fejludlæsning 320i E36

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
lund8200
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 334
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 20:07
Navn: Thomas Lund
By: Århus

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af lund8200 »

Tiden må vise om jeg kan udlæse Hans´s bil, men har da haft den på et par E36ére og kun på nogle Compactér af de første årgange har jeg haft problemer med at udlæse fejl.
Selv konens E30 iS kan jeg læse motorstyringen på.
Ellers har jeg Carsoft i reserve.


Mvh. Thomas Lund
E39 523i/2.8
Brugeravatar
lund8200
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 334
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 20:07
Navn: Thomas Lund
By: Århus

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af lund8200 »

Carsoft gik ned når jeg ville udlæse fejl, INPA kunne kun finde ABS systemet, EasyDIS v44 kunne ikke finde nogle som helst moduler i bilen. Vi kom til at snakke om at der sad et airbag rat i bilen, men der var ingen airbag lampe i instrumentet, hvornår får E36 egentlig airbag?
Jeg har brugt et ADS interface fra DO-IT Auto, samt Carsoft 6.5 som har kørt på E36 Compacter før uden problemer.


Mvh. Thomas Lund
E39 523i/2.8
Brugeravatar
lund8200
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 334
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 20:07
Navn: Thomas Lund
By: Århus

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af lund8200 »

Efter at have læst lidt rundt på nettet har jeg fået den ide om min version af Ediabas/Inpa er for ny til at virke på tidlige modeller?
Jeg kører med Ediabas version 6.4.7 og Inpa 5.02, har måtte "nedgradere" til Ediabas 6.4.7 da Easy ikke kunne virke med version 7.


Mvh. Thomas Lund
E39 523i/2.8
Brugeravatar
hansjakobsen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 10. okt 2011 08:31
Navn: Hans Breum
By: Aarhus

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af hansjakobsen »

Som Thomas Lund skriver, så kunne vi ikke få kontakt med boksen, ud over ABS-systemet. Tidligere havde jeg en Bosch-tester på, men her meldte bilen ingen fejl, pånær en fejl på speedometret?

Problemet er, at bilen skal til omsyn inden den 19 nov, og kan ikke synes pga. fejl på udstødningsgasser. Så nu er gode råd dyre.

problemet er som følger: Bilen går ikke jævn i tomgang, men står og ruller og i løbet af 3 min begynder den at gå som en gammel fiskekutter hvor efter den brat stiger i tomgang, og så gentager samme scenario sig igen og igen. Når man så kører i den går den fint et stykke tid, men pludselig svarer trykket på speederen ikke til de ondr. den skal tage, altså som om den er ved at drukne, kører man så et par km sådan, kan den lige pludselig godt finde ud af det, og accelerer samtidig med at økonomi-måleren falder ned i et normalt leje. Andre gang kan den slet ikke tage gassen, og begynder at ryge sort.

Indtil videre er lmm og lambda blevet skiftet, men dette har ikke hjulpet.

Nogen der har prøvet noget lignende eller har en ide om hvad der er galt?

Mvh. Hans Breum
E36 320i
Brugeravatar
Nod
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 176
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 20:38
Navn: Hans Nielsen
By: Vipperød

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af Nod »

Hvorfor prøver du ikke at resette throttle position inden du piller for meget ved bilen. det er ganske gratis og tager ingen tid.

I med nøglen, men du starter ikke bilen. Pedalen i bund og hold den i 30 sekunder.
Slip den og træd den i bund igen i 30 sekunder. Du gør det også en 3. gang.
Af med tændingen, og start så bilen normalt.
Nu skulle potentiometeret ved gaspedalen være harmoniseret med servoen der flytter gasspjældet.
-----------------------

Mvh. Hans Nielsen

E61 2008
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af admin »

Nu har en E36 320i jo ikke noget potentiometer, men derimod i godt solidt kabel
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Nod
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 176
Tilmeldt: fre 8. jul 2011 20:38
Navn: Hans Nielsen
By: Vipperød

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af Nod »

Så ikke lige at det var en E36
-----------------------

Mvh. Hans Nielsen

E61 2008
Brugeravatar
hansjakobsen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 10. okt 2011 08:31
Navn: Hans Breum
By: Aarhus

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af hansjakobsen »

Opdatering.
Jeg har fået fat i en anden boks. Den nye boks stammer fra en 525er fra 91, så det burde jo egentlig ikke kunne fungere, men det gør det?! Den starter fint, kører fint, accelerer fint og står jævn i tomgang. Men hvis bilen har været standset, kan den ikke finde ud af det de første 2 min når den bliver startet igen? SÅ jeg kom til at tænke på om der er en feedback til styrboksen, altså en konstant strøm, så computeren husker data, og om der evt. kunne være en sikring der var sprunget så computeren glemmer?

Mvh. Hans Breum
E36 320i
Brugeravatar
hansjakobsen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: man 10. okt 2011 08:31
Navn: Hans Breum
By: Aarhus

Re: fejludlæsning 320i E36

Indlæg af hansjakobsen »

Opdatering.
Lambda-sonden skiftet igen, og nu er bilen synet lektien: Brug ALDRIG uoriginale dele i forbindelse med den elektroniske styring. Eller hvis du ser uoriginale dele på din bil, så skift dem først, hvis der tilstøder problemer.

Mvh. Hans Breum
E36 320i
Besvar