Side 2 af 2

Re: 316d lyd ved kold start

: ons 13. feb 2019 07:19
af Krone2000
Jeg fik hentet vores bil i går, og nu ser det faktisk ud til der igen er en brugbar bil.
BMW konstaterede at det var en defekt flammeskive ved cyl.2 og så var der hældt forkert kølervæske på bilen, noget lyserødt, i stedet for den originale blå.
Der var også en del af ledningsnettet som lå forkert, og hvilede op ad et varme skjold.
De fejl er nu rettet, så er der hvis kun tilbage og bede til de højere magter, "halleluja" :?
Vi er næsten der hvor man kan sige, operation lykkedes men patienten døde.

Det her er et klassisk eksempel på hvorfor man altid skal sikre sig at bilen er 100% i orden inden et køb, også selv om forhandleren giver dig garanti.
For forhandleren har jo ret til at gøre brug af sig eget værksted eller andet uautoriseret værksted, selv til en meget stor og kompliceret reparation som denne.

Re: 316d lyd ved kold start

: tors 14. feb 2019 16:23
af Wengostar
Krone2000 skrev: ons 6. feb 2019 16:44 Øh, hvilket balance modul?
Der sidder et balance modul på de fleste fire cylindrene motorer.
Er det ikke i synk med resten ryster bilen helt vild.
Men kunne læse at fejlen lå andet steds.

Re: 316d lyd ved kold start

: tors 14. feb 2019 16:41
af janl
"Balance modul"...?!

Kan du beskrive funktionen på det? Jeg er meget nysgerrig. :mrgreen:

Du mener vel ikke balanceaksler som første gang blev anvendt på en del 4 cyl fra starten af 90'erne?

Re: 316d lyd ved kold start

: lør 16. feb 2019 21:42
af Wengostar
Det er et modul der sidder under krumtappen.
Det består af to masser der roterer hver sin vej.
Oftest trukket af tandhjul direkte på krumtappen.
Kan også være trukket af kæde.