Vores ny indkøbte 525D kommer desværre ikke højre en max 67 grader og syntes også den er længe om at varme kabinen. Har bestilt begge thermostater og ny vandpumpe så håber jeg det hjælper.
Det bliver spændene at se om partikelfilter laver ballade når først den kommer over 75 grader.
Motor temp 535D 2008
-
- Aktiv Bruger
- Indlæg: 167
- Tilmeldt: fre 8. feb 2013 21:58
- Navn: Lars Andersen
- By: 4490 Jerslev
Re: Motor temp 535D 2008
Bmw 125i aut. cabriolet 2012.
Re: Motor temp 535D 2008
Peter: Mit fyr er sat til kun at opvarme kabinen, og derved får man hurtigere driftstemp på motoren end uden fyr. Det kan være derfor du oplever det tager længere tid med din 525D.
Nuggi: desværre havde jeg kørt 2 år med 63 grader, så mit filter kunne ikke reddes.
-
Nuggi: desværre havde jeg kørt 2 år med 63 grader, så mit filter kunne ikke reddes.
-
-----------------------
Mvh. Hans Nielsen
E61 2008
Mvh. Hans Nielsen
E61 2008
Re: Motor temp 535D 2008
@ Nuggi: På biler uden standheizung (oliefyr), sidder der et el-element, der varmer kabinen når det er koldt. Få udlæst fejlkoder og se om det er defekt.
På biler med standheizung bruges oliefyret som kabinevarmer ved en udetemp under 5 grader og en kølevandstemperatur på under 78 grader.
På biler med standheizung bruges oliefyret som kabinevarmer ved en udetemp under 5 grader og en kølevandstemperatur på under 78 grader.
F11 530dA mit alles ![Godt :TU2](./images/smilies/desismileys_3267.gif)
![Godt :TU2](./images/smilies/desismileys_3267.gif)
Re: Motor temp 535D 2008
Mit værksted har snakket med et andet værksted som har set dette problem før.
De mener det skyldes at min bil ikke har nogle dynamiske klapper ude ved køleren, som regulere hvor meget luft der kan sendes igennem køleren.
Så nu vil de finde ud af hvordan de får det monteret.
Det positive er at de nu har erkendt at der er et problem. I starten prøvede de at bilde mig ind at alt var normalt, og at den ikke behøvede at blive varmere.
De mener det skyldes at min bil ikke har nogle dynamiske klapper ude ved køleren, som regulere hvor meget luft der kan sendes igennem køleren.
Så nu vil de finde ud af hvordan de får det monteret.
Det positive er at de nu har erkendt at der er et problem. I starten prøvede de at bilde mig ind at alt var normalt, og at den ikke behøvede at blive varmere.
Mvh. Johnny Baumann
E61 535d LCI
E61 535d LCI
-
- Senior Bruger
- Indlæg: 772
- Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
- Geografisk sted: Amager
- Navn: Peter T.
- By: Amager
Re: Motor temp 535D 2008
Lyder mærkeligt... termostaterne burde jo lukke for den kolde vand i køleren så snart temperaturen er for lav igen. Så burde det ikke gøre nogen forskel hvor koldt vandet er i køleren, andet end hvor hurtigt termostaten lukker.
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
BMW E60 LCI 525d 2007
- BoLarsen
- Senior Bruger
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
- Navn: Bo Sloth Larsen
- By: Frederikshavn
Re: Motor temp 535D 2008
det med de klapper lyder for mig som en and.. ved godt de klapper sidder på sånt en e60, men det er altså thermostaten som lukker vand ud i køleren.
du får vist mere ud af at tjekke den thermostat selv, end at køre til det værksted. en motor skal ikke være 63 grader, den skal være 90+-5
Gør følgende:
Start bilen og aktiver den skjulte menu og find motortemperaturen.
find den kølerslange som går fra thermostaten til køleren.
