....Og måske en eller anden form for "mølle" ude i motorrummet....
Sådan en kompressormadet 4.4 liters V8'er får en E39 M5 til at ligne morfar og mormors søndagskøretøj, du ved, blød hat og goooood tid.
450 hypper er absolut ikke ualmindeligt og der er enda uden andet end at monterer kompressoren og lave lidt om på fuel-mappen. Ingen mekaniske ændringer på maskinen.
har dog hørt at man skal gøre det på en model med manuel gearkasse og man skal nok ha' en M5 kobling istedet for...
MVH. Lars H
535d
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: 535d
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
Re: 535d
Lars H,
Hehe, 450hk på en M62 kræver vidst mere end bare en kompressor og andet fuelmap
Men med andre dyser, kæmpe intercooler, vandindsprøjtning og methanol indsprøjtning og selvfølgelig en indkøring på rullefelt så har du +500hk
Og jeg skulle hilse og sige at det sparker røv i en E53 X5
Mvh Per
Hehe, 450hk på en M62 kræver vidst mere end bare en kompressor og andet fuelmap
Men med andre dyser, kæmpe intercooler, vandindsprøjtning og methanol indsprøjtning og selvfølgelig en indkøring på rullefelt så har du +500hk
Og jeg skulle hilse og sige at det sparker røv i en E53 X5
Mvh Per
- 1548
- Senior Bruger
- Indlæg: 463
- Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 22:46
- Navn: Brian S. Jensen
- By: Hesselager / Fyn
- Kontakt:
Re: 535d
Hej
Ved arrangementet hos PR Design, var der en som kom med en E34 540i hvor der var monteret kompressor og eller "opmimeret" lidt
Den ydede 395HK
Snakkede lige med ham i lørdags, og planen er vist at få en kompressor mere på, andre stempler, andre dysser, anden benzinpumpe osv. osv. og få den op på det dobbelte
I mine øre lyder det voldsomt, men om det er realistisk skal jeg ikke kunne sige
Ved arrangementet hos PR Design, var der en som kom med en E34 540i hvor der var monteret kompressor og eller "opmimeret" lidt
Den ydede 395HK
Snakkede lige med ham i lørdags, og planen er vist at få en kompressor mere på, andre stempler, andre dysser, anden benzinpumpe osv. osv. og få den op på det dobbelte
I mine øre lyder det voldsomt, men om det er realistisk skal jeg ikke kunne sige
Mvh. Brian S. Jensen
E39 528i Sedan - 1996
E39 530d Touring - 2003
E30 318i Touring - 1990
http://www.bmw-club.dk
http://www.nolle.dk
E39 528i Sedan - 1996
E39 530d Touring - 2003
E30 318i Touring - 1990
http://www.bmw-club.dk
http://www.nolle.dk
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: 535d
Hey Per (long time no see?)
Jamen med alle de "hjælpemidler" du oplister, er der sgu ingen problemer. Så er det kun et spørgsmål om økonomi og en evt. kones tålmodighed, hvor stor en effekt du ønsker dig.
Men problemet er jo ikke hvor meget men nok snare hvor længe...!
Skidtet skal jo kunne holde og +500 hypper stiller store krav til stempler og plejlstænger og selvfølgelig toppakninger og topstykker. Med de ændringer snakker vi jo opgraderinger i 100.000 kronersklassen.
Jeg har kørt i een der er målt til 395 Hk. og manden sagde at det havde han kørt med meget længe. Han ville derefter øge trykket for flere kræfter for at finde ud af hvor grænsen går, før man skal til at ændre på mere end fuelmap
Gutten ved en del om trykladning og han mener godt at han komme over 450 Hk med det udstyr han kører med, som selvfølgelig også omfatter en ladeluftkøler.
I øvrigt kan motoren godt bære en større kompressor end den han kører med og det alene giver jo også lidt...
