Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
TvE90
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 2. okt 2019 17:12
Navn: Thomas v.
By: Esbjerg

Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af TvE90 »

Hej alle.

Jeg og kæresten har kigget på ovennævnte bil.
Bilen har kørt 171.000

Jeg kunne godt tænke mig, at vide hvad den evt har af fejl, ting man skal være opmærksom på ved køb.

Kom gerne med ris/ros
På forhånd tak
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af janl »

Indsprøjtningsdyserne er ikke så holdbare og 6stk inkl kodning koster på den anden side af 10000kr.
Det er hvad jeg lige kan komme i tanke om.
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
TvE90
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 2. okt 2019 17:12
Navn: Thomas v.
By: Esbjerg

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af TvE90 »

Hvad med kæder?
Er det ikke noget med 200.000 km de skal skiftes?

Og hvad med olieforbrug?
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af janl »

Kædeproblemer har der aldrig rigtigt været på BMW's R6'ere benzin'ere dog er det så opstået på de senere 4 cyl med turbo :cry:
Olieforbruget på deres R6'ere benzin skulle være løst fra E60/61 LCI og op.

Så mit personlige svar vil være 2X nej :mrgreen:

Dog kan din (måske kommende vogntøj) potentielt kokse til i indsugningen hvis der har været kørt mange korte ture og det gælder alle mrk med direkte indsprøjtning og er ikke BMW specifikt.
Det er et af onderne ved moderne direkte indsprøjtnings motorer :roll:
Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
EGBKN
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 16
Tilmeldt: fre 16. nov 2018 07:10
Geografisk sted: Sønderjylland
Navn: Erling Grete
By: Løjt 6200

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af EGBKN »

Har lige solgt min f10 523
På 12 måneder har jeg skiftet følgende
6 nye dyser
Ny forlygte p.g.a fugt
Ny kondensator
Nye tændspoler
Ventildæksel
Sensor til brændstofpumpe
Ny højtrykspumpe
Nye forbremser komplet
Nye fjederbenstøtteleje
Nye ankerplade foran
Olie skiftet i gearkasse
Fået laver alm service og fået den synet
Ialt har ca. brugt 55000 kr på rep. Dertil kommer jo benzin ,forsikring og vægtafgift
Ved godt at noget er alm rep.men der har også været en masse ud over det.
Den er som sagt solgt og har nu købt en Corolla hybrid med 180hk
Og den starter hver dag, så kan jeg jo måske spare til BMW igen.
Mvh. Erling Grete
F10 523i 2011
Brugeravatar
z-upit.dk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 317
Tilmeldt: man 6. apr 2009 10:25
Navn: Steen Lauritzen
By: Hillerød

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af z-upit.dk »

Jeg har lige solgt præcist en bil som den du kikker på og overordnet har jeg været glad for den i de to år og 42.000 km jeg har haft den. :TU2 Dog har jeg haft en irriterende problem som du kan læse mere om her: viewtopic.php?f=10&t=16369

Jeg er sådan indrettet, at jeg tåler ikke andet end 100% perfekt og set i bagspejlet, skulle jeg måske lade være med at lade et relativt lille problem som dette, gå mig sådan på. Jeg endte med at bruge rigtig mange penge på at forsøge at løse det (+30.000 kr) og det lykkes aldrig helt. Det blev lidt bedre men helt løst blev det ikke.

Min bil brugte ingen olie (læs 1 l. på 20.000 km) og reelt har bilen ikke haft andre udgifte end dæk, viskerblade, et par knækket fjedre, Vanos ventiler samt skiver/klodser hele vejen rundt. I det store hele alt sammen noget som må anses for alm. vedligehold og driftsudgifter.
Mvh. Steen Lauritzen
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
TvE90
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 11
Tilmeldt: ons 2. okt 2019 17:12
Navn: Thomas v.
By: Esbjerg

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af TvE90 »

Mange tak for jeres rigtig fine svar :)
Wengostar
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 61
Tilmeldt: tirs 8. jan 2019 11:41
Navn: Thomas Weng
By: Haslev

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af Wengostar »

Vær OBS på rust og ir.
Dørene vil gerne boble forskellige steder.
Luftaffjedring bag går ved ca 130-150 tkm
Div bærearme for. Manchetten ved støddæmper.
Vh Thomas
Mvh. Thomas Weng
F11 520d 2012
Brugeravatar
janl
Super Star
Super Star
Indlæg: 1740
Tilmeldt: tirs 6. jan 2009 11:02
Navn: Jan Ladefoged
By: Brønshøj

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af janl »

Mvh. Jan Ladefoged
Tidl BMW'ere
E30 320/323/325 årg 1984 i 11år
E30 320/325 årg 1989 i 3år
E39 523/528 årg 1996 i 6år
E39 523iA årg 1999 i 1/2år
E61 523i årg 2006 i 4år.
F36 420d årg 2015 i 5mdr -> Solgt !
Bye bye BMW :shock:
Brugeravatar
z-upit.dk
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 317
Tilmeldt: man 6. apr 2009 10:25
Navn: Steen Lauritzen
By: Hillerød

Re: Køb af F10 523i 3.0 årgang 2010

Indlæg af z-upit.dk »

janl skrev: lør 4. jan 2020 16:10 Eller så køb denne...……….. :mrgreen: :TU1

https://www.dba.dk/bmw-523i-25-touring- ... 061764401/
Det er jo ligesom ikke en F10'er.... :? Der er en E61'er.
Mvh. Steen Lauritzen
BMW 530e G30 - 2018 - Honda VF 750C
Ex: BMW 523i F10 - 2010 - BMW 523i LCI E60 - BMW 520 E39 - BMW 320i E30
Besvar