520D Touring vs. 320D GT?

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
mbark
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 3. apr 2018 06:36
Navn: Morten Bark
By: Løgten

520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af mbark »

Står overfor mit første BMW køb (endelig!!), og vil tjekke om folk herinde har erfaring jeg kan drage godt af.

Vi har kig efter en model med god plads til børneting og diverse. Prislejet er 350k max.
Det er endt med at vi kigger på 520D Touring og 320D GT. De har begge pladsen der skal til.

Især GT’en har jeg svært ved at finde input til. Ift 500eren er min bekymring at i det prisleje kommer den til at være fra 2014 og jeg ved ikke hvor store service omkostninger der så pludseligt vil komme væltende.

Hvis i har input til valget mellem de to eller eventuelle faldgruber, så må i endeligt råbe op!
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af PerT »

Alene grundet udseendet ville jeg vælge en 520d. Jeg har aldrig været nogen fan af GT-eren. Den er sikkert praktisk, men med det udseende burde den aldrig have været en BMW ...

Og grundet pladskravet, så kan du bare mere med en rigtig st.car. Når du ser bilens profil, så ser du også, at den rummer meget mere. Den er mere praktisk, og i detaljerne mere gennemført end den billigere 3'serie. Luft på bagvognen - bilen er altid i niveau og komforten er i top.

En passet og serviceret 5'er fra 2014 rummer ikke de store overraskelser i form af reparationer, så vær ikke bange for det.

Vælg en 520d!
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af HenrikV »

Tror du ikke du tænker på 220GT? Den er jeg nemlig enig med dig i at, den ved gud ikke er ret køn, men 320GT er sgu da en fin bil :)
220d GT.jpg
220d GT.jpg (34.24 KiB) Vist 5750 gange
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af PerT »

Nej sorry du, jeg mener en 320 GT - den er for høj, for lang bagtil og for smal. Og den lille spoiler på bagsmækken er kikset.

Det ligner et samarbejde mellem BMW og IKEA...

Men det er jo smag og behag :TU2
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af Rytteren »

Jeg ville klart vælge 520d, det er en helt anden karrosse og interiør, en klasse over 3-serien. :TU2
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af HenrikV »

PerT skrev: fre 6. apr 2018 10:24 Nej sorry du, jeg mener en 320 GT - den er for høj, for lang bagtil og for smal. Og den lille spoiler på bagsmækken er kikset.

Det ligner et samarbejde mellem BMW og IKEA...

Men det er jo smag og behag :TU2
Denne?? :
Vedhæftede filer
bmw 320GT.jpg
bmw 320GT.jpg (180.28 KiB) Vist 5679 gange
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af PerT »

Den tager sig godt ud her på billedet - men ikke ude i virkeligheden. Det er min ydmyge mening. F11 har et langt mere harmonisk og elegant design - synes jeg.

GT er en klodset 3-serie - dog med meget plads!

Men vælg du efter din smag :TU1
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af HenrikV »

Det er nu ikke fordi vi alle skal have samme smag. Jeg synes bare det var en MEGET hård udmelding du kom med, at den aldrig burde have været en BMW og ligner et samarbejde mellem IKEA og BMW.
Det er en af vores fælles BMW entusiaster der beder om input. SÅ må jeg indrømme at det bare faldt mig for brystet, at du nedgjorde den så voldsomt. MEN som du skriver, hver sin smag. Jeg tror bare at jeg ville have modificeret min udmelding, hvis jeg havde valgt at svare på noget jeg ikke bryder mig om.
Pyt, solen skinnede i weekenden :)
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af PerT »

Sorry du, hvis vi ikke har samme smag i biler...

Der bliver spurgt om den ene BMW eller den anden, og det giver jeg mit input på. IKEA / BMW var også sagt med et glimt i øjet...

Men jeg synes, at det er dumt at tale andre efter munden, når de er ude efter, at høre hvad folk mener.

Jeg havde heller ikke skrevet det, hvis det var mandens nuværende bil, men nu står han og skal vælge, og efter bedste evne, så gav jeg ham mit grundlag til at træffe et valg med.

Men så skal vi begge vel mane os lidt op - din kommentar om BMW 220GT, er vel også til den grove side :D
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Superbil
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 2. nov 2017 10:13
Navn: Jan Holmgren
By: Aabenraa

Re: 520D Touring vs. 320D GT?

Indlæg af Superbil »

Hej

Jeg har en BMW 530d GT og stod også den gang imellem en alm. Touring og så den valgte GT model. Faktisk har jeg altid hadet udseendet af den store GT ... synes simpelthen at røven var for stor og klodset :shock:
Jeg valgte alligevel og prøvekører dem begge da konen bedst kunne lide GTén, og efter det ændrede jeg godt nok mening for GTér er bare en tand mere luksusiøs og velkørende, men nu er 5 GTéren selvfølgelig også bygget med rigtig mange ligheder til 7éren.

Udseendsmæssigt synes jeg også bare den alm. touring hurtigt forsvinder imellem alle de andre stationcars som fylder gadebilledet - der skiller GTérne sig bare ud.
Dog har jeg efterhånden måtte indse at designet har sin pris i hverdagen - vi er to voksne og to børn (2 år og 12 år), når vi skal afsted på familietur skal vi nøje overveje hvad vi skal have med. For den sporty nedafgående line på bagenden fratager din mulighed for at stable i højden og det betyder virkelig noget.
Derfor er jeg faktisk selv igang med at kigge efter et alternativ til GTéren her kigger jeg på BMW X5 F15 og Mercedes ML W166 pga. det noget større bagagerum.

Så mit råd er at prøvekører en 3 GTér og så kører hjem og pak alle de ting i som I ofte har med inkl. evt. børnesæder og så se hvordan pladsen passer jer.

Mvh.
Superbil
Mvh. Jan Holmgren
F07 530d GT 2011
Besvar