Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Serupkri
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: tors 22. mar 2007 09:50
Navn: Kristian Serup
By: Holte

Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Indlæg af Serupkri »

Kugleleddet mellem bagerste "kontrolarm" og navklumpen på bagakslen er færdig i begge sider af min E39 sedan, så de 2 arme skal naturligvis skiftes.

BMW skal have kr. 1.440,- + moms pr. stk. for disse arme, så jeg har tænkt mig at købe dem andetsteds.

Jeg har mange steder læst at det tyske mærke "Meyle" skal lave gode undervognskomponenter, så dem har jeg tænkt mig at købe - de er også væsentlig billigere end original. Faktisk kan jeg få både forreste og bagerste kontrol arm, "kødben" til krængningsstabilisator, integralled og det nederste kugleled i navklumpen i begge sider i Meyle fabrikat til samme pris som 2 originale arme koster alene.

En anden ting er så at de samme dele kan fås til 50% af prisen - altså i alt ca. 1.700 - i et "No-name" fabrikat på Ebay.

Har I nogen erfaringer med Meyle komponenter eller de helt billige? - jeg går egentlig ud fra at de dele Schmiedmann eller Koed leverer må være i samme kvalitet som de billige på Ebay?

Bremseskriver og klodser bag er også ved at være færdige, så vognen kan lige så godt få den helt store tur med skift af alle dele i bagvognen - bremserne bliver 100% sikkert originaldele.

Med hvad med støddæmperne? - hvad er Jeres erfaringer med forskellige støddæmperfabrikater? Jeg har på et tidspunkt tænkt på at ville sætte Bilstein B6 dæmpere og Eibach fjedre på, men jeg kører sgu' morfar kørsel alligevel, så jeg ender nok med at skifte til helt standard varer - altså B4 modellen, hvis det skal være Bilstein.

Der er dog lige det "problem" at Bilstein, Sachs/Boge og Monroe dæmpere koster EUR 100-140 stykket - Originale ca. 230 EUR.

Derimod koster en Meyle støddæmper kun ca. EUR 50 stykket, og der står det er en gas-dæmper.

Har I kendskab til om Meyle's støddæmpere er gode eller dårlige? - Er det virkelig et sekundært produkt de leverer i støddæmpere, når deres øvrige undervognskomponenter skulle være fine?

Hvis Meyle støddæmpere er noget skidt - hvilke mærker har I da gode erfaringer med?

På forhånd mange tak
Mvh. Kristian Serup
F11 530d 5/2011
Brugeravatar
nillevang@hotmail.com
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 349
Tilmeldt: fre 23. jan 2009 15:59
Navn: Niels Lillevang Hansen
By: Flintemose (Næstved)
Kontakt:

Re: Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Indlæg af nillevang@hotmail.com »

Meyle er rigtigt god kvalitet; i særdeleshed deres HD dele; jeg skiftede til deres bærearme på min gamle e36'er fordi de originale ikke holdt i længden. Mht noname dele fra Ebay er det et lotteri hvor du kan være heldig eller uheldig. Koed bruger meget et mærke der hedder TOPRAN og efter min erfaring er det langt bedre kvalitet end det meste på ebay. Mht støddæmpere er Bilstein nummer 1 - så enkelt kan det siges; de holder næsten evigt. Jeg foretrækker selv B6'eren den er både sporty og komfortabel. Er komfort vigtigst er det B4'eren man skal have fat i.

Mvh Niels


Mvh. Niels Lillevang Hansen
1999 BMW E39 523i Touring ETA
Brugeravatar
Lune
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 623
Tilmeldt: tors 17. dec 2009 08:33
Navn: Michael Larsen
By: Sønderborg

Re: Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Indlæg af Lune »

Jeg købte en komplet pakke til forenden (Meyle) hos autoteile55 på ebay.
Det er ok priser og eftersigende god kvalitet.
-----------------------------
Mvh. Michael
E60 M5 2005
E30 320i Cab Cirrusblau - 1988
Brugeravatar
lund8200
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 334
Tilmeldt: tirs 13. apr 2010 20:07
Navn: Thomas Lund
By: Århus

Re: Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Indlæg af lund8200 »

Som allerede sagt er de billige dele på Ebay et lotteri, jeg købte alt til forenden til min gamle E34 og kvaliteten så da meget fair ud, indtil en måned senere da jeg var under bilen igen, da var alle gummi manchetterne ved kugleleddene revnet!
Mener sælgeren hed Autoteile24, men er 100% sikker på navnet.
Jeg har selv lige skiftet støddæmpere på min E39 som er født med M-Teknik undervogn og var også meget lun på prisen da jeg så Meyle dæmperne, men efter læsning på forskellige BMW forums i tyskland valgte jeg alligevel at sætte Sachs M-Teknik dæmpere med et Lowtech 35/20 sænkningssæt på og det kører fortræffeligt.
Der var da nogle succes historier med Meyle dæmperne, men det var folk som kun havde kørt få kilometer med dem.
Kender ikke kvaliteten på Schmiedmanns undervognsdele, men Koeds ligger i den bedre ende, ihvertfald meget bedre end det billige junk på Ebay.


