E46 320i 2,2 Fejl E3 E4 og fejltændning på cyl 1-3-6

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
stenfeldt
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 31. jan 2015 14:14
Navn: Martin Jensen
By: Tybjerg

E46 320i 2,2 Fejl E3 E4 og fejltændning på cyl 1-3-6

Indlæg af stenfeldt »

Hej jeg var ude og købe et Mekanikertilbud :mrgreen: en E46 320i 2,2.

Jeg har så rodet en hel del med den henover en uges tid og er ved at være lidt på bar bund nu.

Den har følgene fejl
E3 Brændstofjustering Gruppe 1 grænseværdi overskredet
E4 Brændstofjustering Gruppe 2 grænseværdi overskredet
CA Grænseværdi brændstofindstilling gruppe 1
CB Grænseværdi brændstofindstilling gruppe 2
7B Aktivering,Elektrisk kølervæsketermostat
og fejltændning på cyl 1-3-6

Jeg kan slette fejlene og bilen køre fint i en par min og så kommer de igen
Ved godt at fejl E3 E4 er fejl på målinger på lambdasonden og at Grænseværdi brændstofindstilling gruppe 1-2 kan være luftmængtemåleren.
jeg har skiftet luftmængtemåleren da der sad en uorg en på så der er kommet en org på.
krumtap senscoren er skiftet til en org også. den har fået 6 nye tændrør og tændspolerne er tjekket og er ok
den har fået skiftet oliebøffen under ingsugningen og alle slangerne på ind sugningen så der er ikke nogen utæthed og har efterfølgene også sprøjtet med bremserens og sæbevand for at se om der er nogen utætheder og der er ikke nogen tegn på utætheder..
Jeg har også skifter lambdasonde 1 den der sidder og styre cyl 123.
Jeg har også tjekket det secondary luftsystem pga jeg har en mistanke der pga indsugningsluften bliver lidt for varm når jeg holder stille der kan den godt komme op på ca 60 græder men er nede på ca 24 græder når man køre.. men det secondary luftsystem starter op som det skal når den er kold og køre ca ca 90 sek som det skal.
Benzin trykket er også tjekket og det køre fint i tomgang 3.5 bar og ved kørsel og brændstof filteret er skiftet og benzintrykregulatoren virker også.
Kan også høre at DISAen køre også.
Jeg har nu bestilt et nyt termustathus da den ene af fejlene er den også men ved ikke om den er regulerende på brændstofet som en alm tempatur føler er?
Der er sikkert mere jeg har været igennem men er ved at se mig lidt blind på tingene, er der nogen der har prøvet noget ligene?
Er der nogen der har en ide om hvad det kunne være?
Jeg har lidt ider til hvad det kunne være enten er der det termostaten eller så er det EGR eller lambdasonden 2 den som styre cyl 456
Men det kan også være at jeg er helt forkert på den?
Mvh. Martin Jensen
E46 320i årg 2002
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: E46 320i 2,2 Fejl E3 E4 og fejltændning på cyl 1-3-6

Indlæg af janl »

Har du mulighed for at udlæse adaptionsværdierne som jo hænger sammen med "grænseværdi overskredet" ?
Hvis de er i stort minus kunne det tyde på at motoren kører for koldt dvs en termostat som hænger.

Hvordan kører den ellers i tomgang og ved alm kørsel?
Var de gamle tændrør sunde af udseende?
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
stenfeldt
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: lør 31. jan 2015 14:14
Navn: Martin Jensen
By: Tybjerg

Re: E46 320i 2,2 Fejl E3 E4 og fejltændning på cyl 1-3-6

Indlæg af stenfeldt »

Jeg kan se de fleste værdier på live data når jeg har min tester på, men jeg det er bare sådan en kina tester, men har også haft en texa tester på, men jeg tænker på om jeg skulle finde en BMW tester og se hvad den siger?
'Jeg har lige skiftet den defekte termostat og nr 2 lambdasonde før catten og det gav intet?
de gamle tændrør var halv sorte.
den vil ikke rigtig trække og efter ca 1 min begynder den at sætte ud på cyl 1-3-6.
Men når jeg fra kobler en af lambdasonderne før catten så køre bilen næsten som den skal hmmm?
Mvh. Martin Jensen
E46 320i årg 2002
Besvar