Sænkning E39

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: Sænkning E39

Indlæg af LarsHansen »

@Tommy: Nu er forskellen på en Opel Vektra og en BMW E39 i mine øjne til at få øje på...
Jeg er ikke principielt imod gevindundervogne, men det skal være der hvor de er beregnet, nemlig til racerbiler og/eller mindre street performance biler og dertil høre en mellemklasse BMW bare ikke.

@Frank: Selv en Brian kommer galt afsted fra tid til anden og er nødt til at tage sig af problemet i mange år frem...
Når du nu har kone og børn, skal du måske allierer dig med een eller anden her i forum som har den undervogn du godt kan tænke dig og finde ud af om familien synes om din sænkning, for DU har jo besluttet dig...
Det KAN dog være at "mor" har andre planer når hun prøver. Det er set før og nok ikke for sidste gang.
Nye fjedre (især billige uoriginale) kan sagtens få din bil til at ligne en Mitsubishi Galant fra '98 og det kan forkert monterede støddæmpere også og så er der jo kun een vej. Jeg synes dog stadig at det er en radikal sænkning uanset at den er fuldt lovlig.
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
240566
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 502
Tilmeldt: søn 12. apr 2009 18:21
Navn: Brian Helsinghof
By: Vestjylland

Re: Sænkning E39

Indlæg af 240566 »

Nu har jeg haft sænket alle de biler jeg har haft gennem tiden og det med enten alm dæmpere/fjedre eller med en gevindundervogn.
Min e39 er der monteret en kw gevind på og nej den er ikke mere hård end alle de andre undervogne jeg har haft på tidligere bile, og kører nu på femte år med den.
Det skal så også lige siges at det er med 20" fælge
Men det er klart at køber man en billig 2000,- gevind så får man hvad mand betaler for.
Jeg har det personlig bedst med en fast undervogn frem for en slap standart
De gevindundervogne man kan købe til gaden har nu heller ikke ret meget med dem der er til bane at gøre så dem må man ikke samligne med
Brugeravatar
Knocker
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 370
Tilmeldt: lør 15. okt 2011 15:36
Navn: Tommy Bregenborg
By: København S

Re: Sænkning E39

Indlæg af Knocker »

Lars, der er helt sikkert en stor forskel, men en gevindundervogn er nu en gevindundervogn og kvalitet svinger enormt.
Jeg synes personligt at en gevindundervogn er lækker, netop fordi du har friheden til at vælge højden, uden at skulle investere i alverdens fjedre og dæmpere, og så kan du altid 'fortryde' når det er ved at være tid til sne, og ikke bekymre sig om at man skraber på.
(Husk: Hæv undervognen INDEN sneen kommer. Jeg må have været sjov at se på, da jeg trillede rundt forrige vinter i Vectraen hvor den var hevet de 110/110 ned, og der ikke var ryddet sne.. Føj for en omgang, men turen skulle køres! )

Udover det, så har jeg en M-Tech undervogn på lige nu, den er nu fin nok, men jeg skal have noget andet på der hiver den længere ned, når budgettet tillader det, og jeg er kommet dertil på to-do listen. Jeg kan godt lide at bilen ligger lavt, til trods for at komforten ryger lidt i skraldespanden. Man må lide for skønheden, som de kloge siger

Mvh. Tommy Bregenborg
________________________
BMW E39 523i, ombygget til 528i komplet M-Sport og ond tyskerstil!
Brugeravatar
Franke300
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 18. aug 2012 14:34
Navn: Frank Nielsen
By: 6630 Rødding

Re: Sænkning E39

Indlæg af Franke300 »

Lars H. tror vi misforstår hinanden lidt. BMW'en er min, og konen har sin egen vogn. Jeg går personligt ikke på kompromis med kvalitet, også derfor jeg spørger her! Min overbevisning var dog at jeg ikke troede Schmiedmann solgte noget skidt (lowtech), i forhold til NV-autodele f.eks. Kan også være en 30/20 sænkning kan gøre det, ved det jo ikke selv, igen derfor jeg spørger her. Mor (konen) er ikke glad for at køre i nogen af mine biler, (har haft mange gennem tiden), fordi hun ved hvor øm jeg er over mine biler.
Mvh. Frank
E60 525i LCI 2009 - N53
Brugeravatar
pedersen
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 306
Tilmeldt: tors 7. okt 2010 16:56
Navn: Jan Pedersen
By: Herning/Midtjylland

