BMW 528i

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Bmwfan86
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 12. okt 2020 09:02
Navn: Raja Usman ali
By: København

BMW 528i

Indlæg af Bmwfan86 »

Hej

Jeg har købt en bmw 528i som viser jeg for at være et mareridt. Er det sandt 528i er en dårlig of svag motor. Jeg har fået konstateret at top pakning er gået. Kan det betale sig at få den lavet og hvad koster det at få en ny toppakning. Håber nogen kan hjælpe mig for virkelig træt af den her bil. Den har slet ikke nydelse kun hovedpine.
Brugeravatar
OleDupont
Moderator
Moderator
Indlæg: 3912
Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
Navn: Ole Dupont
By: Nordsjælland

Re: BMW 528i

Indlæg af OleDupont »

Hej Raja, velkommen i forum :V

Nu nævner du ikke nogen årgang, men prisen for at skifte en toppakning afhænger nok en del af, om du kan gøre det selv. Ellers kunne du indhente et par tilbud, f. eks, via Autobutler: https://www.autobutler.dk/?z=1&gclid=Cj ... yMQAvD_BwE

Det kunne jo være, at årsagen til den svage motor netop skal findes i den utætte toppakning ;)
De bedste hilsner

Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Bmwfan86
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 12. okt 2020 09:02
Navn: Raja Usman ali
By: København

Re: BMW 528i

Indlæg af Bmwfan86 »

Tak for velkomsten :TU1

Den er fra 1999 har lagt mærke til mange få skiftet motor på deres e39 især 528i. Hvad siger folkens skal man holde helt væk for 528i.
Jeg fik en pris på 12000 for skiltningen af toppakningen. Kan det ikke gøres billigere så er det ligefør at få skiftet motor er billigere.
Brugeravatar
Kurt
Super Star
Super Star
Indlæg: 1518
Tilmeldt: fre 9. mar 2007 09:55
Navn: Kurt Larsen
By: Odense

Re: BMW 528i

Indlæg af Kurt »

12000,- er en god pris, hvis det er med alt..?? altså trykprøvning, planslibning og evt. slibning af ventiler, ny olie og kølervæske..

Det kunne godt være at en 528 motor er svag, jeg har som du selv har bemærket, at flere der er til salg har fået skiftet motor, min bror havde også en 528 for ca 1/2 år siden, den nye ejer har også lige fået lavet toppakning og slibning af ventiler " flere var utætte "
Mvh. Kurt
E39 520 1996 solgt

Volvo S40 2.4 2004
michael Ravnholt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
Geografisk sted: Ballerup
Navn: Michael Ravnholt
By: Ballerup

Re: BMW 528i

Indlæg af michael Ravnholt »

hej

Hvis du er helt sikker på at den har denne skade, så kunne du måske høre på en pris på en renoveret mortor ?
du kan nok bedst får den pris hos schmeidmann i Nordborg. men tænk over om ikke så osse du skal skifte kæder og remstrammere, nu da du skal skifte en del.......
eller kan jeg henvise til Jacob hos IBS i Ballerup.
Han kan lave det.
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
Besvar