Hej
Jeg har undret mig over at mit olie fyr kørte konstant under kørsel selv efter 100km kørsel.
Fik at vide hvordan jeg kunne se motor temp, og den lå omkring 63C også efter 100km kørsel på motorvej.
Defekt termostat tænkte jeg og kørte til mit BMW værksted og bad dem skifte termostaterne. De påstod dog at mine termostater ikke fejlede noget og der generelt ikke var noget galt med bilen.
De skiftede dog alligevel begge termostater da jeg bad dem om det. Men det har ikke hjulpet noget. Temperaturen siger stadig 63C.
Kan det være termometeret der er defekt, eller hvad kan der være galt?
Andre der har en 535D LCI model der kan oplyse hvad deres motor temp er?
Motor temp 535D 2008
Motor temp 535D 2008
Mvh. Johnny Baumann
E61 535d LCI
E61 535d LCI
Re: Motor temp 535D 2008
Umiddelbart ville jeg mene at en defekt vandpumpe ville give for høj temperatur, da den så ikke ville kunne cirkulere vandet tilstrækkeligt.
Mvh. Johnny Baumann
E61 535d LCI
E61 535d LCI
- admin
- Administrator
- Indlæg: 2867
- Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
- Navn: Mogens Juhl
- By: Viby Sjælland
- Kontakt:
Re: Motor temp 535D 2008
Hej Johnny
Jeg har en 335d fra 2008 med samme motor.
Da jeg fik bilen for et år siden var motortemp ikke mere end 68 grader, jeg fik forhandler til at skifte begge termostater og nu ligger den efter ca. 10 km. kørsel på 90 grader og brændstoføkonomi er bedret med 1 km/l.
Endvidere mener jeg at have læst at partikelfilter regenerering først aktiveres ved temp. over 75 grader.
Men hvad dit problem skyldes ved jeg ikke. Har de luftet den ordentlig ud ??
Jeg har en 335d fra 2008 med samme motor.
Da jeg fik bilen for et år siden var motortemp ikke mere end 68 grader, jeg fik forhandler til at skifte begge termostater og nu ligger den efter ca. 10 km. kørsel på 90 grader og brændstoføkonomi er bedret med 1 km/l.
Endvidere mener jeg at have læst at partikelfilter regenerering først aktiveres ved temp. over 75 grader.
Men hvad dit problem skyldes ved jeg ikke. Har de luftet den ordentlig ud ??
Mvh
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
-
- Senior Bruger
- Indlæg: 772
- Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
- Geografisk sted: Amager
- Navn: Peter T.
- By: Amager
Re: Motor temp 535D 2008
Vildt mærkeligt - jeg har også lige skiftet begge thermostater fordi den var under 80 grader konstant.
Er du sikker på at de ikke bare skiftede EGR thermostaten?
Er du sikker på at de ikke bare skiftede EGR thermostaten?
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
BMW E60 LCI 525d 2007
Re: Motor temp 535D 2008
Jeg så dem ikke skifte termostaterne, men de siger at de har skiftet dem begge. Jeg har også tænkt på om de ved en fejl har sat den defekte i igen.
Hvis ikke de har luftet ud, så vil det kunne resultere i luft ved pumpen, hvor ved den ikke vil kunne cirkulere, eller luft ved termostat og den vil ikke åbne. Begge dele vil give for varm motor.
Kan termostat hus være defekt, hvorved vandet kan bypasse termostaten?
Jeg ser kun 3 mulige fejl.
1. Defekt termostat så vandet cirkulere ud til køleren hele tiden.
2. Vandet kan bypasse termostaten.
3. Den aflæste motortemp er forkert.
Hvis ikke de har luftet ud, så vil det kunne resultere i luft ved pumpen, hvor ved den ikke vil kunne cirkulere, eller luft ved termostat og den vil ikke åbne. Begge dele vil give for varm motor.
Kan termostat hus være defekt, hvorved vandet kan bypasse termostaten?
Jeg ser kun 3 mulige fejl.
1. Defekt termostat så vandet cirkulere ud til køleren hele tiden.
2. Vandet kan bypasse termostaten.
3. Den aflæste motortemp er forkert.
Mvh. Johnny Baumann
E61 535d LCI
E61 535d LCI
Re: Motor temp 535D 2008
Jeg tror mest på 1.
Havde samme problem som dig, og efter skift af originale termostater, har jeg omkring 90 efter 10 minutter, og fyret stopper efter ca 5minutter.
Du skal få fikset temperaturen hurtigst muligt, for som nævnt af Bækhøj, så vil DPF ikke regenerere før ved 75 grader kølevandstemp. Uden regenerering risikerer du at skulle skifte DPF.
-
Havde samme problem som dig, og efter skift af originale termostater, har jeg omkring 90 efter 10 minutter, og fyret stopper efter ca 5minutter.
Du skal få fikset temperaturen hurtigst muligt, for som nævnt af Bækhøj, så vil DPF ikke regenerere før ved 75 grader kølevandstemp. Uden regenerering risikerer du at skulle skifte DPF.
-
-----------------------
Mvh. Hans Nielsen
E61 2008
Mvh. Hans Nielsen
E61 2008
Re: Motor temp 535D 2008
En original termostat kommer automatisk med termostathus.
-
-
-----------------------
Mvh. Hans Nielsen
E61 2008
Mvh. Hans Nielsen
E61 2008
-
- Senior Bruger
- Indlæg: 772
- Tilmeldt: ons 11. mar 2009 14:13
- Geografisk sted: Amager
- Navn: Peter T.
- By: Amager
Re: Motor temp 535D 2008
Hvordan rammer i 90 grader efter 10 minutter??? Det tager mig 20 :/ Begge termostater er skiftet, kan der være andet der er årsag til at det går så langsomt?
Mvh. Peter
BMW E60 LCI 525d 2007
BMW E60 LCI 525d 2007
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: Motor temp 535D 2008
Som erklæret frossenpind skal jeg så åbenbart ikke klage over, at min er 5-7 minutter om at nå fuld driftstemperatur
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5