Indkaldelse til kontrol af EGR køleren

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Indkaldelse til kontrol af EGR køleren

Indlæg af OleDupont »

Så blev jeg lige ramt af en indkaldelse fra BMW via Trafikstyrelsen omkring kontrol af EGR køleren.

----------------------------------------------------------------------------------
"I forbindelse med BMW´s løbende kvalitetsanalyser er det blevet fastslået, at nogle udgaver af EGR køleren eventuelt kan blive utæt i bilens levetid. En lækage af kølemidlet kan, i kombination med sod- og olierester, danne brandbare aflejringer i EGR køleren. I sjældne tilfælde kan det føre til lokale forkulninger eller overopvarmning i indsugningssystemet. I meget sjældne tilfælde kan det medføre en termisk hændelse med røgudvikling og antænding til følge.

Vi vil derfor kontrollere EGR køleren i din bil, og hvis det bekræftes, at den tilhører de berørte udgaver, vil vi udskifte den".
----------------------------------------------------------------------------------

Er der nogen her, der har erfaring for, hvor omfattende det kan være? 1 times arbejde eller flere dage?

På forhånd tak.
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
michael Ravnholt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
Geografisk sted: Ballerup
Navn: Michael Ravnholt
By: Ballerup

Re: Indkaldelse til kontrol af EGR køleren

Indlæg af michael Ravnholt »

Hej Ole

Jeg har på min F11 fået det lavet..... det tog ikke så lang tid, men de bad om at få den om morgen, om eftermiddagen hentede jeg den. den brugte ca 1 dl. kølervæske på en køretur og lugtede lidt grimt ud af udstødningen. det er over nu :)

Jeg er nu ikke tilhænger af Jan nygård, men denne udskiftning gik det udmærket.

Min bil blev mere varm da den var defekt, nu er det normalt 100 grader eller lige under. :)
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
Brugeravatar
Rytteren
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 93
Tilmeldt: man 1. aug 2011 14:32
Navn: Jan Rytter
By: Svenstrup J

Re: Indkaldelse til kontrol af EGR køleren

Indlæg af Rytteren »

Det tog godt 1,5 time for BAG i Aalborg at klare det, mens jeg ventede, så de må jo have skiftet den - ellers et meget langsommeligt tjek :shock: mvh Jan
Mvh. Jan Rytter
_____________________________
530D M-tech G31 2018 + Tesla M3LR 2020
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: Indkaldelse til kontrol af EGR køleren

Indlæg af OleDupont »

Jeg har fået en opringning fra Jan Nygaard i Lyngby/Ejby, og de oplyser, at min helt sikkert skal skiftes.

De regner med ca. 3 timer, men det er iberegnet den tid, det tager bilen at blive så kold, at de kan arbejde på den :)
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Besvar