Resten af bilens mekanik, bortset fra koblingen, er standard. Almindelige bremser, M-tech i bunden og slidte standardstøddmpere fra SACHS, og den handler som den skal. Ingen uoverstigelige problemer, selv med den 35% effektforøgelse. Dog bruger den oceaner af dyr saft og det er den mindre sjove del af festen
MVH. Lars H
Jamen med alle de "hjælpemidler" du oplister, er der sgu ingen problemer. Så er det kun et spørgsmål om økonomi og en evt. kones tålmodighed, hvor stor en effekt du ønsker dig.
Men problemet er jo ikke hvor meget men nok snare hvor længe...!
Skidtet skal jo kunne holde og +500 hypper stiller store krav til stempler og plejlstænger og selvfølgelig toppakninger og topstykker. Med de ændringer snakker vi jo opgraderinger i 100.000 kronersklassen.
Jeg har kørt i een der er målt til 395 Hk. og manden sagde at det havde han kørt med meget længe. Han ville derefter øge trykket for flere kræfter for at finde ud af hvor grænsen går, før man skal til at ændre på mere end fuelmap
Gutten ved en del om trykladning og han mener godt at han komme over 450 Hk med det udstyr han kører med, som selvfølgelig også omfatter en ladeluftkøler.
I øvrigt kan motoren godt bære en større kompressor end den han kører med og det alene giver jo også lidt...
Resten af bilens mekanik, bortset fra koblingen, er standard. Almindelige bremser, M-tech i bunden og slidte standardstøddmpere fra SACHS, og den handler som den skal. Ingen uoverstigelige problemer, selv med den 35% effektforøgelse. Dog bruger den oceaner af dyr saft og det er den mindre sjove del af festen
MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring
Re: 535d
Den x5'er har da holdt et par år indtil videre (der er nu planlagt at den også skal have en gang gas, så må vi jo se hvad der sker )
Men Den originale steptronic holdt ikke længe med den effekt så derfor er der bygget en manuel gearkasse fra en E39 M5 på. Det krævede lige lidt specialkodning osv for at undgå den gik i nødprogram, da E53 med M62 jo ikke fåes med manuel gear
Ja og så også lidt speciel konstruktion da M5 gearkassen jo er kortere end steptronic...
Ja Lars, jeg har ikke haft så meget overskud af tid på det sidste, jeg har nemlig adskildt min E39 Touring til atomer da den sendes til omlakering fredag og samtidig er jeg ved at opgradere den med navi dsp og div andet udstyr
Mvh Per
Men Den originale steptronic holdt ikke længe med den effekt så derfor er der bygget en manuel gearkasse fra en E39 M5 på. Det krævede lige lidt specialkodning osv for at undgå den gik i nødprogram, da E53 med M62 jo ikke fåes med manuel gear
Ja og så også lidt speciel konstruktion da M5 gearkassen jo er kortere end steptronic...
Ja Lars, jeg har ikke haft så meget overskud af tid på det sidste, jeg har nemlig adskildt min E39 Touring til atomer da den sendes til omlakering fredag og samtidig er jeg ved at opgradere den med navi dsp og div andet udstyr
Mvh Per
- LarsHansen
- Super Star
- Indlæg: 1965
- Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
- Navn: Lars Hansen
- By: Arlöv
- Kontakt:
Re: 535d
Jamen når du er færdig med den (skal vi sige imorgen ved samme tid ?) kommer du bare herover og tager dig af min. Jeg skal nemlig sige dig, den trænger !
Jeg skal selvfølgelig nok sørge for rigelige mængder af coca cola og rugbrødsmadder (du vælger selv hvad der skal på) så du ikke falder om af træthed og udmattelse i garagen...
MVH. Lars H
Jeg skal selvfølgelig nok sørge for rigelige mængder af coca cola og rugbrødsmadder (du vælger selv hvad der skal på) så du ikke falder om af træthed og udmattelse i garagen...
MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
E39 540i Touring