indsugningsmanifold E39

Alt omkring tuning af bmw'er
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: indsugningsmanifold E39

Indlæg af OleDupont »

Denne interessante tråd handler vist mest om tuning, og den lægges derfor over i den tilsvarende gruppe
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
trykkeren
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 10. aug 2012 09:23
Navn: Lasse Nes
By: Holbæk
Kontakt:

Re: indsugningsmanifold E39

Indlæg af trykkeren »

Skulle der være en der ligger inde med en "kopmlet" opskrift, på 15-25 hk ekstra til mindre end 10.000 er jeg da nyssgerrig. Ofre jeg mere kan jeg jo ligeså godt skifte bil


Mvh. Lasse N Hansen
E39 520i 2002
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: indsugningsmanifold E39

Indlæg af JM540466 »

Hej Lasse
Ja du kan hente godt 10 heste ved at isætte en anden chip, hvilket er lige så hurtigt som at udskfite ram på ens computer. Og så isæt et Kn filter i luftfilterkassen. og samtidg føre en slange frem så du får koldtluft til luftfilterkassen, helt således at fartluften trykker luften ind, best hvis du har plads til en tragt i forbindelse med slangen. Jeg har ført slangen frem og lavet det hele hvor der kan isættes tågelygter. Så får du den beste virkning.
Og endelig kan du måske skifte dyser til lidt større. Men det kommer an på hvor meget bensin de giver dem der sidder på. Du kan gå ind På Pawer Forum hvor der er en beregningsmodel for dyser. Jeg brugte denne og isatte andre dyser, hvilket gav 6 hk på rullefelt godt nok med M 3 spjældanslæg.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
JM540466
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 219
Tilmeldt: lør 29. sep 2012 09:24
Geografisk sted: Skagen
Navn: Torben Larsen
By: Skagen

Re: indsugningsmanifold E39

Indlæg af JM540466 »

Har ikke nået at korrigere for trykfejl. Håber det går.
Det hedder Power Forum.
Damsted skrev:
> Hej Lasse
> Ja du kan hente godt 10 heste ved at isætte en anden chip, hvilket er lige så hurtigt som at udskfite ram på ens computer. Og så isæt et Kn filter i luftfilterkassen. og samtidg føre en slange frem så du får koldtluft til luftfilterkassen, helt således at fartluften trykker luften ind, best hvis du har plads til en tragt i forbindelse med slangen. Jeg har ført slangen frem og lavet det hele hvor der kan isættes tågelygter. Så får du den beste virkning.
> Og endelig kan du måske skifte dyser til lidt større. Men det kommer an på hvor meget bensin de giver dem der sidder på. Du kan gå ind På Pawer Forum hvor der er en beregningsmodel for dyser. Jeg brugte denne og isatte andre dyser, hvilket gav 6 hk på rullefelt godt nok med M 3 spjældanslæg.

Damsted skrev:
> Hej Lasse
> Ja du kan hente godt 10 heste ved at isætte en anden chip, hvilket er lige så hurtigt som at udskfite ram på ens computer. Og så isæt et Kn filter i luftfilterkassen. og samtidg føre en slange frem så du får koldtluft til luftfilterkassen, helt således at fartluften trykker luften ind, best hvis du har plads til en tragt i forbindelse med slangen. Jeg har ført slangen frem og lavet det hele hvor der kan isættes tågelygter. Så får du den beste virkning.
> Og endelig kan du måske skifte dyser til lidt større. Men det kommer an på hvor meget bensin de giver dem der sidder på. Du kan gå ind På Pawer Forum hvor der er en beregningsmodel for dyser. Jeg brugte denne og isatte andre dyser, hvilket gav 6 hk på rullefelt godt nok med M 3 spjældanslæg.

