Defekt luftpude i bag - F11

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
FrankJorgensen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 00:26
Navn: Frank Jørgensen
By: København K

Defekt luftpude i bag - F11

Indlæg af FrankJorgensen »

Hej alle

Den Bayerske Tjener, er begyndt at hænge med rumpetten i højre side, hvilket jeg som sådan ikke er overrasket over, da det var et af de kendte problembørn jeg købte mig ind i :-).

Den melder ikke fejl i bilen, og hæver sig fint når man tænder vognen osv.

3 spørgsmål

- må/kan man godt kører rundt med det i en kortere periode, feks 14 dage? Uden at ødelægge noget. Jeg tænker belastning af feks kompressor osv.

- skifter man bare begge sider på en gang, eller er det bøvlet/pengene værd at vente indtil Venstre side sikkert også går sig en tur?

- et sted i Københavns området hvor folk evt har god erfaring med? Hvor prisen ikke stikker af :-), men hvor man også får en reel god/rimelig behandling.

Håber nogle har et kvalificeret svar :-)

Mvh
Frank Jørgensen
Mvh. Frank Jørgensen
F11 520d 2012
Mårtensson
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 46
Tilmeldt: ons 8. feb 2017 02:21
Navn: Jesper Mårtensson
By: Stevnstrup

Re: Defekt luftpude i bag - F11

Indlæg af Mårtensson »

Jeg ville bare skifte den pude som er defekt. mener at de hedder Arnott dem de anbefaler som skulle være som org.

Kontakt bimmerupgrade på facebook. han har godt nok drejet nøglen i 14 dage pga det corona ballade :( men kan være han kan svare på dit spørgsmål, eller finde en mekker der lige kan lave det til fornuftige penge :)
Venlig hilsen
Jesper Mårtensson

Bmw F11 520d
Bmw e61 530d 231hk :)
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: Defekt luftpude i bag - F11

Indlæg af HenrikV »

Jeg har en E39 530i touring med luftundervogn. Min ene luftpude blev også utæt for et par år siden. Jeg valgte at skifte begge to, for når den ene blir træt, så varer det nok ikke så længe før den anden også blir det. List som hvis en fjeder knækker, så ville jeg også altid skifte dem parvis.

Arnott er ikke original leverandør til BMW, men skulle efter sigende være af en bedre kvalitet end de originale. Mener Arnott er lavet/ejet af Continental.

Hvis du bare har hænderne moderat skruet rigtigt på, så kan du SAGTENS selv skifte dem. Søg på YouTube , der er garanteret MASSER af videoer som viser hvordan man skifter den specifikt på din bil. Det var sådan at jeg fandt ud af at skifte dem på min selv. Tror det tog max 1 time pr. side.
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Defekt luftpude i bag - F11

Indlæg af janl »

Personligt skifter jeg også altid parvist.....lidt ligesom med sko :mrgreen: :mrgreen:
Prøv evt Skortstensgård…..de reklamerer jo med kæmpe rabatter.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
MichaelVinther
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: lør 22. feb 2020 17:52
Navn: Michael Vinther
By: Aalborg

Re: Defekt luftpude i bag - F11

Indlæg af MichaelVinther »

Ikke lukket, Kun lukket for fysisk kundekontakt.
Dvs at hvis du kontakter pouria kan han sagtens fixe det 😊
Michael Vinther
BimmerUpgrade

F11 530D
E30 325i cabriolet
FrankJorgensen
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons 13. nov 2019 00:26
Navn: Frank Jørgensen
By: København K

Re: Defekt luftpude i bag - F11

Indlæg af FrankJorgensen »

Hej alle,

Tusind tak for svar, jeg har slet ikke fået meldt tilbage.

Jeg fandt et godt skummelt værksted i Sydhavnen i København, som havde fikset et hav af disse, så han var helt med på spøgen :-).

Pris for højre side - noget der ligner 2800 kr. om det er billigt eller dyrt ved jeg som ikke, jeg er ikke afskrækket.

Dertil fandt han også ude af at sporingen var helt til hest. Jeg har nu klaget til alle over at den ikke “kører lige ud” som min gamle Audi a6 gjorde :-). Hvortil folk bare sagde “det er fordi det er baghjulstræk, den skal være lidt mere levende på vejen” hvilket jeg egentlig synes et noget bullshit :-). Men alle hjulene stod reelt og drejede mod Venstre, så det er nu justeret, og det er blevet markant bedre, men ikke som en let-sænket Audi A6 :-).
Mvh. Frank Jørgensen
F11 520d 2012
Besvar