F10 "drukner" - EGR ventil fejl???
: fre 8. jan 2021 14:45
Kære alle
Jeg forsøgte lige at lave en søgning på mit problem, men fandt ikke rigtig noget - derfor mit spørgsmål
Det er længe siden jeg har været aktiv i dette forum - men der har heller ikke været behov for hjælp - før nu...
Den lange historie i en relativt kort version:
Når jeg sætter mig ind i min bil og den er kold (F10d og jeg lader den naturligvis forvarme) og kører, oplever jeg stort set hver gang, at den første gang jeg bremser ned efter igangsætningen, at den "drukner"/hakker i det og nogle gange går ud. Vi bor på en lille villavej og jeg skal ud på en lidt større vej efter 100 m. - det er lidt træls, at bilen går ud, halvvejs ude på den store vej Den har aldrig (ej heller i skrivende stund) haft problemer med at starte - og den starter også med det samme, når jeg trykker på Start Engine-knappen.
Jeg har haft den forbi en mekaniker, hvor jeg fik ham til at måle både batteri, generator osv. og der er ingen fejl. Han siger også, at det ikke kan være batteriet, når den starter hver eneste gang. Men til gengæld fortalte han mig, at computeren meldte fejl på EGR-ventilen - måske den er sodet til el. lign. - men kan det være dén, der er skyld i, at bilen drukner og går ud, når jeg igangsætter med kold motor...?? Der er umiddelbart ingen problemer, når jeg lader den stå tændt i 5-7 min. om morgenen. Jeg tænker, at jeg under alle omstændigheder vil have skiftet EGR-ventilen, når den nu melder fejl - men det kunne være rart at vide, om andre har haft samme udfordring og det måske var en anden årsag.
I øvrigt går min GPS nogle gange fuldstændig amok og befinder sig et helt andet sted, end bilen gør... Og mit bakkamera går 1 ud af 10 gange i sort. Jeg har fået begge ting eftermonteret hos bimmerupgrade for 2 år siden, og han siger til mig, at det er batteriets skyld... Jeg har spurgt ham om, hvorvidt det kan være en løs forbindelse, men det mener han ikke det er. Jeg mener ikke, at bilen har fået skiftet batteri i sin levetid (dec. 2012) - men mekanikeren har målt på det mange gange efterhånden også når den har stået udenfor hos ham natten over...
What to do?
Jeg glæder mig til at høre fra én eller flere kyndige BMW-ejere
Hilsen
En ellers tilfreds F10-ejer
Jeg forsøgte lige at lave en søgning på mit problem, men fandt ikke rigtig noget - derfor mit spørgsmål
Det er længe siden jeg har været aktiv i dette forum - men der har heller ikke været behov for hjælp - før nu...
Den lange historie i en relativt kort version:
Når jeg sætter mig ind i min bil og den er kold (F10d og jeg lader den naturligvis forvarme) og kører, oplever jeg stort set hver gang, at den første gang jeg bremser ned efter igangsætningen, at den "drukner"/hakker i det og nogle gange går ud. Vi bor på en lille villavej og jeg skal ud på en lidt større vej efter 100 m. - det er lidt træls, at bilen går ud, halvvejs ude på den store vej Den har aldrig (ej heller i skrivende stund) haft problemer med at starte - og den starter også med det samme, når jeg trykker på Start Engine-knappen.
Jeg har haft den forbi en mekaniker, hvor jeg fik ham til at måle både batteri, generator osv. og der er ingen fejl. Han siger også, at det ikke kan være batteriet, når den starter hver eneste gang. Men til gengæld fortalte han mig, at computeren meldte fejl på EGR-ventilen - måske den er sodet til el. lign. - men kan det være dén, der er skyld i, at bilen drukner og går ud, når jeg igangsætter med kold motor...?? Der er umiddelbart ingen problemer, når jeg lader den stå tændt i 5-7 min. om morgenen. Jeg tænker, at jeg under alle omstændigheder vil have skiftet EGR-ventilen, når den nu melder fejl - men det kunne være rart at vide, om andre har haft samme udfordring og det måske var en anden årsag.
I øvrigt går min GPS nogle gange fuldstændig amok og befinder sig et helt andet sted, end bilen gør... Og mit bakkamera går 1 ud af 10 gange i sort. Jeg har fået begge ting eftermonteret hos bimmerupgrade for 2 år siden, og han siger til mig, at det er batteriets skyld... Jeg har spurgt ham om, hvorvidt det kan være en løs forbindelse, men det mener han ikke det er. Jeg mener ikke, at bilen har fået skiftet batteri i sin levetid (dec. 2012) - men mekanikeren har målt på det mange gange efterhånden også når den har stået udenfor hos ham natten over...
What to do?
Jeg glæder mig til at høre fra én eller flere kyndige BMW-ejere
Hilsen
En ellers tilfreds F10-ejer