Airbag fejl

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
kaltoft
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 18
Tilmeldt: tirs 5. apr 2016 09:16
Navn: Martin Kaltoft
By: Rønne

Airbag fejl

Indlæg af kaltoft »

Hej

Vedrørende min BMW E61 Lci 2007 523i.

Er der nogen der har erfaring med at løse fejlkoderne 93FC og 96FD? Beskrivelsen af fejlen er "Battery lead positive/negative (monitoring of shielding)"
Det skulle betyde at batterikablet er udstyret med en afskærming af metal, hvor bilen kan måle modstanden, og derfor måle hvis der skulle være brud på den.
Jeg har undersøgt de dele af batterikablet der er tilgængeligt, og kan ikke se nogen fejl. Jeg kan dog ikke slette fejlkoderne, jeg har prøvet med INPA og app'en "Deep OBD for BMW and VAG" til Android, men ingen kan slette fejlkoderne

Er der nogen der har erfaring med det? Eller evt. ved om jeg ved hjælp af kodning kan fjerne fejlen ?

Fejludlæsning:
SIM/SGM (Crash safety module):
Error code: 93FC
ACSM/MRS: Battery lead, positive (monitoring of shielding), Fault currently present, implausible measured values
Environmental conditions:
- Frequency: 9
- Logistics counter: 40
- Mileage/km reading: 194984 km

SIM/SGM (Crash safety module):
Error code: 93FD
ACSM/MRS: Battery lead, ground (monitoring of shielding), Fault currently present, implausible measured values
Environmental conditions:
- Frequency: 2
- Logistics counter: 40
- Mileage/km reading: 194984 km

SIM/SGM (Crash safety module):
Error code: 93B2
ACSM/MRS: Safety battery terminal, Fault currently present, implausible measured values
Environmental conditions:
- Frequency: 1
- Logistics counter: 40
- Mileage/km reading: 197376 km

Den sidste fejl - 93B2 kom efter jeg har afmonteret battery safety terminal ved batteriet, og monteret igen, men heller ikke denne fejl kan jeg slette, selvom fejlen ikke er der længere.
Mvh. Martin Kaltoft
E61 523i 2007
Besvar