Sommerdæk O

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
FrankJorgensen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 00:26
Navn: Frank Jørgensen
By: København K

Sommerdæk O

Indlæg af FrankJorgensen »

Hej i forummet

Jeg ved dette er et sprængfarligt emne med mange følelser i :-).

Jeg har netop købt nogle 20 tommer fælge, org, som skal monteres til næste forår. Der skal 4 nye dæk til.

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor man IKKE skal gå med et No name fabrikat, som både på dækonline, tirendo osv får super fine anmeldelser, og ligger højt på alle parameter: Brændstof forbrug, feks klasse b eller c, vådt kørsel feks b og c og DB på feks 70?

Mange af de “kendte mærker” kan feks ligge rigtig fint på vådt kørsel og dB, men ligger så katastrofalt til brændstofforbrug / rullemodstand. Jeg er med på at et kald hårdt dæk, larmer lidt med har sikkert lave rullemodstand osv.

Jeg købte for nogle år siden Sava Intensa UHP 2 til min dengang Audi a6, som erstattede nogle Dunlop på den. Jeg kunne reelt ikke mærke forskel,
Men de var altså 800 kr billigere / Per stk end tilsvarende dunlop jeg skulle have på ellers.

Er der noget jeg misser fuldstændigt her?
Jeg er godt klar over mange vil sige “jamen sådan en 5 serie, den skal have nogle lækre dyre dæk på “ og ja den skal have gode dæk på, men jeg har ingen trang til at købe dyrt, og hvor deres samlede parametre er dårligere end feks ovenstående dæk :-).
Mvh. Frank Jørgensen
F11 520d 2012
michael Ravnholt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
Geografisk sted: Ballerup
Navn: Michael Ravnholt
By: Ballerup

Re: Sommerdæk O

Indlæg af michael Ravnholt »

hej :)

Alle har som du sikkert ved, en mening om alt, også dæk :)

Jeg ser aldrig på mærke, men på hvad andre siger lagt sammen med de målinger der er reelt.

Sava er et godt dæk, ejes af Michelin...... og Nankang er koreansk :) og de har vel kopieret deres dæk fra de andre :)

tag dem der er gode og overholder de krav der er for dig og lovgivningen.

men sørg for at købe de der er nye, eksp. (4420) 44 uge år 2020 vigtigt

god jagt :)
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: Sommerdæk O

Indlæg af bphhm »

Jeg går altid selv efter hvad ADAC, FDM og andre uvildige anbefaler.

Hvis deres test viser at et billigt noname dæk er godt, jamen så er det jo penge at spare penge der. Men hvad en forhandler mener kan være udtryk for så meget andet også, f.eks. avance, tilgængelighed hos dem eller mangel på kendskab til markedet.
Besvar