530d E39 Vil periodisk ikke starte

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Brugeravatar
lm@1albatros.com
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 25. jun 2010 11:59
Geografisk sted: Holte
Navn: Lars Magnusson
By: Holte

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af lm@1albatros.com »

Hej Per,
Jeg er enig i at dianogsen skal være korrekt. Fik den oprindelig også udlæst, og efter en tur på værksted hvor der ikke kunne konstateres fejl og hvor der blev konstateret ir på railducksensoren, så tænkte jeg problemet var løst. Da det så opstod igen, tog jeg chancen og udskiftede knastføler sensoren da det var en relativ billig løsning ... men ak nej, ikke fejlen. Forfødepumpmen skulle være målt igennem og være ok - men når det nu er periodisk, så kan det godt være denne. Det mærkelige er, at det primært er når den er varm. Igår da den var kold kørte den fuldstændig som den plejede, men det kan nu bare være en tilfældighed. Jeg sender den på værksted (formentlig Jarls i Helsingborg), og beder om en ordentlig diagnose og herefter behandling.
Mvh. Lars Magnusson
F11 - 530xd M-Sport 2013
Brugeravatar
540i
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: ons 6. jan 2010 14:13
Navn: Otto
By: Sæt venligst by eller område her

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af 540i »

Hej Lars

Har lige haft samme proplem med min 540.

Fik skiftet knastføleren, og problemet er løst
Brugeravatar
lm@1albatros.com
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 25. jun 2010 11:59
Geografisk sted: Holte
Navn: Lars Magnusson
By: Holte

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af lm@1albatros.com »

Hej Otto,
Jeg har skiftet knastføleren, men det har desværre ikke været det.
Mvh. Lars Magnusson
F11 - 530xd M-Sport 2013
Brugeravatar
lm@1albatros.com
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: fre 25. jun 2010 11:59
Geografisk sted: Holte
Navn: Lars Magnusson
By: Holte

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af lm@1albatros.com »

Vil lige give jer enden på denne historie - efter en grundig undersøgelse viste det sig, at den forreste diesel pumpe var periodisk deffekt - den pumpede kun 2 bar mod normalt 4 - denne er udskiftet og bilen kører igen som ny
Mvh. Lars Magnusson
F11 - 530xd M-Sport 2013
Brugeravatar
hhv
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 13. nov 2010 08:14
Navn: Henrik Hvidberg
By: Skjern

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af hhv »

Hej Lars

Har haft de samme problemer med min 530d touring fra 2001. Lige pludselig vil den ikke starte, troede batteriet var dødt, men det var ikke problemet. Den begyndte efterfølgende at brumme højt i højre side af bilen, viste sig det var diesel pumpen der var defekt, nu er den skiftet. Men efter 3 dage er den begyndt at hakke i det igen, som om den ikke får diesel nok ?? Nogen der har nogle gode råd ??
Brugeravatar
hhv
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 13. nov 2010 08:14
Navn: Henrik Hvidberg
By: Skjern

Re: 530d E39 Vil periodisk ikke starte

Indlæg af hhv »

Hej Lars

Har haft de samme problemer med min 530d touring fra 2001. Lige pludselig vil den ikke starte, troede batteriet var dødt, men det var ikke problemet. Den begyndte efterfølgende at brumme højt i højre side af bilen, viste sig det var diesel pumpen der var defekt, nu er den skiftet. Men efter 3 dage er den begyndt at hakke i det igen, som om den ikke får diesel nok ?? Nogen der har nogle gode råd ??
Besvar