Gæld i bilen???

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Besvar
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Gæld i bilen???

Indlæg af adamzack »

Købte min Bimmer tilbage i aug-2008. Blev oplyst af bilbogen at bilen var gældfri. Ejeren noterede også dette på slutsedlen.

I dag slog jeg bilen op i bilgalleri´s nye nummerpladesystem, hvor der stod at var gæld i bilen??? Gælden blev registreret 3 uger EFTER at jeg havde købt bilen.

Jeg kontaktede bilbogen øjeblikkeligt, og de undrede sig også over hvordan dette kunne lade sig gøre. De oplyste endda også at der igen var registreret gæld i 2010?????????????????

Jeg blev bedt om at kontakte Dronninglund sparekasse for at høre hvordan dette var muligt. Dette har jeg også gjort. De vil nu undersøge sagen.
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Brugeravatar
E60Vest
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 911
Tilmeldt: man 27. sep 2010 16:27
Navn: B. Andersen
By: Vestjylland

Re: Gæld i bilen???

Indlæg af E60Vest »

Hej

Træls situation , når det er sagt , så sørg for at få AL kommunikation med de berørte parter på SKRIFT , så ingen kan "løbe" fra det de oplyser , her tænker jeg bla. på det pengeinstitut der åbenbart har gæld i bilen ( og måske siger over telefonen ,"det er bare en formsag" ) , samt evt. kommunikation til tideligere ejer og offentlige myndigheder ( tinglysningskontor , politi etc. )

Mvh
E60Vest
Mvh. B.Andersen
E60Vest
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1521
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Gæld i bilen???

Indlæg af Kurt »

Egentlig kan jeg ikke se at der er noget at være nevøs over, gælden "måske" er optaget efter salg af bilen og der er skrevet slutseddel 3 uger før, så er det tidligere ejer der har oprettet gælden, er der jo tale om bedrageri og så er det bare at anmelde ham til politiet.

Ved handel mellem private, er det altid en god ting, at få sin bank ind over, som kan tjekke om der er gæld i bilen
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Re: Gæld i bilen???

Indlæg af adamzack »

Takker for svar. Både tinglysningskontor og pengeinstitutet siger at der ikke noget at være nærvøs for. Jeg har dokumentation på at den var gældfri på købsdatoen. Det har tinglysningen også. Gælden er optaget efter at den blevet solgt. Pengeinstitutet fremskaffer nu selv beviserne, og sørger for at gælden i bilen bliver slettet
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Gæld i bilen???

Indlæg af OleDupont »

Tak for din beretning Allan!

Det er godt for alle at have i baghovedet, når man køber brugt.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Re: Gæld i bilen???

Indlæg af adamzack »

Mystisk. Da jeg i går slog bilen op i bilgalleri´s nye nummeplade system http://www.bilgalleri.dk/nummerplade?reg=YX21317 , stod der at der var gæld i bilen. I dag står der "Der er ikke registreret gæld i bilen". Men når jeg slår bilen op her https://www.tinglysning.dk/tinglysning/ ... ogen.xhtml er der stadig registreret gæld.

Kontaktede politiet i dag som anbefalet. De oplyste også at jeg kunne være rolig, da det fremgår på slutseddel at bilen er gældfri iflg. bilbogen, og var underskrevet af begge parter. Det er pengeinstituttet´s hovedpine. Selvfølgelig også en ulempe for mig hvis jeg havde planer om at sælge bilen
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Re: Gæld i bilen???

Indlæg af adamzack »

Endelig slettet
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Besvar