Plejeprodukter til F11

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
640Poststreet
Meget Aktiv Bruger
Meget Aktiv Bruger
Indlæg: 246
Tilmeldt: tors 19. apr 2012 20:48
Navn: Jens Ostenfeld
By: Allerød

Plejeprodukter til F11

Indlæg af 640Poststreet »

Det stof som sæderne i min F11 er betrukket med vistnok hedder nappa læder - det er sort, glat, og forsæderne har på midten et stykke på midten, som er perforeret af meget små huller.

Særligt var bagsæderne, da jeg fik bilen, uendeligt glat og matsorte og fine, og så ud som fra fabrikken. Det kunne selvfølgeligt hænge sammen med, at de måske aldrig havde været brugt, og/eller at de havde fået en god pleje. Ligeledes var rattet lækkert tørt og læderglat at holde på, og nu begynder det stille og roligt at blive sådan lidt gnatte-gnat blank.

Mit spørgsmål er, 1) hvilke rense/læderplejeprodukt anvender I til at få denne mat-sorte/mørkegrå glatte overflade tilbage?

Hvilket vinylplejeprodukt bruger I til at tørre vinylen / det næste vandrette stykke under forruden, når målet er en ren, mat og glat overflade
Mvh. Jens Ostenfeld
F11 535d Touring 2014
E39 520d Touring 2001
Buick430
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 25
Tilmeldt: fre 3. maj 2019 09:31
Navn: K Jensen
By: Grindsted

Re: Plejeprodukter til F11

Indlæg af Buick430 »

Nappa er jo kunstlæder = plastik-læder - og jeg ville være noget overrasket over at finde den slags i en (original!) BMW kabine?
Min E39 havde kun ægte læder i hele kabinen, selv omkring gearstangen - så mon ikke du også har ægte læder?
Jeg plejede at give den en tur med en let sæbevandsopløsning for at fjerne hudfedt osv - og sluttede så af med lidt læderfedt for at holde det blødt. Den blanke overflade er dog svær at undgå da den jo kommer af slid.

Vinyl og plastik får bare en gang let sæbevand, det renser, og du undgår en blank overflade, som man ofte kan få med diverse vinyl pleje midler. Hvilken sæbe du bruger spiller ikke den store rolle.
Dog har jeg fundet ud af at Biltema's dæk spray er super godt til efterbehandling af de sorte plastdele (fodlister og andre steder som ofte har 'fodkontakt') - det gør dem DYBT sorte/blanke, samt meget glatte og smudsafvisende. Andre dæksprays kan sikkert også bruges, men Biltema's gør det - overraskende - godt, men brug det lidt forsigtigt ;)
Mvh. Kim Jensen
F11 520d 2010
jesperkc
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: tirs 5. dec 2017 08:15
Navn: Jesper Krogh Christensen
By: Allerød

Re: Plejeprodukter til F11

Indlæg af jesperkc »

Nappalæder er ikke kunstlæder, selvom mange fejlagtigt kalder det sådan. Nappalæder er faktisk en fin læderkvalitet. Navnet stammer fra Napa i Californien.
Mvh. Jesper Krogh Christensen
F11 LCI 525d 2013
Besvar