E39 - kan ikke sættes i P

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Der Meister
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 31
Tilmeldt: søn 21. okt 2018 21:44
Navn: Rasmus L
By: Storkøbenhavn

E39 - kan ikke sættes i P

Indlæg af Der Meister »

Opretter lige endnu en tråd til endnu et problem med min E39 :D

I weekenden opstod følgende problem pludselig, og det er ikke gået væk siden: Når bilen er tændt kan den tilsyneladende ikke gå i gear P. Man kan godt sætte gearstangen i P, men den er stadig i bakgear, og på instrumentbrættet vises stadig R. Der er intet "hak"/"klik" mellem P og R. Når jeg er færdig med at køre bliver jeg derfor nødt til at sætte den i N for at slukke motoren. Når der er slukket kan man til gengæld godt sætte den i P - så går den i "hak" og man kan tage nøglerne ud. Når jeg så skal starte bilen igen kan jeg så ikke starte den mens gearstangen står i P. I stedet kan jeg dreje nøglen 1 el. 2 positioner mens den er i P, så der er tænding på, og derefter flytte gearvælgeren til N og så starte motoren. Det tyder jo på, at den ikke rigtig går i P alligevel, som jeg flytter den til, når jeg har slukket for at kunne tage nøglen ud.

Jeg har prøvet at fjerne beklædningen omkring gearstangen for at se, om der skulle være noget, der sidder i klemme dernede, men jeg kan ikke rigtig se noget.

Nogen ideer til hvad der kan være galt?
E39 525iA 2001
Brugeravatar
Krone2000
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 182
Tilmeldt: fre 16. jan 2015 19:02
Geografisk sted: Struer
Navn: Ivan Kronborg
By: Struer

Re: E39 - kan ikke sættes i P

Indlæg af Krone2000 »

Hej.

Tror det er noget mekanisk på din gearvælger, kender ikke den transmission model som du har, men formoder det er en fra GM.

Men prøv at se denne video.
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... k0nhj9mFKD
Mvh. Ivan Kronborg
E60 520d M47N2
F10 525d N57D30A
F30 316d N47D20C
Besvar