en renseribøjle og stak ind i dørlukke mekanismen indefra kabinen, klik så åbnede den. Problemet er at den går i baglås fordi fjederen i halvmånen er for slap eller der er ikke frigang nok i den enhed der bevæger sig som dermed gør at halvmånen slipper (børnesikringen tror jeg) jeg har smurt det og det har hjulpet men jeg tror det vil ske igen, må ind og skifte fjederen... Det er jo nok nemmere at fikse nu hvor døren er åben og dermed kan man få dørbeklædningen af... Men mærkeligt hvis andre ikke har oplevet det, det virker ikke så fornuftigt designet som i min transporter hvor der er rigeligt frigang
Mvh. Torben