Damsted skrev:
> Hej Lasse
> Ja du kan hente godt 10 heste ved at isætte en anden chip, hvilket er lige så hurtigt som at udskfite ram på ens computer. Og så isæt et Kn filter i luftfilterkassen. og samtidg føre en slange frem så du får koldtluft til luftfilterkassen, helt således at fartluften trykker luften ind, best hvis du har plads til en tragt i forbindelse med slangen. Jeg har ført slangen frem og lavet det hele hvor der kan isættes tågelygter. Så får du den beste virkning.
> Og endelig kan du måske skifte dyser til lidt større. Men det kommer an på hvor meget bensin de giver dem der sidder på. Du kan gå ind På Pawer Forum hvor der er en beregningsmodel for dyser. Jeg brugte denne og isatte andre dyser, hvilket gav 6 hk på rullefelt godt nok med M 3 spjældanslæg.
Mvh. Torben Larsen
E 39 540 I V 8 M62 TU B44
Brugeravatar
LarsHansen
Super Star
Super Star
Indlæg: 1965
Tilmeldt: tirs 11. nov 2008 22:54
Navn: Lars Hansen
By: Arlöv
Kontakt:

Re: indsugningsmanifold E39

Indlæg af LarsHansen »

Hej Lasse


Det har jeg ! Og du vil nok ikke bryde dig ret meget om mit løsningsforslag...

Amerikanerne sagde i gamle dage: "There are nothing that can replace increased volume" og de har ret.

Du skal finde en 2.5 24V (alternativt en lidt ældre 2.8 maskine) og smide i. Den vil give dig lidt flere heste og noget mere moment og så VED du det virker. Hvis du skal ændre på det bestående med anden knast, bananmanifold, større dyser og mapping af din boks (og sikkert en del andre "småting", holder dit budget slet ikke og du hiver stadig flere kræfter ud af en lille motor hvilket, på sigt, betyder øget slid.

En 2.5 eller 2.5 med alt tilbehør og boks kan sagtens fås for de penge i Sverige eller Tyskland og er til at plumpe lige i bilen og det er så vidt jeg er orienteret lovligt. Samtidig kan du så sælge din nuværende 2.2 motor og få lidt penge tilbage til den slunkne konto.

Som en lille tilføjelse: Umiddelbart tror jeg det, tidsmæssigt hos mekanikeren, er billigere at få taget den gamle motor ud og sat den nye i, end at lave alle de andre ting ved den bestående...Men det er et gæt...
Mvh. Lars
E39 540i Touring
Brugeravatar
1548
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 463
Tilmeldt: tirs 25. maj 2010 22:46
Navn: Brian S. Jensen
By: Hesselager / Fyn
Kontakt:

Re: indsugningsmanifold E39

Indlæg af 1548 »

Hej

Jeg vil give Lars helt ret - motorskift er klart det mest reelle at gøre.

MEN - jeg ville samtidig overveje gensalgs-værdien ! Personligt ville jeg gå langt uden om en bil hvor der er langt anden motor i (med "tun" for øje) - eller for den sags rodet med alle mulige dyser, chips, manifolds osv. - det er jo et helvede for en ny ejer, hvis der skal bestilles stumper - for hvilken motor er det lige man skal bestille til

Hvis det var min bil, så ville jeg acceptere de heste den har (eller mangel på samme) og leve med det - ELLER skifte den ud til den model som har den ønskede effekt - forudsat at tegnebogen tillader det
Mvh. Brian S. Jensen
E39 528i Sedan - 1996
E39 530d Touring - 2003
E30 318i Touring - 1990
http://www.bmw-club.dk
http://www.nolle.dk
Brugeravatar
trykkeren
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 10. aug 2012 09:23
Navn: Lasse Nes
By: Holbæk
Kontakt:

Re: indsugningsmanifold E39

Indlæg af trykkeren »

Tror bare vi holder os til det vi har


Mvh. Lasse N Hansen
E39 520i 2002
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: indsugningsmanifold E39

Indlæg af OleDupont »

@Lasse, hvis du søger på "Meget billig tuning" her i forum, så får du et indlæg om effektforøgelse
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Besvar