BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af Takenobu »

Hej

Som jeg skrev (her) sidste år fik jeg synet min bil uden anmærkning, men fik påpeget noget rust ved vangerne! Ved mit besøg hos BMW i Tyskland ville jeg derfor gerne have dem til at se det igennem, men deres melding var at der ikke var nogen problemer...

Jeg er dog ikke helt tilfreds og har derfor booket tid hos et Dinitrol-værksted til en trelagsbehandling i næste uge.

MEN

Har nu læst at BMW har 12 års "rustgaranti" og kører derfor en tur til BMW i morgen for at høre ad om de lige vil kigge på den først.

1) Er der nogen af jer der har haft en bil til BMW og fået lavet noget på deres garanti?

2) Bruger I selv Pava eller Dinitrol på jeres egne biler :)? (NB: FDM har påpeget at BMW har ændret retningslinjer og at deres garanti ikke automatisk frafalder, hvis man har fået undervogsbehandlet sin bil - medmindre de kan bevise at det er den der er årsagen...)

Mange hilsener,

Peter

PS: Føler mig lidt gammel når jeg er "Senior Bruger"...
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Brugeravatar
BoLarsen
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 568
Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
Navn: Bo Sloth Larsen
By: Frederikshavn

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af BoLarsen »

Dinitrol!!!!!! for GUDS SKYLD

Pava er ikke et særlig godt produkt. Det er blødt som snot og sidder ikke bedre fast end at det blir siddende på en hanske hvis du tar omkring et fjederben fx. Det blir slidt af hurtigere. Jeg ville aldrig bruge det igen, efter jeg har set Dinitrol.

Jeg fik min undervognsbehandlet i januar i år. fjernede selv alle bundplader inden, så jeg kunne se det. Men der var jo ikke skyggen af rust nogen steder. Kun lige overfladen på et af de lange bremserør. Men det er en smal sag at skifte det, hvis det var det. Gummihud var intakt overalt på bilen. Men den kommer osse fra tyskland.

Mht gennemtæringsgarantien. (bemærk jeg skriver gennemtæringsgaranti. Der er ikke noget der hedder rustgaranti, det findes ikke. BMW stiller garanti for gennemtæring inden for 12 år.)
Har en kammerat der har en 318i fra 2006, der har gået næsten 300... Den fik skiftet en førerdør på gennemtæringsgarantien pga rust i bunden i samlingen. Ingen problemer eller kny af nogen art. De tog et billede af den dørbund og sendte det ind til BMW, og så fik han en ny dør.

Overfladerust er ikke noget gennemtæringsgarantien dækker. Der skal være direkte hul i pladen før det er dækket af gennemtæringsgarantien. Men vil sige at hvis du har steder hvor gummihuden er væk og pladen er bar med overfladerust på, så skal du gøre noget ved det. Slib det ned med en roterede stålbørste og få noget nyt gummihud på. Og så en undervognsbehandling oven på, så spiller det maks. Og der er Dinitrols behandlinger noget af det bedste, hvis du spør mig
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af Takenobu »

Hej Bo,

Du har naturligvis helt ret, det er kun gældende for gennemtæring! Min fejl :)

Med det sagt er det ikke tilfredsstillende for mig at en BMW der er mindre end 10 år gammel skulle lide af rust på vangerne...

Hvis BMW ikke æder den i morgen fastholder jeg blot min aftale med Dinitrol værkstedet. Min kollega der også kører BMW bruger kun PAVA og da jeg på et tidspunkt skulle hjælpe ham var det da også noget forfærdeligt noget at "arbejde" med hehe.

Hilsen Peter
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Brugeravatar
BoLarsen
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 568
Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
Navn: Bo Sloth Larsen
By: Frederikshavn

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af BoLarsen »

Har du billeder af det ?

Min er en tysker og er 12 år gammel nu. Der lignede seriøst en ny bil overalt, pånær det ene bremserør. Men det er virkelig nemt at lave på sånt en E60'er.

Nu er den blevet undervognsbehandlet og pakket totalt ind i bundplader igen. Der er seriøst plastic overalt jo. Undervognsbehandlingen blir jo slidt af med tiden, men det kan jo ikke lade sig gøre her, da der er bundplader overalt.

Jeg kigger efter om 4 år hvordan det ser ud til den tid. Hvis jeg har den til den tid. Men forventer egentlig at det er intakt. Og sånt en bil, vil sige at det næsten er utænkelig at den ruster. Den blir f....me gammel inden det blir et problem ihvertfald
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af Takenobu »

Hej Bo,

Der var faktisk billeder i den oprindelige tråd, men nu kan jeg se at de er væk. Det er nok relateret til konverteringen fra det gamle board til dette :)

Her er det mest tydelige billede af den ene vange:

Billede

Hilsen Peter
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af OleDupont »

Hej Peter,

Jeg synes, at en væsentlig manglende oplysning er årgangen på din bil :D

P.S.: Senior-bruger er skam en hæderstitel som tak for dine mange indlæg :mrgreen:
P.P.S: Husk lige dit efternavn i profilen :!:
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af Rytteren »

Jeg har fået lavet rust på bagklappen på E61er fra 2008, for ca. 6 mdr siden. Det var på garantien, uden et kny. (Rust var begyndt under lakken i hjørnerne på bagrudeglassset - kendt issue sagde de hos BAG).

Nu har det selvf. ikke meget med Dinitrol behandlingen at gøre - men, har fået mange anbefalinger fra min synsmand om at undervogsbehandle - og enig, Dinitrol er langt at foretrække.

Nu går min tanke så på om den F10'er fra 2012 jeg har hentet i Tyskland også skal have en tur...?
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
Takenobu
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 772
Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
Geografisk sted: Amager
Navn: Peter T.
By: Amager

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af Takenobu »

Hej igen

Ole:
Det er en årgang 2007/05 :) Synes stadig det får mig til at føle mig gammel :lol: Hvad er der galt med "EFTERNAVN MANGLER!" Det lyder så dramatisk! :D

Rytteren:
Har også læst mig til at det er et gennemgående problem med E61'eren ift. bagklappen.

Status i dag:
Tog forbi BMW Kongens Lyngby og bestilte en tid til eftersyn af undervognen ift. at få vurderet hvorvidt det er dækket af deres garanti. Min aftale med Dinitrol værkstedet er derfor rykket en uge - tænker dog at jeg alligevel vil få den behandlet selvom BMW skulle vælge at udbedre det!
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af OleDupont »

@Peter: Det betyder kort og godt, at du skal indsætte dit efternavn, hvilket er en betingelse for at være med i forum ;)
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
BoLarsen
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 568
Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
Navn: Bo Sloth Larsen
By: Frederikshavn

Re: BMW "rustgaranti" og erfaring med Dinitrol?

Indlæg af BoLarsen »

Hvis det billede du har lagt på her er fra vangen, så sys jeg bmw bør dække det, hvis de osse dækkede døren på min kammerats bil. Det der vil synsmanden kunne prikke hul i med hans spidse hammer inden for et år eller to. Men BMW tar billeder af det og indsender det, så får du svar efter nogle dage. Men det er bare min mening. Der er jo gennemtæring garanti til maj 2019

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
Besvar