Tuning af en E60 523i

Alt omkring tuning af bmw'er
Besvar
Brugeravatar
Bo304600
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 14. jan 2015 10:32
Navn: Bo Børgesen
By: Strøby

Tuning af en E60 523i

Indlæg af Bo304600 » ons 14. jan 2015 14:03

Hej jeg er lidt grøn i tunings verden,
Tænkte om der er nogen der kender en god BMW tuner?
mvh Bo

damstedlarsen@skagennet.dk

Re: Tuning af en E60 523i

Indlæg af damstedlarsen@skagennet.dk » tors 15. jan 2015 11:18

HEJ
Bo

Prøv at Google de forskellige muligheder. Hvis det er udenlands kræver det at de får styreboksen. '
Ellers ville jeg prøve Schmiedmann i Odense der bruger et engelsk system. Du kan læse om det inde under den enkelte bilmodel under tuning. Men de skal have bilen der programmers via OBD stikket. I BMW før 1995 skiftede man bare cippen lige som på en computer når rammen skulle opgraderes. Via chip på en bensiner kan der maks hentes 20 HK og vel en 2 kg mere i moment

Brugeravatar
vilho
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 207
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 12:48
Navn: Dennis Larsen
By: Vejle

Re: Tuning af en E60 523i

Indlæg af vilho » tors 15. jan 2015 15:51

Mit råd: Lad være. Det giver stort set ingenting på en sugemotor som din. Kør på v-power istedet det giver det samme og er meget billigere.
Mvh. Dennis Larsen

F11 535XD M-Technic 2012 (2016-20??)

Tidligere E61 530D M-Technic 2005 (2010-2016)

damstedlarsen@skagennet.dk

Re: Tuning af en E60 523i

Indlæg af damstedlarsen@skagennet.dk » tors 15. jan 2015 17:45

Det er faktisk ikke rigtigt. Det nytter ikke at fylde V power på en motor hvis elektronikken= chippen er designet til dette. Så er det spild af penge.
Man kan max vinde 20 hk, men normalt i omegnen 15 hk. Min gamle 525 I 24v blev målt til 192 hk før chipændring og 206 hk efter chipoptimering. Efterfølgende monterede jeg m3 indsugningsspjæld, KN filter ekstra luft til filterkassen fra fronten, andre dyser samt Schrick knaster.
Den blev ikke målt tilsidst, men lå mellem 230 og 235 hk. efter at have prøvet med større bensintruyk på 3,8 bar hvliket den med dyserne ikke kunne klare. Så udfra dysebergningen vil jeg sige 233 hk.
Så er spørgsmålet om det kan svare sig. Det må man jo selv gøre op. Prisen er som følger : Kn filer kr. 400,-, banan udstødning supersprint 8.500,-, chip 2400,- knaster 6.500,- M3 spjældanlæg 16.500, købt direkte via Tyskland. Dertil arbejdsløn hvis man ikke selv kan.
Jeg lavede det hele selv.

Brugeravatar
Bo304600
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 14. jan 2015 10:32
Navn: Bo Børgesen
By: Strøby

Re: Tuning af en E60 523i

Indlæg af Bo304600 » fre 16. jan 2015 10:52

Tak for svar.. det bliver nok qualitec.dk der for lov at gå amok med lidt kompresser og såeen..
mvh

damstedlarsen@skagennet.dk

Re: Tuning af en E60 523i

Indlæg af damstedlarsen@skagennet.dk » fre 16. jan 2015 12:43

Hej
Bo
Hvis du får kompressor på så husk for alt i verden at få monteret oliekøler samtidig.
Den bliver meget meget varm i olien. Jeg ville også montere en olietemperaturmåler for at følge motorens tilstand.

damstedlarsen@skagennet.dk

Re: Tuning af en E60 523i

Indlæg af damstedlarsen@skagennet.dk » fre 16. jan 2015 14:19

Hej
Bo
Var inde på deres hjemmeside og se de forskellige muligheder. Nu kender jeg ikke firmaet , men jeg ville holde mig til nogle der annoncere med netop BMW tuning og ikke et firma som måske skal prøve sig frem. Det kan være nogen bliver sure over min påstand men det er nu min erfaring. Hold dig til dem der arbejder med BMW alt andet ville jeg peronlig ikke turde tørre og slet ikke vedr. turbo eller kompressor. Schmiedmann har færdige kompressorkit bolt on der kan du sedet. Ved ikke om de har til din bil, men de har erfaring og arbejder ikke i andet end BMW. Der er jo også en afdeling på Als .

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster