Fejl på relæ til gløderør trods skift til nyt?

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
amjensenn
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: søn 24. nov 2013 00:55
Navn: Rasmus Jensen
By: Karlslunde

Fejl på relæ til gløderør trods skift til nyt?

Indlæg af amjensenn »

Hej alle

Udlæste min bil med fejl på relæ til gløderør (4203). Selv om nyt er på er fejlen der stadig, og kan ikke slettes med min tester. Relæ og gløderør er sidst skiftet for ca 3 år siden. Fejl udlæst i forbindelse med at generator var gået. Denne er også skiftet. Nogen der ved om der kan være andre årsager til fejlen vedbliver med at være der?

Mvh Rasmus (525d e61. 2004)
Senest rettet af amjensenn søn 29. dec 2019 19:35, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Rasmus Jensen
E61 525d / E64 650i
Brugeravatar
Krone2000
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 182
Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
Geografisk sted: Struer
Navn: Ivan Kronborg
By: Struer

Re: Fejl på relæ til gløderør trods skift til nyt?

Indlæg af Krone2000 »

Hvordan er du kommet frem til at fejlkode 4302 er fejl på gløderørs relæ?
Jeg kommer frem til at det er styringen af brændstof højtryks pumpen.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e90- ... ve/X6poDwm

Jeg ville nok starte med at kontrollere alle stik ved højtryks pumpen og de sensorer som er monteret i begge ender af højtryksrøret som forsyner dysserne.
http://bmwfans.info/parts-catalog/E61/E ... on_system/
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
Brugeravatar
amjensenn
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 35
Tilmeldt: søn 24. nov 2013 00:55
Navn: Rasmus Jensen
By: Karlslunde

Re: Fejl på relæ til gløderør trods skift til nyt?

Indlæg af amjensenn »

Har skrevet fejl. Det er 4203. Udlæst med min lille scanner. Når der bliver tid, tænker jeg at tjekke stik og ledninger.
Mvh. Rasmus Jensen
E61 525d / E64 650i
Brugeravatar
Krone2000
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 182
Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
Geografisk sted: Struer
Navn: Ivan Kronborg
By: Struer

Re: Fejl på relæ til gløderør trods skift til nyt?

Indlæg af Krone2000 »

Det kan jo være et af gløderør er defekt, eller kablet dertil.
Har du prøvet at teste forbindelsen fra stikket på relæet og ud til hver enkelt gløderør med et multimeter.
Nu kan jeg ikke se hvor gammel din bil er og dermed hvilken motor du har, men vil tro det er en m57n, her er det desværre nødvendig at afmontere indsugnings manifolden for at komme ind til gløderørene.
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
Besvar