chipning af bmw 525 D 2007

Alt omkring tuning af bmw'er
Besvar
Brugeravatar
Alperne
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 30. jul 2013 08:34
Navn: Bora Alpercavdar
By: Malmø

chipning af bmw 525 D 2007

Indlæg af Alperne » lør 26. jul 2014 12:21

Hej,

Har et lille forespørgsel angående min 525 D 07'er. Jeg har tænkt mig at opgradere den til RaceChip Pro2, er der noget man ellers skal opgradere på bilen af filtre osv, som SKAL opgraderes?


Mvh. Bora Alpercavdar
E61 525d (LCI) 2007

Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: chipning af bmw 525 D 2007

Indlæg af ST » søn 27. jul 2014 10:49

Som altid vil jeg være den første her til at pege finger.

Jeg har dårlige erfaringer med de chipninger, både i forhold til forsikringsselskab, men også i forhold til hvor tit ting går i stykker.

Jeg ved godt det er lidt groft sagt det her, men hvis du vil have større ydelse så køb en BMW med større motor, det kommer du længst med .

Det er vel for ingenting at BMW lejer sig ind i en af verdens største DATA centre i Island, for at kunne lave kæmpe komplekse motor beregninger.

God søndag
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil

Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3710
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: chipning af bmw 525 D 2007

Indlæg af OleDupont » søn 27. jul 2014 11:07

Emnet lægges under "Tuning", hvor det hører til
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5

Brugeravatar
Alperne
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 30. jul 2013 08:34
Navn: Bora Alpercavdar
By: Malmø

Re: chipning af bmw 525 D 2007

Indlæg af Alperne » søn 27. jul 2014 12:13

det har du selvfølgelig ret i, at man kan købe en større BMW. Min 525 D sidder med 3,0 diesel motor, så man kan ikke rigtig få noget større, medmindre det er en M5 når du har en 525, 530, 535 sidder der 3,0 diesel, så bilen er bygget til flere krafter fra producenten. Her kommer jeg så til spørgsmålet, om man skal huske at opgradere andre ting inden man smider chippen i, udover nyt filter?


Mvh. Bora Alpercavdar
E61 525d (LCI) 2007

Brugeravatar
ST
Super Star
Super Star
Indlæg: 1246
Tilmeldt: fre 16. jan 2009 22:07
Navn: ST (Semir Tesnjak)
By: Vejle

Re: chipning af bmw 525 D 2007

Indlæg af ST » søn 27. jul 2014 18:22

Jeg vil nu vove at påstå at 540i, 545i eller 550i var et alternativ ligeledes.

Bare fordi det er den samme motor kan du ikke stille det op så let at sige, det er den samme motor du kan chip tune den til 330 heste og så kører det bare. Der er ingen af os der ved om BMW har prioriteret kvalitetsdele på 35d eller 30d i forhold til 20 eller 25d.
Jeg ved umiddelbart ikke at der skulle være nogen forskelle, men jeg kan ikke udlukke at BMW brugere andre eller bedre dele på deres top modeller, det ved jeg ikke. Men jeg ved det er meget normalt at producenter spare på alt det de kan, hvis en metal del kun skal holde et vist antal tryk så bestiller de ikke en del der bedre til større indkøbspris.

Når det er så sagt så kender jeg mange der har chippet deres BMWer og hvor det holder, men jeg kender ligeså mange hvor det er gået galt. At tage en 50/50 chance på sin bil og samtidigt kan du blive taget af politiet, forsikringsselskab hvis uheldet er ude mv. det er ikke gode odds i mine ører
Mvh. Semir Tesnjak
E61 525d 1/2008
E61 530d 7/2004 Tidl. bil
E60 520i 8/2004 Tidl. bil
E39 523i 4/1999 Tidl. bil

TChip Tuning

Indlæg af TChip Tuning » søn 27. jul 2014 23:22

...
Senest rettet af TChip Tuning man 30. jan 2017 23:26, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Alperne
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 30. jul 2013 08:34
Navn: Bora Alpercavdar
By: Malmø

Re: chipning af bmw 525 D 2007

Indlæg af Alperne » man 28. jul 2014 08:00

Tak for alle gode svar.


Mvh. Bora Alpercavdar
E61 525d (LCI) 2007

damstedlarsen@skagennet.dk

Re: chipning af bmw 525 D 2007

Indlæg af damstedlarsen@skagennet.dk » fre 1. aug 2014 09:02

j
Min 540I 4,4 l v8 er chippet til 306 hk og 45,8 kg i moment ved 3500 omdrejninger. Motoren en Tu version med vanos , men basis yder 4,0 og 4,4 l de samme hk nemlig 286. Hvad der er gjort på 4,4 l for at holde hk tilbage ved jeg ikke , men den burde alt andet lige yde flere hk som basis med 0,4 l mere i volumen samt vanos.
Har ikke fundet ud af hvori forskellen består. Nogle hævder at det er manifolden, men hvis den skiftes til tidligere motorer mister man moment som først kommer højere oppe i omdrejningsfeltet. Har ikke set dyno test der beviser pro et contra.

Besvar

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst