Vinduesviskere...

Fotos, vis mig din bil
- alt hvad der ændre udseendet i forhold til "standard" -
Brugeravatar
z-upit.dk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 317
Tilmeldt: man 6. apr 2009 10:25
Navn: Steen Lauritzen
By: Hillerød

Re: Vinduesviskere...

Indlæg af z-upit.dk »

Så vidt jeg kan se, har du også købt viskere af e-bay seller tierod69, så jeg tror at det er de samme vi alle taler om. I så fald kører jeg med et sæt magen til, som nu har siddet på et lille år og det er klart blandt de bedste viskere jeg har prøvet, specielt når man tager prisen i betragtning. Jo, de trækker da også en stribe i ny og næ men bedst som jeg tænker "nu er det tid", så er det som om de lige skal igang og renses imod ruden. Mine ER dog ved at være lidt trætte nu og jeg er glad for at jeg stadig har to sæt på lager.

Med mindre at der findes nogle super viskereblade, som jeg endnu ikke har set i mine små 30 år som bilejer, så syntes jeg at det største problem er, at prisen på 190,-/sæt inkl. forsend., er mistænkelig lav.

Men AdamZack er ikke tilfreds med BOSCH bladene fra tierod69 og jeg håber at du vil offer dig et (originalt?) sæt til +500,- og anmelde dem også. Det kunne være interessant.

I ØVRIGT: mange problemer med viskere (striber, piperi, hoppen) skyldes ikke så meget viskerblade (vi ser lige bort fra 39,-/sæt. hos TH eller HN) men oftere et problem med vinklen på ruden samt (manglende) antryk af viskerbladet. Bliver man ved at have problemer med viskereblade der ikke holder uanset mærke og pris, kan man med stor forsigtighed forsøge at ændre vinklen ved at vride viskerarmen. Det er noget man skal være forsigtig med, da man nemt kan komme fra slemt til værer.
Mvh. Steen Lauritzen
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
Brugeravatar
97746117
Super Star
Super Star
Indlæg: 1004
Tilmeldt: ons 12. nov 2008 20:45
Navn: Peter Kibsgaard
By: Sundby Mors

Re: Vinduesviskere...

Indlæg af 97746117 »

man kan skam justere vinklen på viskerarmen,ved at løsne den forneden, der er nogle takker den kan flyttes i.
Mvh. Peter Kibsgaard
1 stk. E66 730ld individual `07, 2 stk. E39 525tds touring aut.´98, 1 stk. Toyota MR2 turbo´85, 1 stk. VW beach buggy´70
Tidl. Toyota Corolla van 1,8d turbo´86, Mazda mx5´90, BMW E34 525 tds van´95
Brugeravatar
z-upit.dk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 317
Tilmeldt: man 6. apr 2009 10:25
Navn: Steen Lauritzen
By: Hillerød

Re: Vinduesviskere...

Indlæg af z-upit.dk »

Hey, så lærte jeg også noget i dag og selvfølgelig er der det, det er jo BMW.
Mvh. Steen Lauritzen
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Re: Vinduesviskere...

Indlæg af adamzack »

peter kibsgaard skrev:
> man kan skam justere vinklen på viskerarmen,ved at løsne den forneden, der er nogle takker den kan flyttes i.

Tak, det vil jeg da prøve.

Steen. Tanken var også at jeg ville købe orginalt. Mener at prisen var lidt billigere end du nævner hos koed da, jeg tastede varenummeret ind (hvis det passer med at det er org.)
Edit: jo du har ret. Koster ca. 500
Med Venlig Hilsen

Allan
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Brugeravatar
noerkjaer
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 362
Tilmeldt: tors 27. dec 2007 22:53
Navn: Peter Nørkjær
By: Aalborg
Kontakt:

Re: Vinduesviskere...

Indlæg af noerkjaer »

I øvrigt et andet tip herfra.

Efter jeg en dag løb tør og måtte køre ind på en Shell og betale en formue for 3 liter sprinklervæske, så har jeg ikke købt andet!

Der er tydelig og markant forskel på, hvor ren ruden bliver med Alaska/supermarked sprinklervæske og så det fra Shell. Med det fra tankstationen bliver ruden ren i løbet af viskerens første tur hen over ruden (Jeg har også de viskere fra England på).

Ja, det fra tankstationen er dyrere, men faktisk bruger jeg også mindre, fordi det virker i første sprøjt.

Jeg ved ikke om det man får hos Statoil, Q8 etc er lige så godt. Men jeg vil klart råde alle til lige at prøve at spendere de 45 kroner næste gang i kommer forbi en Shell.

Angående viskerbladene så har jeg dem fra England på nu her, og de er over et halvt år gamle uden på nogen måde at trække striber. Men jeg har tidligere måtte skifte samme slags blade efter 3 mdr, så det er vist lidt et lotteri.

-----------------
Hilsen Peter
Aalborg
Ex E39 520i 1998 (2008-2012)
Brugeravatar
adamzack
Super Star
Super Star
Indlæg: 1442
Tilmeldt: ons 3. sep 2008 03:22
Geografisk sted: Nordsjælland
Navn: Allan Ash
By: Farum

Re: Vinduesviskere...

Indlæg af adamzack »

Mener også at jeg købte den samme fra shell. Synes bare at den bare krystaliserer ved -7-(-10) grader, selv omder står -12. Men det kan det være lige meget nu. Ellers synes jeg også at den renser ok, men har ikke fjernet striberne. Viskerne skal nok justeres, som Peter nævner.

Med Venlig Hilsen

Allan
Med Venlig Hilsen Allan

Tidl E39 528i 2/1998
VW Touran 1.4 TSI 150 Comfortline 2018
Seat Leon sports tourer 2020
Brugeravatar
Denraretiger
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 145
Tilmeldt: tors 13. mar 2014 19:03
Navn: Emil Gregersen
By: Aalborg

Re: Vinduesviskere...

Indlæg af Denraretiger »

Godt nok en ældre tråd, men så meget mere tid til at man har fundet den perfekte løsning på viskerblade eller gummi.

Var der nogen der fandt et billigt sted at købe løst viskergummi? Det eneste jeg selv lige kan finde er ved Wurth med 20 stk pakke.


Mvh. Emil Gregersen
E39 523i Step. 1998 154.000
E36 323Ti OpenAir´98 175.000
Brugeravatar
MichaelE39
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: ons 13. nov 2013 12:39
Navn: Michael Refstrup
By: Helsingør

Re: Vinduesviskere...

Indlæg af MichaelE39 »

jeg købte et sæt som passede med længen, bare nogle normale bosch, løsnede metallet som holdte bladet og trak det af, (kun gummiet) og monterede på mine gamle viskere.

tog ca 10 min, virker fint og billigere end alle de speciel viskere osv.


Mvh. Michael Refstrup
E39 523i 1996
Besvar