BMW E38, 740i - softclose bagklap problem!

Alle 7'er serier frem til nu - incl. L-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Joonaz
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: lør 27. sep 2014 21:31
Navn: Jonas Mønster Madsen
By: Ebeltoft

BMW E38, 740i - softclose bagklap problem!

Indlæg af Joonaz »

Hejsa!

Jeg har problemer med min E38 .. Mit softclose system virker ikke.

Centrallåsen virker fint på nøglen og hvis jeg sætter den i nøglehullet i føredøren og ligeledes i bagagerummet ..

Der sker dog intet når jeg trykker på låsen på bagagerumsklappen, der skal give signal til softclose system at det skal åbne.

Det samme når jeg smækker bagagerumet i, så trækker den ikke bagagerummet i ..

Der er tjekket sikringer og relæer!

Jeg har også haft afmonteret den lille el-motor der trækker bagklappen i, og når jeg sætter direkte 12 volt på, så kører den fint!
Så motoren fejler heller ikke noget ..

Men når jeg måler på stikket i bilen, som kommer fra bilens ledningsnet, så kommer der kun mellem 5 - 9 volt ud af stikket ..

Div. der er spændingstab et sted. Min umiddelbare tanke, er at de 5 - 9 volt, ikke er nok til at drive motoren rundt, der trækker bagagerummet i!

Hvad kan jeg gøre??

Ser frem til at høre fra jer!

Mvh. Jonas
Mvh. Jonas Mønster Madsen
E38 740i
Brugeravatar
devinwins1
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: tirs 3. jan 2023 09:49
Geografisk sted: WTC Malmö, Skeppsgatan 19
Navn: Devid Wins
By: Malmö
Kontakt:

Re: BMW E38, 740i - softclose bagklap problem!

Indlæg af devinwins1 »

BMW E38 740i er kendt for at have problemer med, at den bløde bagklap ikke fungerer korrekt. Dette kan være et meget frustrerende problem, da det betyder, at bagklappen ikke længere lukker automatisk, når du trykker på knappen. Problemet ligger som regel i aktuatormotoren, der styrer soft close-mekanismen. Denne motor kan med tiden blive defekt, hvilket resulterer i, at bagklappen ikke kan lukke korrekt.

For at løse dette problem skal du udskifte den defekte motor med en ny motor for at løse problemet. Derudover kan du kontrollere ledningerne og forbindelserne for at sikre dig, at alt er korrekt tilsluttet. Hvis alt andet fejler, skal du muligvis tage køretøjet til en kvalificeret mekaniker for at få problemet diagnosticeret og repareret korrekt.
Devid Wins
Besvar