Re: Sænkning E39

Indlæg af pedersen »

Jamen, hvis det er fordi, du simpelthen bare er glad for meget lave biler, så er der ingen tvivl om at en 30-40 mm sænkning er alt for lidt... For min egen del, kan jeg bare sige at den fremragende komfort der er i en E39 går en helt del fløjten ved en kraftig sænkning...
Venlig hilsen Jan
BMW E39 528i Steptronic 1999
Brugeravatar
Franke300
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 18. aug 2012 14:34
Navn: Frank Nielsen
By: 6630 Rødding

Re: Sænkning E39

Indlæg af Franke300 »

STOP STOP STOP
Det er/var ikke mig der ville ha min dejlige vogn voldsænket. Har bare på tidligere biler både BMW og andre mærker prøvet at sænke både 60/40 og 40/40 og ja der er stor forskel på 60 og 40mm. Så er det jeg spørger her på BMW5er.dk for her må være nogen der har prøvet eller ved lidt om at sænke en E39,er! Der er nogen der fortryder 50/50 og nogen der snakker om gevindundervogn, og det er jo yderst brugbar info og oplysninger til andre også, men jeg har på intet tidspunkt snakket om at jeg vil ha en stenhård undervogn. Efterhånden kan jeg næsten helt undvære en sænkning pga. komforten, men som jeg har skrevet tidligere syntes jeg næsten den er u-sædvanlig høj, specielt i forenden. Altså vil jeg gerne beholde det meste af komforten, det er bare et spørgsmål om hvornår komforten ryger, 10-20-30-40 eller 50mm.
Mvh. Frank
E60 525i LCI 2009 - N53
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Sænkning E39

Indlæg af janl »

Komforten ryger allerede når du begynder at sænke den i trin ned mod asfalten......som du selv nævner 10-20-30-40-50mm.
Hvornår man så mener at den ikke er komfortabel mere, er udelukkende et spørgsmål om personlige præferencer.
Handling/optik/komfort er i min verden nøgleordene.
Min egen E39 er sænket med Eibach 30/25mm fjedre og giver et HELT optimalt look og den såkaldte "restkomfort" er glimrende men ikke lige så absorberende som original undervogn men helt klart tålelig på langt de fleste veje. Når man kommer ud på "bulet" vej mærker man som på alle sænkede biler lidt mere "stress" men der er helt klart stadig tale om en komfortabel undervogn.
Når man taler om sænkning og hårdhed skal man ikke glemme at støddæmperne også spiller ind og i det hele taget være opmærksom på kombinationen fjedre/dæmpere.
Jeg har efter flere forsøg fundet frem til kombinationen Eibach PRO 30/25 med Bilstein B4. Bilstein B6/B8 dæmperne er mere performance og giver skarpere undervogn men på bekostning af komforten.
Jeg skal se at få uploadet et opdateret billede så du kan se sænkningen
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
Franke300
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 60
Tilmeldt: lør 18. aug 2012 14:34
Navn: Frank Nielsen
By: 6630 Rødding

Re: Sænkning E39

Indlæg af Franke300 »

Hej Jan
Glæder mig til at se billeder. Skal nok lige tage billeder af min egen også, både før og efter den sænkning jeg nu vælger. Har søgt og søgt efter billeder af diverse sænkninger på "google billeder" men det tager altså lang tid bare at søge efter 30/20mmm for der kommer altid en masse billeder af alt muligt andet også, og så kan man ikke se bilerne fra de rigtige vinkler osv. så jeg ser frem til at se billeder af din vogn.
Mvh. Frank
E60 525i LCI 2009 - N53
Brugeravatar
Chris
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 46
Tilmeldt: søn 15. nov 2009 19:22
Navn: Chris
By: 6630 Rødding

Re: Sænkning E39

Indlæg af Chris »

Hej Frank
Min er sænket 50/30 og ja........det er ligesom med kvinderne...det koster altså at se godt ud.
Går lidt ud over comforten,men synes nu alligevel godt at jeg kan leve med det.

Christian Frost
BMW e39 540i 98
Brugeravatar
sglaursen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: tirs 14. feb 2012 14:43
Navn: sglaursen
By: Holbæk

Re: Sænkning E39

Indlæg af sglaursen »

OT...

hvor meget er en M-Tech lavere end std.?
Kører selv med fab.mont. M-undervogn.

Mvh. Stig S. Laursen
E39 523i sedan
Besvar