Udstyr i BMW 3 touring

Alle 3'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
BaggerDK
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 27. dec 2016 07:37
Navn: Simon Bagger
By: Copenhagen

Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af BaggerDK »

Hej alle

Jeg kigger på nyere faceliftet BMW 320d touring. Har været ude og prøvekøre et par gange, men er noget i tvivl om hvad prioriteringen af ekstraudstyret bør være og hvilket jeg ikke kan leve uden.

Det skal siges at jeg kører 50.000 km om året, så komfort vægtes forholdsvis højt.

På nuværende tidspunkt står følgende på listen:
1) Automatgear
2) Sportssæder evt. med lændestøtte, kan jeg leve uden?
3) Proff navi, da det er noget pænere at se på
4) Sportsrat, helst et M
5) Adaptiv fart kontrol eller lever jeg fint med normal?
6) Andet i mener jeg bør tilføje listen?

Er følgende egentlig standard:
- Bluetooth opkobling til telefon?
- Musik over bluetooth?

På forhånd tak for jeres input.
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af OleDupont »

Hvis du kan skaffe stelnummeret eller evt. registreringsnummer, er der mulighed for at tjekke det :mrgreen:
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af PerT »

Alt sammen lækkert udstyr, noget er must-have noget andet er nice-to.

Jeg må sige, at et fjernbetjent fyr er en ualmindelige lækker behagelighed i de kolde måneder (som vi har en del af i DK). Ellers vil jeg sige, at i mine øjne er must-have:

Automatgear
M-rat

Resten er nice-to - og jeg ville tage komfortstole istedet for sport. Held og lykke med søgningen efter en lækker BMW!

Mvh/Per
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
BaggerDK
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 27. dec 2016 07:37
Navn: Simon Bagger
By: Copenhagen

Re: Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af BaggerDK »

PerT skrev:Alt sammen lækkert udstyr, noget er must-have noget andet er nice-to.

Jeg må sige, at et fjernbetjent fyr er en ualmindelige lækker behagelighed i de kolde måneder (som vi har en del af i DK). Ellers vil jeg sige, at i mine øjne er must-have:

Automatgear
M-rat

Resten er nice-to - og jeg ville tage komfortstole istedet for sport. Held og lykke med søgningen efter en lækker BMW!

Mvh/Per
Hej Per

Tak for dit brugbare svar.

Automatgear og M-rat hermed tilføjet listen.

Kan man leve med den originale "lille" skærm? Syntes måske ikke den er mega pæn.

Komfortstole lyder meget godt, men dem syntes jeg ikke at have set nogle steder?

Findes der nogle gode eftermontører i DK til sådan lidt BMW udstyr såfremt den mangler noget?
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af PerT »

Tja, man overlever jo nok :TU1

Jeg har den lille skærm og jo den større er da sejere, men hvor skal man stoppe... Da jeg købt min F11 fortalte sælgeren, at den mest veludstyrede 5'er han havde solgt, havde ekstraudstyr for 900.000 kr. Det siger lidt om mulighederne!

Du kan eftermontere en del, men intet er billigt. Jeg har f.eks. jagtet komfortstolene. De findes brugte for omkring 10000 kr., montering ca. 4000 kr. og skal de ombetrækkes med nyt læder ca. 10000 kr. Og sådan kan man blive ved.

Jeg tror, at man skal finde bilen, der er født med det udstyr, man vil have. Hvis bilen ikke er i DK, så må man kigge mod Tyskland, hvor de er lidt mere rundhåndet med udstyret - 'VOLL' som de kalder det :TU2

God jagt!
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af PerT »

Og Simon, jeg ville også sætte panorama glastag højt på ønskelisten. Havde det i en tidligere Audi - det savner jeg :cry:
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Abjo
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 23. mar 2017 02:17
Navn: Anders Jørgensen
By: Esbjerg

Re: Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af Abjo »

Keyless access er virkelig dejligt - så skal man aldrig have nøglen op af lommen. Logic7 anlæget med 11 højttalere og 2 subwoofere spiller fantastisk, så det er også værd at satse på, og som nævnt er panorama taget også en lækker detalje. Og så selvfølgelig en simpel ting som sædevarme. Og automatisk nedblænding af fjernlys.
Mvh. Anders Jørgensen
E91 335d 2008 LCI
BaggerDK
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 27. dec 2016 07:37
Navn: Simon Bagger
By: Copenhagen

Re: Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af BaggerDK »

Fedt, tak for alle jeres svar, nogen med flere input?

Fx ift. Stole, kan man leve med standard?
Brugeravatar
Stoffer
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 30
Tilmeldt: lør 8. nov 2014 19:12
Navn: Kristoffer Hauritz
By: Malmö

Re: Udstyr i BMW 3 touring

Indlæg af Stoffer »

Jeg havde standard stole i min e61 jeg synes ikke de var specielt gode. Nu har jeg sportstole med lændestøtte i min f30 og er rigtig godt tilfreds. Adaptiv fartpilot er rigtig dejligt at køre med, specielt hvis du kører meget kø.
Keyless acces er også godt. det er rart at kunne åbne bagklappen med foden.
Og så synes jeg at den skal have M-sport udvendigt men det er jo en smagssag
Mvh. Kristoffer Hauritz
E61 LCI 2008
Besvar