535d

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: 535d

Indlæg af LarsHansen »

....Og måske en eller anden form for "mølle" ude i motorrummet....

Sådan en kompressormadet 4.4 liters V8'er får en E39 M5 til at ligne morfar og mormors søndagskøretøj, du ved, blød hat og goooood tid.

450 hypper er absolut ikke ualmindeligt og der er enda uden andet end at monterer kompressoren og lave lidt om på fuel-mappen. Ingen mekaniske ændringer på maskinen.

har dog hørt at man skal gøre det på en model med manuel gearkasse og man skal nok ha' en M5 kobling istedet for...


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: 535d

Indlæg af plpoulsen »

Lars H,

Hehe, 450hk på en M62 kræver vidst mere end bare en kompressor og andet fuelmap

Men med andre dyser, kæmpe intercooler, vandindsprøjtning og methanol indsprøjtning og selvfølgelig en indkøring på rullefelt så har du +500hk

Og jeg skulle hilse og sige at det sparker røv i en E53 X5

Mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Brugeravatar
1548
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 463
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 22:46
Navn: Brian S. Jensen
By: Hesselager / Fyn
Kontakt:

Re: 535d

Indlæg af 1548 »

Hej

Ved arrangementet hos PR Design, var der en som kom med en E34 540i hvor der var monteret kompressor og eller "opmimeret" lidt

Den ydede 395HK

Snakkede lige med ham i lørdags, og planen er vist at få en kompressor mere på, andre stempler, andre dysser, anden benzinpumpe osv. osv. og få den op på det dobbelte

I mine øre lyder det voldsomt, men om det er realistisk skal jeg ikke kunne sige
Mvh. Brian S. Jensen
E39 528i Sedan - 1996
E39 530d Touring - 2003
E30 318i Touring - 1990
http://www.bmw-club.dk
http://www.nolle.dk
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: 535d

Indlæg af LarsHansen »

Hey Per (long time no see?)


Jamen med alle de "hjælpemidler" du oplister, er der sgu ingen problemer. Så er det kun et spørgsmål om økonomi og en evt. kones tålmodighed, hvor stor en effekt du ønsker dig.
Men problemet er jo ikke hvor meget men nok snare hvor længe...!
Skidtet skal jo kunne holde og +500 hypper stiller store krav til stempler og plejlstænger og selvfølgelig toppakninger og topstykker. Med de ændringer snakker vi jo opgraderinger i 100.000 kronersklassen.

Jeg har kørt i een der er målt til 395 Hk. og manden sagde at det havde han kørt med meget længe. Han ville derefter øge trykket for flere kræfter for at finde ud af hvor grænsen går, før man skal til at ændre på mere end fuelmap

Gutten ved en del om trykladning og han mener godt at han komme over 450 Hk med det udstyr han kører med, som selvfølgelig også omfatter en ladeluftkøler.
I øvrigt kan motoren godt bære en større kompressor end den han kører med og det alene giver jo også lidt...

Resten af bilens mekanik, bortset fra koblingen, er standard. Almindelige bremser, M-tech i bunden og slidte standardstøddmpere fra SACHS, og den handler som den skal. Ingen uoverstigelige problemer, selv med den 35% effektforøgelse. Dog bruger den oceaner af dyr saft og det er den mindre sjove del af festen


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
plpoulsen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1708
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:55
Navn: Per Legarth
By: Randers

Re: 535d

Indlæg af plpoulsen »

Den x5'er har da holdt et par år indtil videre (der er nu planlagt at den også skal have en gang gas, så må vi jo se hvad der sker )

Men Den originale steptronic holdt ikke længe med den effekt så derfor er der bygget en manuel gearkasse fra en E39 M5 på. Det krævede lige lidt specialkodning osv for at undgå den gik i nødprogram, da E53 med M62 jo ikke fåes med manuel gear
Ja og så også lidt speciel konstruktion da M5 gearkassen jo er kortere end steptronic...

Ja Lars, jeg har ikke haft så meget overskud af tid på det sidste, jeg har nemlig adskildt min E39 Touring til atomer da den sendes til omlakering fredag og samtidig er jeg ved at opgradere den med navi dsp og div andet udstyr

Mvh Per
Mvh. Per

Mail: per@carwizard.dk
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: 535d

Indlæg af LarsHansen »

Jamen når du er færdig med den (skal vi sige imorgen ved samme tid ?) kommer du bare herover og tager dig af min. Jeg skal nemlig sige dig, den trænger !

Jeg skal selvfølgelig nok sørge for rigelige mængder af coca cola og rugbrødsmadder (du vælger selv hvad der skal på) så du ikke falder om af træthed og udmattelse i garagen...


MVH. Lars H
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Besvar