Misfire

Alle 7'er serier frem til nu - incl. L-modellerne
Kjeld.lund
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 19. dec 2020 11:04
Geografisk sted: Helsinge
Navn: Kjeld Lund
By: Helsinge

Misfire

Indlæg af Kjeld.lund »

Hej.

Er ved at banke hovedet imod en mur i frustrationer.

Jeg har en E65 745 fra 04, som har missfire på cyl 5 når den er kold. Slukker og starter jeg den nogle gange under opvarming, kan jeg få det til at forsvinde, men ikke helt. Jeg har skiftet tændrør og tændspole på cyl 5, men intet har ændret sig.

Jeg er lost, så hvis nogen ved eller kender til problemet, vil jeg meget gerne høre fra dig, alternativt en mekaniker der kan hjælpe mig

Pfh. Tak. Kjeld
Mvh. Kjeld Lund
E65 745i 2004
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Misfire

Indlæg af Kurt »

Velkommen til :)

Det kan muligvis være defekt indsugningspakning, hvis du kan komme til at sprøjte diesel/startgas ned omkring indsugningen mens den kører og høre om den ændrer lyd, kan du ikke det, så vil jeg anbefale at tage manifold af og tjekke manuelt..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Kjeld.lund
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 19. dec 2020 11:04
Geografisk sted: Helsinge
Navn: Kjeld Lund
By: Helsinge

Re: Misfire

Indlæg af Kjeld.lund »

Hej Kurt og tak for velkomst

Jeg har kikket alle slanger, ledninger og kikket efter revner og brugt spray for at kikke efter utætheder, men ingen fundet. Motoren ændre ikke lyd, eller omdr. Tal ved spray.

Men når koldstartfunktionen er væk, kører den fuldstændig som den plejer, måsle med en lille smule uro ved let acc, men der over trækker den fuldstændig rent.

Har en sensor i tankerne, men har ikke de nødvendige programmer for at undersøge dette.

Mvh. Kjeld
Mvh. Kjeld Lund
E65 745i 2004
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Misfire

Indlæg af Kurt »

Hej Kjeld.

Nu er det jo en V8'er som er ret kompakt, er du sikker på at du har sprøjtet hele vejen rundt ved indsugningen..??

Det kan muligvis også være en dysse, du kunne jo prøve at tage dyssen fra cyl. 1 og 5 og bytte dem om.

Hvis motor er godt varm og du stopper den og starter efter 20 til 30 min, hvordan starter og kører den så..??
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Brugeravatar
admin
Administrator
Administrator
Indlæg: 2867
Tilmeldt: tirs 19. maj 2015 10:26
Navn: Mogens Juhl
By: Viby Sjælland
Kontakt:

Re: Misfire

Indlæg af admin »

Og når du har læst fejl ud, får du kun fejlen misfire eller kommer der andre fejl?

Jeg har hørt om motorledningsnettet, som kan drille. Jeg mener at selve motorledningsnettet er et ledningsnet for sig, som kører fra ECU og rundt i motorrummet.
Mvh

Mogens Juhl
http://5erbmw.dk/forum
BMW F45 225xe M-Sport - 2017
BMW F20 LCI 118ia M-Sport - 2018
BMW E36 Compact 316I - 1997
Kjeld.lund
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 19. dec 2020 11:04
Geografisk sted: Helsinge
Navn: Kjeld Lund
By: Helsinge

Re: Misfire

Indlæg af Kjeld.lund »

Hej Kurt og Mogens og glædelig jul.

Jeg kan selvfølgelig ikke udelukke, at der vil være steder jeg ikke har ramt med spray.

Det tankevækkende for mig, er at når bilen er drifvarm kører den som den skal. Jeg kan slukke og starte den uden problemer.

Har dog oplevet at når bilen er kold og kører på 7 cyl, så kan jeg slukke bilen, vente et par sec og starte den igen og den kører uden at lave misfire.

På udskanningen, skriver den kun misfire. Jeg har læst ud afskillige gange og hver gang fået samme fejl ud. Det skal dog siges, at den kører meget uroligt når motoren er kold.

Min forstand på det elektriske er ikke stor, men jeg har en fornemmelse af noget sensor eller lign.

Tak for jeres hjælp. Den er uvurderlig.

Kjeld
Mvh. Kjeld Lund
E65 745i 2004
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Misfire

Indlæg af Kurt »

Glædelig jul :)

Det kunne godt tyde på en føler som er problemet med det sidste du har fortalt, men bare at skifte, kan hurtigt blive dyrt, tror du skal havde en rigtig BMW tester på..
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Kjeld.lund
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 12
Tilmeldt: lør 19. dec 2020 11:04
Geografisk sted: Helsinge
Navn: Kjeld Lund
By: Helsinge

Re: Misfire

Indlæg af Kjeld.lund »

Hej Kurt.

Jeg tror du har helt ret. Den jeg har, læser vist kun de mest almindelige fejl ud. Jeg har besøgt Mogens engang for længe siden og var sq noget overrasket over alt det udstyr han havde 😳 Men dengang var det en E39 fra 97 og så vidt jeg ved er BMW også gået fuldt ind på OBD||.

Du har ret i at det formentlig bliver en dyr affære at skifte sensorer hele vejen rundt og måske ikke finde fejlen alligevel.

Måske der er en her på Sjælland med det rigtige udstyr der kan få den testet rigtigt, mod betaling selvfølgelig.

Rigtig godt nytår til dig og din familie.
Mvh. Kjeld Lund
E65 745i 2004
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3911
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Misfire

Indlæg af OleDupont »

Hej Kjeld,

Velkommen i forum :V

Kunne vi være ovre i noget så lavpraktisk som en meget lille utæthed i indsugningen, som så reduceres når motoren bliver så varm, at metallet udvider sig?
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1503
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: Misfire

Indlæg af Kurt »

Hej Kjeld.

Tak og i lige måde :)

Tror nok at Mogens stadig kan teste din bil :)
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
Besvar