Start problemer

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Nienseks
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 4. okt 2017 22:08
Navn: Morten Kristiansen
By: Græsted

Start problemer

Indlæg af Nienseks »

Jeg har kommet til at købe en 1994 e36 325 cabriolet uden afgift som har stået i nogle år. Bilen er fra Italien og næsten rustfri. Jeg købte den ubeset og fik den transporteret hjem til Græsted med autotransport.
Mit problem er nu at den ikke vil starte og vil derfor høre her i forummet om der er nogen der kender en god BMW mekaniker i Nordsjælland / Storkøbenhavn ?
På forhånd tak.
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Start problemer

Indlæg af Kurt »

Hej Nienseks. Velkommen til :-)

Er det ikke i første omgang et nyt batteri der skal til..?? du kunne jo komme med noget mere info om problemet, måske du så kan få hjælp herinde og slippe for at få den på værksted :-)
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Nienseks
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 4. okt 2017 22:08
Navn: Morten Kristiansen
By: Græsted

Re: Start problemer

Indlæg af Nienseks »

Tak
Jeg har prøvet at skifte batteriet. Jeg har også gjort mig nogle tanker om problemet. Bilen har haft en mindre frontskade, så derfor tænkte jeg det kunne være crash relæet. Der hvor det skulle sidde (iflg. Div youtube) er der intet. Jeg har også tænkt det kunne være et Startspærre problem, men er slet ikke sikker på den har en. Den har derimod en BMW monteret alarm som jeg ikke har set på andre e36er. Jeg er ikke så stærk til at måle el så derfor har jeg givet lidt op på det :(
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Start problemer

Indlæg af Kurt »

Har den manuel gear..?? kører starter rundt..?? lyder det som om den måske er ved at komme igang..??
Jeg kan ikke lige finde ud af om den har original startspærre, men tror det ikke, især ikke når der er mont. alarm, som måske kan være problemet.
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Nienseks
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 4. okt 2017 22:08
Navn: Morten Kristiansen
By: Græsted

Re: Start problemer

Indlæg af Nienseks »

Den har manuelt gear, nej starteren køre ikke rundt. Jeg har haft den skruet af og sat strøm på. Da køre starten fint rundt. Når man drejer nøglen lyder det lidt som om der intet strøm er på. Men batteriet virker fint på en anden e36. Jeg har også tjekket at krumtappen kan dreje rundt.
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Start problemer

Indlæg af janl »

Okay så starteren går i indgreb med startkransen men drejer/turner ikke motoren?
I så fald kunne det tyde på en dårlig stelforbindelse.....dvs en af de korte tykke ledninger mellem motorblok og karrosseri.

Ellers som Kurt er inde på, kan alarmen godt lave lidt "ravage" hvis der er dårlig forbindelse i eks et relæ.
Jeg er desuden ret sikker på der er startspærre på en 1994'er.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Start problemer

Indlæg af Kurt »

Der går en ledning fra tændningslåsen til starter, prøv at måle på starteren om den får strøm, mens der er en der drejer på nøglen om til start, får den ikke strøm, kan det være alarmen der er slået til, men kan også være bundstykket i tændningslåsen der er defekt, prøv evt at sætte tændning på og træk en ledning med + på til starteren der hvor ledningen kommer fra tændningslåsen, ikke sætte den på, men kun lige holde den på, som da i prøvede starteren..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Nienseks
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 4. okt 2017 22:08
Navn: Morten Kristiansen
By: Græsted

Re: Start problemer

Indlæg af Nienseks »

Tak for indlæg, der er noget at gå i gang med :-)
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Start problemer

Indlæg af Kurt »

Så lidt :-) du skriver hvad du finder ud af, så må vi se om du har fundet ud af problemet :-)
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Nienseks
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 4. okt 2017 22:08
Navn: Morten Kristiansen
By: Græsted

Re: Start problemer

Indlæg af Nienseks »

Så fandt jeg fejlen :D Minus ledningen fra stel til motorophæng var næsten skruet af. Nu kan startermotoren køre MEN, den starter stadig ikke. Benzinen som har stået i en årrække skal selvfølgelig tappes af og den skal have et nyt filter så må vi se hvad der sker. :P
Besvar