E39 - 523 - 1997 : Probs

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af admin »

Hej,

Jeg har lidt problemer med min 523.
- Den sætter ud en gang imellem i meget kort tid. ½sek eller lign.
- Den mister trækkraft en gang imellem.

Jeg har haft tester på og den viste, at det var toppunktsføleren for krumtappen. Den har jeg så skiftet og troede så den var ok. Det gik også fint i et stykke tid, men i dag mistede den så trækkraft igen - så slukker og starter jeg bilen og alt er ok igen.

Hvad skal jeg have for at kunne teste fra min egen notebook og hvad vil det koste for det løber jo hurtigt op hvis man skal betale 295+m hver gang man skal have læst fejl ud

Nogle foreslag til løsninger?

Mvh
Michael

Derudover kører den kanon sådan en BMW
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af admin »

det er en motor rekoleringsvintil,der fejler har prøvet det på min e39 fra 99.har skiftet alt før vi fant fejlen.en fejl der kun er der en gang imellem.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1525
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af Kurt »

Det er din knastakselføler der er defekt.. havde samme problem på min, den skulle kører mellem 7-8 km og slukkes i 10 sek, så gik den noget bedre.. men efter den er sliftet, føles det som om, at den har fået 15-20 hk mere.. men kør til Bmw og køb en orginal, den koster ca 200,- mere som de uorginale, men tror de penge er givet godt ud..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af admin »

kør til bmw og få udlæst fejlen koster ca 800,kr og det er ikke forgæves,for der havner man aligevel.har haft et par uheldige tilfælde om fejl udlæsning hos schmiedmann,og skifet en masse dele og så var det ikke det. så på bmw lavet første gang.det haved været billiger at starte der,men man kan være uhældig nogle gange.bmw jan nygård godt værksted men dyrt.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af admin »

Det var knastakselføleren.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1525
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af Kurt »

Købte du en orginal eller uorginal..?? ham jeg købte min af, sagde at han havde fået skifte knastakselføler, men tror han havde sat en uorginal på, eller brugt, men efter jeg har skiftet til den orginale, har den ikke i den tid jeg har haft bilen, gået så godt som nu, tror den hele tiden har manglet Hk, men de er helt sikkert kommet nu..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af admin »

org. brugt. Den kører PERFEKT.
Kanon lækker bil
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1525
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af Kurt »

Nice..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
elvispresley
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 250
Tilmeldt: ons 8. jul 2009 18:54
Navn: Lars Holmqvist
By: Hørsholm

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af elvispresley »

Har haft et lignende problem, bilen mistede pludselig trækkraft og gik død (fanme ubehageligt på en to-sporet motortrafikvej i Helsingborg uden nødspor). Efter 2 minutters pause kørte den hostende videre, hvorefter den slår over i normal kørsel.

Mogens (admin.) udlæste den og den meldte brændingsfejl på cyliner 1,2,3 og 4.

Mogens anbefalede udskiftning af knastakselføler, hvilket jeg lige har bestilt hos BMW.

Derudover kunne det åbenbart også være delvis defekte tændspoler, mit spørgsmål lyder derfor, kan man købe disse hos schmiedmann (der står ikke original, men OEM kvalitet - hvilket jeg forstår er den identiske vare) og sparer de par tusind?
Mvh. Lars Holmqvist
E39 1999
E61 530d 2005
F20 116d 2012
F20 LCI II 120d M-Sport 2018
E61 LCI 525d - M-Sport line 2008
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1525
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: E39 - 523 - 1997 : Probs

Indlæg af Kurt »

Du skal prøve den føler først.. meget sjældent, at flere tændspoler står af på en gang.. Ang. køb af tændspoler: når det drejer sig om tændningsanlæg, vil jeg altid købe orginalt, de er dyrer, men med lidt rabat, kan prisen jo godt komme lidt ned og er sikker på, at den kører betydeligt bedre med orginale.. men tror det hjælper med en ny føler..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Besvar