er thermostaten defekt, så vil den kølerslange gradvist blive varm og stige i temperatur, sammen med motoren gradvist bliver varmere. sker dette, så lad motoren køre til motortemperaturen er 90 - 95 grader, og kør så i bilen med den skjulte menu stående på motortemperatur, og så vil den falde ret hurtigt til de ca 65 grader, hvis thermostaten er defekt
er den i orden, så bliver kølerslangen pludselig varm omkring motortemperatur på de ca 90 grader, og du kan ikke røre ved den kontinuerligt pga det næsten kogende vand
det kan være svært at mærke om slangen er kold eller varm, men lader du motoren gå tomgang indtil den er de ca 90-95 grader, og kører en tur i den, og temperaturen så falder tilbage til de ca 65, så er du STENSIKKER på thermostaten er defekt.
Jeg er stensikker på den er defekt, en motor skal ikke være 65 grader, det er noget vås, den skal være ca 90
du får vist mere ud af at tjekke den thermostat selv, end at køre til det værksted. en motor skal ikke være 63 grader, den skal være 90+-5
Gør følgende:
Start bilen og aktiver den skjulte menu og find motortemperaturen.
find den kølerslange som går fra thermostaten til køleren.
er thermostaten defekt, så vil den kølerslange gradvist blive varm og stige i temperatur, sammen med motoren gradvist bliver varmere. sker dette, så lad motoren køre til motortemperaturen er 90 - 95 grader, og kør så i bilen med den skjulte menu stående på motortemperatur, og så vil den falde ret hurtigt til de ca 65 grader, hvis thermostaten er defekt
er den i orden, så bliver kølerslangen pludselig varm omkring motortemperatur på de ca 90 grader, og du kan ikke røre ved den kontinuerligt pga det næsten kogende vand
det kan være svært at mærke om slangen er kold eller varm, men lader du motoren gå tomgang indtil den er de ca 90-95 grader, og kører en tur i den, og temperaturen så falder tilbage til de ca 65, så er du STENSIKKER på thermostaten er defekt.
Jeg er stensikker på den er defekt, en motor skal ikke være 65 grader, det er noget vås, den skal være ca 90
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
E60 525d 2004
- BoLarsen
- Senior Bruger
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
- Navn: Bo Sloth Larsen
- By: Frederikshavn
Re: Motor temp 535D 2008
http://bmw5er.dk/forum/view.php?bn=bmw5 ... &first=180
Hvis du læser ovenstående link, så har en gut oplevet præcis det samme som dig, linket går bare på at han undrede sig over den dårlige økonomi, og igennem tråden bliver han rådet til at kontrollere motortemperaturen, og derefter er scenariet præcis det samme som dit problem.
Han får så skiftet nogle gløderør i samme ombæring som thermostater, men det er thermostaterne der styrer motortemperaturen.
Hvis du læser ovenstående link, så har en gut oplevet præcis det samme som dig, linket går bare på at han undrede sig over den dårlige økonomi, og igennem tråden bliver han rådet til at kontrollere motortemperaturen, og derefter er scenariet præcis det samme som dit problem.
Han får så skiftet nogle gløderør i samme ombæring som thermostater, men det er thermostaterne der styrer motortemperaturen.
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
E60 525d 2004
- BoLarsen
- Senior Bruger
- Indlæg: 568
- Tilmeldt: lør 2. nov 2013 09:35
- Navn: Bo Sloth Larsen
- By: Frederikshavn
Re: Motor temp 535D 2008
Gutten fra ovenstående link gik i øvrigt fra ca 7,5 kml til ca 13 efter han fik hans motor på de ca 90 grader
Det er vel også værd at tage med som en acceptabel sidegevinst..
Det er vel også værd at tage med som en acceptabel sidegevinst..
Mvh. Bo Sloth Larsen
E60 525d 2004
E60 525d 2004
Re: Motor temp 535D 2008
De klapper bruges til at ændre bilens aerodynamik og ikke til at holde bilens køler varm.
Re: Motor temp 535D 2008
Hvis termostaterne er skiftet til originale og er fuldt funktionsdygtige, men temperaturen stadig ikke bliver høj nok, så kan det være termostaten i varmeveksleren til gearolie det er galt med.