535i F11?

Import, afgifter, priser, oplevelser med værksteder osv.
Besvar
ludom
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 7. sep 2016 11:26
Navn: Morten Kjær
By: Valby

535i F11?

Indlæg af ludom »

Ærede forum!

På et tidspunkt i ens liv, når man et punkt hvor livet er for kort til kedelige biler. :TU2

Vi - et ægtepar i slut 40erne - må erkende at vi ikke længere kan/vil nøjes..

Vi er klar til at finde en værdig afløser til vores dejlig V70 2,5T 2004. Mange værdige afløsere er prøvet - Audi, BMW, Mercedes og Volvo. Vi er enige om at den skal have 6 cylindre og mindst 200hk. Komfort er vigtigt for os - lavt støjniveau og lækker/komfortabel undervogn. Derudover sætter vi pris på god lyd i anlægget, GPS/navigation, automatgear, xenon, elsæder, læder/alcantare, parkeringssensor.
Store alufælge, sportsundervogn, skørter og bling bling er vi helst fri for.. ;-)

Vi kører ca. 12-15.000 km. årligt, hvorfor benzin umiddelbart er at foretrække.. - dog kan diesel komme på tale, da vi kun kører lange ture, når vi kører.

Jeg har prøvekørt denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/53 ... ut/2771324 og var "forelsket" :TU1
Men men men.. - vil gerne være 110% sikker på at jeg køber den "rigtige" bil og undgå "problem"-bilerne. Jeg har absolut ingen erfaring med BMW og luksus biler generelt og har ingen idé om priser og udstyr. Bilen jeg linker til, har været til salg siden januar, hvorfor noget siger mig, at den er for dyr i forhold til km./udstyr.

Jeg håber derfor at få lidt inspiration til valg af 5er BMW i prisniveauet +/- 400.000,- - hvilket udstyr som er need-to-have og hvad der er nice-to-have :-)
ludom
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 7. sep 2016 11:26
Navn: Morten Kjær
By: Valby

Re: 535i F11?

Indlæg af ludom »

Hmm.. - ikke megen respons..

Har også kigget på denne: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/53 ... tr/2828460

Noget godt/negativt at sige om den? Pris og km. passer os bedre men ved ikke om prisen måske er liige i overkanten for en 08?
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Re: 535i F11?

Indlæg af Rytteren »

Hvis du kigger F10/F11, så sæt komfortsæder højt på listen. Det er trods alt der du tilbringer al din tid i bilen.
Jeg synes A6 er mere støjsvag for vind end BMW 5eren. Motorlyden er også lidt forskellig mellem V6eren i Audi og række-6eren.
Jeg har selv samme moderate kørselsbehov og kiggede meget på benziner, også 535i (F10) vs 530d (F10). Efter en del prøveture i begge, måtte jeg konkludere at diesel er præcis lige så støjsvag som benzineren - og i forhold til E60/E61 er lyddæmpningen i F10/F11 klasser bedre - så...Gå helt klart efter en F10/F11 - det er som en helt anden bil end E60/E61. OG, udvalget af dieselbiler er laaaaangt større end benziner, så med mindre benzineren er det perfekte match på udstyr, farve, pris, etc. etc...så kig også på diesel.

Jeg tror kvaliteten og holdbarheden er i top på både BMW, Audi og Merc. - så du skal ud at køre og "mærke" hvad der føles mest rigtigt, mest lækkert og hvad der passer jer bedst...jeg anerkender at Audi laver nogle fantastisk gode kvalitetsbiler...men jeg vælger (og har igen valgt) helt klart BMW...fordi det "passer mig".

Mere om udstyr: Navi Prof. er med til at holde gensalgsprisen lidt oppe...det er attraktivt. Adaptiv fartpilot m. stop/go er ikke det samme som "med bremsefunktion"!
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
ludom
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 7. sep 2016 11:26
Navn: Morten Kjær
By: Valby

Re: 535i F11?

Indlæg af ludom »

Tak for super info :TU1

Venter stadig på at prøvekøre en diesel - pt. kan jeg ikke finde nogen her på Sjælland i mit prisleje..

Bortset fra fælgene, virker denne tiltagende: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/53 ... ut/2783473 Har den komfortsæder?

Ang. anlægget.. - er der forskellige kvaliteter og hvad skal jeg gå efter for at få det bedste? Hvad skal jeg være opmærksom på, når bilen runder 150.000km.?

Har prøvet fartpilot der selv holder afstand.. - synes det var mega irriterende ;-)

Skal man så gå efter en 525d eller 530d.. - brugtprisen er sådan ca ens.
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Re: 535i F11?

Indlæg af Rytteren »

Det er et fint eksemplar du har fundet.....den har så sportssæder - også rigtigt fine (på komfortsæder har puden under lårende skrå kanter - og sæderyggen et led midt på.). Og lækker farve på læderet :TU2

525 vs 530...vær opmærksom på at 525 på et tidspunkt bliver 4-benet, men det var de første ikke.

Efter 150.000 kan du forvente at partikelfileret begynder at melde "tid til udskiftning" på et tidspunklt - det hedder vist 180.000 +/- køreselsmønster. Det koster kassen at skifte til nyt (15.000), men kan renses for knap 5.000 og så har du vel 90.000 km mere.

Min forrige bil var en E61 som jeg havde fra 155000 til 225000 km og der var ikke noget andet end service og bremser, samt så dette partikelfilter.

Det er "god latin" at få skiftet gearkasse olien og tjekke for gløderør i dieselen - i hvertfald omkring de 150000 km.

Fortsat god jagt...og kom ud at prøve :P
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
ludom
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 4
Tilmeldt: ons 7. sep 2016 11:26
Navn: Morten Kjær
By: Valby

Re: 535i F11?

Indlæg af ludom »

Ok, det lyder ikke skræmmende.. :-)

Sad lige og skimtede mobile.de og fandt denne: http://urlen.dk/Opf
Gik derefter ind på skat.dk og fandt ud af at afgiften er alt mellem 180.00,- og + 300.000,-
Er der nogen af jer der selv har importeret og har en ide om hvad afgiften ca. vil være?
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: 535i F11?

Indlæg af bphhm »

Ludom fik du købt dig en BMW? Spændende biler du havde kig på der.
Brugeravatar
PerT
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 154
Tilmeldt: man 21. nov 2016 14:45
Navn: Per Tropp-Christiansen
By: Aarhus

Re: 535i F11?

Indlæg af PerT »

Tråden er ikke helt ny, men føler alligevel, at jeg vil melde ind på ekstraudstyr i en 5'er:

Mine drømmespecs ser således ud:

Komfortsæder med læder (fås ikke uden læder...)
  • Panorama tag
    Head up display
    Automatgear
    Navi proff
    Adaptiv undervogn
    M-sport skørter
    M-rat (det er en fornærmelse mod køer, at BMW kalder standard rattet 'læderrat')
    Xenon
    Klima
    Adaptiv fartpilot
    El bagklap
    Rullegardiner i bagdørene
Og vigtigst af alt (som jeg elsker at have i min 5'er idag) er fjernbetjent fyr. Det er en fornøjelse at sætte sig ind i en varm bil om morgenen og køre ud af indkørslen i skjorteærmer, mens ruderne er dug- og isfrie. Det samme når jeg skal hjem fra job.
Mvh. Per Tropp-Christiansen
BMW 525dA, F11, 3.0 6cyl, sophistograu, olie fyr, bi-xenon, læder, navi business, M-rat, Breyton 19"
MINI Cooper Clubman D
Besvar