X5 E70N 40DX

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
Simbra
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 17. mar 2013 18:14
Navn: Simon Brask
By: Birkerød
Kontakt:

X5 E70N 40DX

Indlæg af Simbra »

Hej Alle
Jeg må ty til dette forum igen, da 3 forskellige mekanikere ikke har kunne løse mit problem.
Problemet er at bilen "synger" når den motorbremser, lyder helt klart som et leje et sted, måske i converter ?
alle væsker er checket for metalrester og skiftet i gearkasse, fordeler gearkasse, differentiale .
bilen har kørt 190.000 og fået gearkasseskyl fornyligt.
Tænker måske det er converter, da den kan synge lidt når den står stille og kan hakke lidt i 1 til 2 gear når den er kold ?
er der nogen der har haft lignende oplevelser ?

Mvh Simbra
Mvh. Simon Brask
E70 X5 40d 2012
michael Ravnholt
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: tors 1. aug 2019 13:21
Geografisk sted: Ballerup
Navn: Michael Ravnholt
By: Ballerup

Re: X5 E70N 40DX

Indlæg af michael Ravnholt »

hej

Jeg prøvede det i min gl. e61 2008, her skiftede jeg alle dele som har med olien at gøre, og sørg for at der virkelig er den rigtige olie der bliver fyldt på.

At skylle gaerkassen er måske ok, hvis den ikke har kørt særligt meget, men jeg ville selv have påfyldt ny olie og nyt filter og studs.
IBS i Ballerup ved hvordan man gør det korrekt. OG det hjalp på min bil :)

husk at filteret har en betydning, så selv om vi tror at det er ok, skader det måske mere end den burde, der er en grund til at filteret skal monteres..... for at fjerne evt spåner fra gaerkassen, og kan olie ikke komme hurtigt igennem, ja så går det sgu galt. ......
Mvh. Michael Ravnholt
BMW 530xd F11 2012/10
Brugeravatar
Simbra
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 17. mar 2013 18:14
Navn: Simon Brask
By: Birkerød
Kontakt:

Re: X5 E70N 40DX

Indlæg af Simbra »

Hej Michael
Tak for råd , det skal da klart prøves :0) Jeg er faktisk ikke sikker på de skiftede filter da de skyllede gearkasse .
jeg giver det et skud
Mvh.
Mvh. Simon Brask
E70 X5 40d 2012
Besvar