Komplet Olie sevice + bremseskifte E65 735iA
: tirs 16. aug 2016 15:55
Hej Alle
Jeg står for at skulle have lavet olieservice + skiftet bremser.
Ang. bremser først: Jeg har fundet komplet Zimmermann skiver + klodser og håndbremsebakker(+fjedre kit) + slidindikator for/bag på ebay.de til clige over 3.000kr. Syntes det er en god pris, men er de det mere værd end eks. vis et sæt kopi til 1500kr.? http://www.ebay.de/itm/BREMSSCHEIBEN-BR ... Sw2XFUdF5R
Har også fundet Zimmermann kit med keramiske klodser til +ca. 1.000kr, er det et bedre køb og støver de meget mindre?
Ang. olie service: Sidste jeg fik lavet service på min e65, der fik jeg original BMW olie med da jeg købte den. Der har ikke været nogen problemer over hoved. Mener det var 5w-40 BMW olie men er ikke sikker.
Jeg har tidligere på andre BMW'er (e39 528, e39 528, e39 540) haft rigtig god erfaring med Castrol Magnatec 5w40 olie. Især fordi jeg kører mange korte ture, hvor olien skulle være bedre imod koldstarter. Min e65 har også rundet 205.000km nu, så skal vel bruge en lidt tykkere olie end fra ny. Ifølge castrol's søgemaskine anbefaler de 0w30 Castrol EDGE, men syntes det er lige tyndt nok. Ville det være et godt valg at satse på Magnatec 5w40 olien igen?
Ang. olieskifte på aut.gearkasse + differentialet: Som sagt har min e65 rundet 205.000km, men den kører stadig perfekt i gearkassen. Jeg har aldrig prøvet at få skiftet gearolie på en bil før, og er det overhovedet nødvendigt? men igen better safe than sorry ik? Det eneste jeg syntes der kan være er, at når bilen er helt kold, og jeg så skifter fra P til D (med foden på bremsen), så er det som om det giver et lille "klonk" og et lille ryk i bilen. Der er intet når den er varm.
Nogen der har nogen erfaring med dette og med olieservice på aut. gear? Gerne anbefalinger af olier både til gear og diff, og skal man udelukkende bruge original filtre og olie kun!?
På forhånd tak for hjælpen
Jeg står for at skulle have lavet olieservice + skiftet bremser.
Ang. bremser først: Jeg har fundet komplet Zimmermann skiver + klodser og håndbremsebakker(+fjedre kit) + slidindikator for/bag på ebay.de til clige over 3.000kr. Syntes det er en god pris, men er de det mere værd end eks. vis et sæt kopi til 1500kr.? http://www.ebay.de/itm/BREMSSCHEIBEN-BR ... Sw2XFUdF5R
Har også fundet Zimmermann kit med keramiske klodser til +ca. 1.000kr, er det et bedre køb og støver de meget mindre?
Ang. olie service: Sidste jeg fik lavet service på min e65, der fik jeg original BMW olie med da jeg købte den. Der har ikke været nogen problemer over hoved. Mener det var 5w-40 BMW olie men er ikke sikker.
Jeg har tidligere på andre BMW'er (e39 528, e39 528, e39 540) haft rigtig god erfaring med Castrol Magnatec 5w40 olie. Især fordi jeg kører mange korte ture, hvor olien skulle være bedre imod koldstarter. Min e65 har også rundet 205.000km nu, så skal vel bruge en lidt tykkere olie end fra ny. Ifølge castrol's søgemaskine anbefaler de 0w30 Castrol EDGE, men syntes det er lige tyndt nok. Ville det være et godt valg at satse på Magnatec 5w40 olien igen?
Ang. olieskifte på aut.gearkasse + differentialet: Som sagt har min e65 rundet 205.000km, men den kører stadig perfekt i gearkassen. Jeg har aldrig prøvet at få skiftet gearolie på en bil før, og er det overhovedet nødvendigt? men igen better safe than sorry ik? Det eneste jeg syntes der kan være er, at når bilen er helt kold, og jeg så skifter fra P til D (med foden på bremsen), så er det som om det giver et lille "klonk" og et lille ryk i bilen. Der er intet når den er varm.
Nogen der har nogen erfaring med dette og med olieservice på aut. gear? Gerne anbefalinger af olier både til gear og diff, og skal man udelukkende bruge original filtre og olie kun!?
På forhånd tak for hjælpen