Mvh. Thomas Lund
E39 523i/2.8
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Indlæg af janl »

Meyle er glimrende men Lemförder skulle være en tand bedre.

Ang dæmpere.Jeg har lige droppet min helt nye M-tech undervogn til fordel for Bilstein B4 med Eibach PRO fjedre og har trillet små 200km med det.
Et perfekt kombination til en E39 efter min mening og der er slet ikke morfar over køreegenskaberne selvom det er OEM dæmpere.
Dog var jeg ekstremt tæt på at købe de B6 som Niels nævner men frygtede at havne i samme "komfort" som M-tech dvs at man i for høj grad får de små vuggerier i bilen hvis vejen er til det.
Samtidig er der en fantastisk ro i bilen på motorvejen med denne kombination.
Kan klart anbefales!
Det hele købt ved TVH Autoteile for ca. 4500kr.
Bliv ikke fristet af at købe for billigt men "køb rigtigt første gang"
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
Serupkri
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: tors 22. mar 2007 09:50
Navn: Kristian Serup
By: Holte

Re: Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Indlæg af Serupkri »

Tak for de mange hurtige svar.

"Bliv ikke fristet af at købe for billigt men "køb rigtigt første gang" = det er præcis hvad jeg forsøger at gøre.

Og har bestemt ikke tænkt mig at købe de helt billige sæt på Ebay.

Autoteile55 er så vidt jeg kan se lig med Saugsport, og det er netop også der jeg havde tænkt mig at købe, hvis det bliver Meyle, så godt at du har positive erfaringer med den sælger.

Er TVH Autoteile en Ebay sælger?

Og ved I om bilen skal 4-hjuls udmåles efter skift af støddæmpere, hvis jeg nu venter og skifter dem alene senere?

I Haynes manualen anbefales det at få bilen udmålt efter skift af arme og bøsninger - jeg har pt. ikke fået læst på støddæmperne.

Jeg kan læse mig til at Lemförder er OEM producenten til BMW, men de er også lige tanden dyrere end Meyle, men trods alt stadig ca. halv pris ifht. BMW priserne i DK.

Eibach Pro fjedrene sænker da bilen, ikke? - hvordan er det at køre med (og komme ind/ud af den)? - Jeg har nemlig rigeligt med fartbump, der hvor jeg bor, så bilen behøver bestemt ikke at være lavere for min skyld.
Mvh. Kristian Serup
F11 530d 5/2011
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Indlæg af janl »

Jeg ved ikke om TVH er Ebay sælger men jeg tjekkede generelt Ebay inden ordre og fandt det ikke billgere der.Desuden er indkøbet samlet et sted og ved et firma.
Eibach PRO sænker "tilpas" dvs 30/25mm i dette tilfælde men de har lavere sæt i samme PRO serie.

Øhhh ang fartbump....det er jo derfor du skal sætte farten ned men hvad hårdhed angår kører denne komb mere elegant over end f.eks. M-tech hvor det er mere "op/ned".

Hvis det kun er støddæmper skift burde det ikke være nødvendigt at få 4 hjulsudmålt men alligevel...du har adskilt/samlet nogle undervognskomponenter.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
Serupkri
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 120
Tilmeldt: tors 22. mar 2007 09:50
Navn: Kristian Serup
By: Holte

Re: Meyle - Undervognskomponenter og støddæmpere

Indlæg af Serupkri »

Det endte med Meyle arme samt Lemförder kødben. Så håber jeg det virker ordentligt.

Stødæmperne og evt. fjedre må blive senere, der er pt. heller ikke tegn på at de er blevet trætte.

Med hensyn til fartbumpene så er det ikke fordi jeg vil flyve over dem, jeg vil bare gerne undgå at skulle bremse for meget ned før dem, og der er altså nogen af dem, der er ret ubehagelige at køre over - ikke mindst fordi asfalten har set bedre dage
Mvh. Kristian Serup
F11 530d 5/2011
Besvar