Hej i bmw guruer,
Jeg har en 540i fra 99, pg længe haft en drøm om at få turbo eller kompressor på den. Jeg kan ikke finde turbo kit eller lave en selv da jeg ikke er så dygtig. Jeg har så fundet 3 forskellige kompressor kit, Vf Engineering, ESS og Dinan supercharger. Hvad skal man vælge? Og har i andre alternativer til det her
Kompressor men hvilken?
- Sixpack
- Almindelig bruger
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: tors 9. maj 2013 15:23
- Navn: Oguzhan Karakus
- By: København
Kompressor men hvilken?
Mvh. Oguzhan Karakus
E39 540i 1999
Re: Kompressor men hvilken?
Hvor mange km har din motor kørt og hvor mange kr har du tænkt dig at lægge i projektet?
Mvh Per
Mvh Per
- Sixpack
- Almindelig bruger
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: tors 9. maj 2013 15:23
- Navn: Oguzhan Karakus
- By: København
Re: Kompressor men hvilken?
den har kørt 300 tusind nu og motoren bliver renoveret om 14 dage i tyskland. Jeg har lagt 30 tusind til side nu og der kan tilføjes mere
Mvh. Oguzhan Karakus
E39 540i 1999
Re: Kompressor men hvilken?
Har prøvet ESS på min tidligere 540 Touring fra 2002 med dobbelt vanos. Dertil komplet rustfri udstødning med sportskat fra ESS
Fungerede godt med ca. 450 heste, og et meget gennemført kit der kunne monteres på en enkelt dag. Jeg valgte at få lavet en ekstra styreboks så bilen let kunne bygges om til original - MEN
Deres kompressor larmer helt vildt i tomgang pga. de ligeskårne tandhjul. Det larmede så meget at folk spurgte om der var noget galt når man holdt ved rødt lys og jeg synes ikke det var den rigtige BMW lyd.
Så efter nogle få uger gik jeg tilbage til original.
Har stadig styreboksen liggende - resten er solgt.
Jens
Fungerede godt med ca. 450 heste, og et meget gennemført kit der kunne monteres på en enkelt dag. Jeg valgte at få lavet en ekstra styreboks så bilen let kunne bygges om til original - MEN
Deres kompressor larmer helt vildt i tomgang pga. de ligeskårne tandhjul. Det larmede så meget at folk spurgte om der var noget galt når man holdt ved rødt lys og jeg synes ikke det var den rigtige BMW lyd.
Så efter nogle få uger gik jeg tilbage til original.
Har stadig styreboksen liggende - resten er solgt.
Jens
Mvh. Jens Pfingstl
F11
F11
Re: Kompressor men hvilken?
Hej
Prøv dog et dansk setup - de er også vældig flinke til at hjælpe med spørgsmål mm.
http://www.ccr-racing.dk/shop/frontpage.html
Prøv dog et dansk setup - de er også vældig flinke til at hjælpe med spørgsmål mm.
http://www.ccr-racing.dk/shop/frontpage.html
Mvh. Kim J.
E53 X5 3,0d årg. 05 sport Black Saphire
- Sixpack
- Almindelig bruger
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: tors 9. maj 2013 15:23
- Navn: Oguzhan Karakus
- By: København
Re: Kompressor men hvilken?
Hej jens,
Tak for svar. Jeg vil ik mene larmen ville genere mig som sådan, det vigtige var jo om den leverede varen? Jeg har hørt at nogle mennesker er blevet skuffet over de udmålinger der lavet efter montering. Kan du fortælle lidt mere om den boks og hvordan den fungerer med switch til normal kørsel, lyder interessant
Hej kim,
Har lige snakket med det danske firma og de er meget flinke, desværre havde de bare ikke en komplet løsning til en 540i, man skulle selv ud og lave rør og slanger og når man intet har til at lave eller færdighederne til det bliver det ret svært. Men tak for input
Tak for svar. Jeg vil ik mene larmen ville genere mig som sådan, det vigtige var jo om den leverede varen? Jeg har hørt at nogle mennesker er blevet skuffet over de udmålinger der lavet efter montering. Kan du fortælle lidt mere om den boks og hvordan den fungerer med switch til normal kørsel, lyder interessant
Hej kim,
Har lige snakket med det danske firma og de er meget flinke, desværre havde de bare ikke en komplet løsning til en 540i, man skulle selv ud og lave rør og slanger og når man intet har til at lave eller færdighederne til det bliver det ret svært. Men tak for input
Mvh. Oguzhan Karakus
E39 540i 1999
Re: Kompressor men hvilken?
Jeg synes larmen var ulidelig, men meget power som kræver at undervognen er optimeret til de ekstra heste.
Det er ikke en boks til skift men en ekstra motorstyring der er kodet med ESS software der passer til bilen.
Dvs. at den originale boks ikke er kodet om så jeg let kunne gå tilbage til original.
Der skal naturligvis kodes så startspæren passer til den boks der sidder i bilen. Ellers kører starteren uden at motoren starter.
Jens
Det er ikke en boks til skift men en ekstra motorstyring der er kodet med ESS software der passer til bilen.
Dvs. at den originale boks ikke er kodet om så jeg let kunne gå tilbage til original.
Der skal naturligvis kodes så startspæren passer til den boks der sidder i bilen. Ellers kører starteren uden at motoren starter.
Jens
Mvh. Jens Pfingstl
F11
F11
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3912
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: Kompressor men hvilken?
Flyttes til Tuning.
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
- Offshore-tossen
- Almindelig bruger
- Indlæg: 19
- Tilmeldt: fre 22. mar 2013 22:01
- Navn: Emil Pedersen
- By: Esbjerg
Re: Kompressor men hvilken?
Allier dig da bare med ccr-tuning og fx heyer på bilgalleri til at lave rørføring
Der er mange smede rundt omkring der laver den slags, og der er ingen problemer i at fremstille det
Der er mange smede rundt omkring der laver den slags, og der er ingen problemer i at fremstille det
Mvh. Emil Pedersen
E60 530i
- Sixpack
- Almindelig bruger
- Indlæg: 22
- Tilmeldt: tors 9. maj 2013 15:23
- Navn: Oguzhan Karakus
- By: København
Re: Kompressor men hvilken?
hej Jens
hvis jeg har forstået det rigtigt så har man den ekstra motorstyring og hvis man vil så kan man montere den på og køre almindelig hk...... En M pakke på 540i er vel i orden ik?
hvis jeg har forstået det rigtigt så har man den ekstra motorstyring og hvis man vil så kan man montere den på og køre almindelig hk...... En M pakke på 540i er vel i orden ik?
Mvh. Oguzhan Karakus
E39 540i 1999