Hjælp - hvor er jeg??

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Besvar
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Hjælp - hvor er jeg??

Indlæg af OleDupont »

Min bil har indbygget GPS, som ellers fungerer fint.

Jeg anvender det nu ikke ret meget, men i går skulle jeg finde en adresse langt Pommeren i vold, så der var det bydende nødvendigt.

MEN lige netop i går vælger systemt at gå i konfus-mode! Da jeg kørte på Holbæk-motorvejen, viste displayet at jeg var i Gentofte o.s.v.

Nå, med hjælp af flere opkald på mobilen lykkedes det at finde vej.

Sidst på dagen, da jeg skulle hjem, var alt i orden igen - MEN:

For enden af Motor-Ring 4 ved Chokoladekrydset (hvor jeg skal til venstre ad Frederikssundsvej) viser den, at jeg skal køre en sløjfe ad Tomsvej!! Altså ovre på fabrikkens område.

Og da jeg kører til højre ad rute 233, viser den, at jeg faktsik kører ude midt på marken, dog i den rigtige retning .

Jeg har én gang tidligere oplevet, at den mister orienteringen, det var under et besøg i Roskilde Lufthavn i Tune, og det tillagde jeg forstyrrelser fra alt det elektroniske isenkram, der er der på stedet.

Kan man løse problemet ved at afbryde strømmen i en periode, eller skal der andre metoder til?

Håber nogen kan hjælpe.

Venlig hilsen Ole Dupont
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Hjælp - hvor er jeg??

Indlæg af OleDupont »

Er jeg virkelig den eneste, der har problemer med navigationen?

Nu har jeg lige haft problemet i 3-4 dage, hvor jeg på trods af kørsel i København angiveligt skulle befinde mig i Roskilde!!

P.t. virker skidtet igen.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: Hjælp - hvor er jeg??

Indlæg af admin »

Hej Ole

Næste gang den ikke kan finde ud af hvor du er så prøv at gå i service menuen på navigationen, her kan du bla. aflæse hvor mange satelitter gps'en kan se.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Hjælp - hvor er jeg??

Indlæg af OleDupont »

Hej Mogens,

Som sædvanlig kan jeg ikke huske, hvordan jeg kommer i menuen.

I øvrigt går det fint lige nu, og mon ikke det lille symbol med kloden indikerer, hvad der sker, for nu er der lige pludselig en del grønne "klatter", som måske angiver antallet af satelitter.

Måske vi skulle sende et par stykker mere i omløb.

De bedste hilsner Ole
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Hjælp - hvor er jeg??

Indlæg af OleDupont »

I øvrigt kunne det jo være, at min GPS er modstander af jagt, idet jeg for nylig skulle på en sådan ved Kalundborg, og det gik fint hele vejen til den første rundkørsel udenfor byen.

Men herefter ville skidtet have mig igennem dels et par boligblokke og dernæst adskillige pløjemarker. Så derfor måtte jeg køre efter vind og vejr og så skele lidt til den misvisende rute, hvilket resulterede i, at jeg godt nok fandt stedet, men 10 minutter for sent :-/
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Hjælp - hvor er jeg??

Indlæg af OleDupont »

Har lige været til foredrag om GPS hos en Garmin mand, og det viser sig, at man for 2 år siden indførte en ny generation af antenner, som ikke lader hverken tåge eller dis ødelægge "billedet".

Desværre er min indbyggede GPS (version Mk 4) over 2 år gammel, så det er nok forklaringen på udfaldene, som både kan skyldes vejret, kørsel i skove, nær vand og måske også i områder med meget i æteren, f.eks i lufthavne, som jeg har oplevet.

Og man kan ikke få den opgraderet eller indbygge en ny, så nu må jeg finde mig i, at min kones Garmin 660 er væsentlig bedre end min, og så kan hendes opdateres gratis på nettet (øv).
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Besvar