Hej,
Var afsted med campingvognen sydpå i sommers.
Olie temperaturen havde det med at stige, da vi kom ned hvor det var varmt.
Hvordan er systemet skruet sammen, sidder der en termostat til olie køling eller hvordan?
BMW 520D F11, høj olie temperatur.
- OleDupont
- Moderator
- Indlæg: 3911
- Tilmeldt: tors 16. feb 2006 20:35
- Navn: Ole Dupont
- By: Nordsjælland
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Hej Rene,
Velkommen i forum
Jeg er sikker på, at du inden længe vil få nogle bud på dit problem
Velkommen i forum
Jeg er sikker på, at du inden længe vil få nogle bud på dit problem
De bedste hilsner
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Ole Dupont
F15 X5 M-Sport 2016 - Bil nr. 33 - Bimmer nr. 5
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Hej Rene
I sommers….det var da lige nogle mdr siden men jeg tror ikke der sidder en termostat til oliekøleren men det gør der(selvfølgelig) til kølevand og egr.
Hvordan med din kølevandstemperatur? Steg den tilsvarende?
Din olietemperatur vil altid svinge mere (kortvarigt) end kølevandstemperaturen afhængig af belastning og ligger på ca 100-120GrdC. Nok mest det sidste.
I sommers….det var da lige nogle mdr siden men jeg tror ikke der sidder en termostat til oliekøleren men det gør der(selvfølgelig) til kølevand og egr.
Hvordan med din kølevandstemperatur? Steg den tilsvarende?
Din olietemperatur vil altid svinge mere (kortvarigt) end kølevandstemperaturen afhængig af belastning og ligger på ca 100-120GrdC. Nok mest det sidste.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Er dit træk originalt, eller er ledningsnet originalt?
Du skal også være OBS på om din blæser er skiftet. Mange der får eftermonteret træk sparer dette væk.
Min 520d kommer ikke meget over 110 i olie temp. Ved kørsel med stor campingvogn.
Vh Thomas
Du skal også være OBS på om din blæser er skiftet. Mange der får eftermonteret træk sparer dette væk.
Min 520d kommer ikke meget over 110 i olie temp. Ved kørsel med stor campingvogn.
Vh Thomas
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Hej Thomas,
Anhænger trækket er blevet eftermonteret. Ledningsnettet ved jeg ikke noget om.
Det har jeg aldrig hørt om, at blæseren skal byttes ud.
Så du mener at blæseren til køleren skal byttes til en kraftigere model?
Mvh
Rene
Anhænger trækket er blevet eftermonteret. Ledningsnettet ved jeg ikke noget om.
Det har jeg aldrig hørt om, at blæseren skal byttes ud.
Så du mener at blæseren til køleren skal byttes til en kraftigere model?
Mvh
Rene
Mvh. Rene Jensen
F11 520d
F11 520d
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Hej Jan.
Kan man aflæse kølevandstemperaturen i skærmen?
Har lige fået skiftet egr ventilen på garantien pga. en fejl med køling.
Du mener ikke 120 grader celsius er noget problem på smøreolien?
Mvh
Rene
Kan man aflæse kølevandstemperaturen i skærmen?
Har lige fået skiftet egr ventilen på garantien pga. en fejl med køling.
Du mener ikke 120 grader celsius er noget problem på smøreolien?
Mvh
Rene
Mvh. Rene Jensen
F11 520d
F11 520d
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Hele blæser og skjold delen er anderledes end en model uden træk.
Der er meget bedre flow i et blæserskjold til en model med træk.
Hvis du har org ledningsnet så er det også muligt at kode bilen rigtigt.
Dvs at dit gearskifte er tilpasset øget belastning og dine spjæld foran din køler er åbne hele tiden.
En blæser og skjold er ret dyr og mange der eftermonteret sparer det væk.
Der er meget bedre flow i et blæserskjold til en model med træk.
Hvis du har org ledningsnet så er det også muligt at kode bilen rigtigt.
Dvs at dit gearskifte er tilpasset øget belastning og dine spjæld foran din køler er åbne hele tiden.
En blæser og skjold er ret dyr og mange der eftermonteret sparer det væk.
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Du kan sende mig et billede af dit blæserskjold så kan jeg hurtig fortælle dig om det er det rigtige.
Bmw anbefaler ikke at der trækkes tungt uden ændring af din blæser.
Din olie bliver kølet af dit kølevand. Og det er både motorolie og gear olie. Der er lavet sådan at dit kølevand som bliver hurtigere varmt end din olie hjælper med at varme olien hurtig op.
Bagefter bruger den samme varmeveksler til at holde olien kold.
Smart hvis don køler har kapacitet nok.
Hvis den ikke har det er det lidt en ond cirkel.
Så derfor vigtigt med de rigtige dele hvis bilen presses og det skal holde i længden.
Bmw anbefaler ikke at der trækkes tungt uden ændring af din blæser.
Din olie bliver kølet af dit kølevand. Og det er både motorolie og gear olie. Der er lavet sådan at dit kølevand som bliver hurtigere varmt end din olie hjælper med at varme olien hurtig op.
Bagefter bruger den samme varmeveksler til at holde olien kold.
Smart hvis don køler har kapacitet nok.
Hvis den ikke har det er det lidt en ond cirkel.
Så derfor vigtigt med de rigtige dele hvis bilen presses og det skal holde i længden.
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Kan du se noget, ud af de vedhæftede billeder?
- Vedhæftede filer
-
- received_490011454986199.jpeg (347.83 KiB) Vist 4732 gange
-
- received_472310550146047.jpeg (318.94 KiB) Vist 4732 gange
-
- received_3121821607832331.jpeg (178.99 KiB) Vist 4732 gange
-
- received_718018608725656.jpeg (178.23 KiB) Vist 4732 gange
Mvh. Rene Jensen
F11 520d
F11 520d
Re: BMW 520D F11, høj olie temperatur.
Billederne er for meget oppefra di skal lidt mere ned på skrå inde i motorrummet.
Vh Thomas
Vh Thomas
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
F11 520d 2012