E60 batteri - pris

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

E60 batteri - pris

Indlæg af HenrikT56 »

Har lige fået skiftet mit batteri hos Jan Nygaard. Iflg. deres hjemmeside er der jo “Value service” på E60’erne nu, så batteriet skiftes angiveligt for kr. 2.599. Så jeg tænkte WTF, så får man jo en god latte med... Og Quickpot ville have 2.700 for et stort Varta (95AH, AGM) - monteret.

Nå, så fik jeg regningen fra Jan Nygaard i dag: Små kr. 4.000!!! For et 80AH batteri. Så er det sguda også betalt!

Jeg regner stærkt med, at de beklager fejlen i morgen, når jeg ringer - og at de ikke siger, at det kun gælder i forbindelse med et olieskift el.l. :(

Nogen, der har lignende erfaringer?

4.000 for et 80AH batteri. Er det lavet med guldlegering eller hvad? :evil:
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Brugeravatar
labangah
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 1. jun 2015 20:25
Navn: Lars Bang
By: Gjøl pr. Åbybro

Re: E60 batteri - pris

Indlæg af labangah »

Hej Henrik

Er lidt nysgerrig mht. til at finde ud af om du fik dem til at ændre prisen til de 2599? Der står jo ganske tydeligt på BMW's hjemmeside, at det koster 2599 for skift af startbatteri!!
Skal nemlig snart have den samme opgave løst :-).
Mvh. Lars Bang
E61 LCI 530d 12/2007, M-pakke, fuld læder m. memory, Logic 7 anlæg.
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: E60 batteri - pris

Indlæg af HenrikT56 »

Hej Lars.

Ja, jeg skylder lige en tilbagemelding.

Jeg fik dem til at æde de 2599, men det holdt hårdt. Først sagde de, at de ikke vidste, at jeg ville have et Value Line batteri (de sagde, at det er et gammeldags syrebatteri) og at jeg havde fået et AGM-batteri, og derfor var prisen de 3925. Så skrev jeg tilbage, at jeg ikke troede på, at de installerede andet end AGM-batterier i BMW’er, og at der krystalklart står 2599 på bmw.dk, og at jeg ville tage det op med FDM’s juridiske afdeling, hvis der ikke kom en fornuftig afklaring. Og så fik jeg det til de 2599 pga. “misforståelsen”. Og måske fordi jeg i forvejen har lagt over 100.000 i reparation og vedligeholdelse gennem de sidste 3 år :D

Det er jo BMW Danmark, der tilbyder Value Line priserne efter aftale med en række værksteder (står på deres hjemmeside). Men jeg håber da ikke, at de seriøst mener, at de bruger dårligere dele ved Value Line service?!

Nå, men jeg vil stærkt råde dig til at bede om prisen på forhånd, og at få bekræftet, at det er et AGM-batteri på mindst 80Ah, de vil sætte i. Jeg kan se, at du kører diesel. Så skal det måske være 95Ah.

Vil de ikke give dig det til en ordentlig pris, så find et værksted, der kan installere et Varta Silver Dynamic AGM 95Ah til en fornuftig pris. Det er dog vigtigt, at de - eller du selv - kan registrere i bilens computer, at batteriet er skiftet, at det er et AGM, samt kapaciteten. Ellers begynder den at give batteri-alarmer for tidligt.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
bphhm
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 20. sep 2015 22:29
Navn: Hans Henrik
By: Jyllinge

Re: E60 batteri - pris

Indlæg af bphhm »

Fik skiftet mit batteri for et par år siden hvor det også kostede på den anden side af 4000 kr.
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: E60 batteri - pris

Indlæg af janl »

Det er s.....nogle dybe baglommer I har for at få skiftet et .......................batteri :roll:
Da jeg skiftede for et par år siden (E61) der gav jeg 6-700kr for et Varta men nok ikke et AGM men livet går fint videre uden et sådant :mrgreen:
Ladekarakteristikken blev 0-stillet vha af Carly app'en så bare ud på asfalten igen.

Alle er velkommen free-off-charge til at komme her på adr for dette :TU2 ……...dog kun en ad gangen :mrgreen:
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
labangah
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 23
Tilmeldt: man 1. jun 2015 20:25
Navn: Lars Bang
By: Gjøl pr. Åbybro

Re: E60 batteri - pris

Indlæg af labangah »

Hej Henrik

Tak for udførligt svar og de gode råd. Vil helt sikkert have prisen aftalt på forhånd, men forstår heller ikke at de prøver at forklare det med at et valueservice også betyder at man ikke får "originale dele". Får man så også en dårligere olie, hvis man vil have et olie-valueservide? Det giver ingen mening.
Jeg har dog i mellemtiden fået ladet mit batteri godt op, og det ser ud til at kunne klare mosten i et stykke tid endnu, så klapper lige hesten.

Vh Lars
Mvh. Lars Bang
E61 LCI 530d 12/2007, M-pakke, fuld læder m. memory, Logic 7 anlæg.
michael Ravnholt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
Geografisk sted: Ballerup
Navn: Michael Ravnholt
By: Ballerup

Re: E60 batteri - pris

Indlæg af michael Ravnholt »

hej :)

Jeg har to BMW'er, en f11 og E61

Jeg har selv skiftet batteriet, til et AGM 105 Apm.

Kør evt ud til en mekaniker og få nulstillet din "batteri status" så ikke bilen tror at du stadigvæk køre med et gl. batteri.

Jeg har to steder, man kan køre hen .... mod en lille betaling, gør de det....

IBS koblingsservice i Ballerup eller bimmereksperten
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
Besvar