Side 1 af 1

5’er fra Tyskland

: tors 18. apr 2019 20:37
af sodgaard
Hej,

Som en del andre herinde er jeg ved at afsøge markedet i Tyskland for at importerer en 5’er.
Jeg undre mig over at et meget stort antal af dem er med X-drive.
Bliver der bare solgt flest 5’ere med X-drive i Tyskland eller hvad er årsagen?

Hvad er erfaringerne med X-drive i F11 LCI?
Hvordan ser Skat på X-drive i forhold til de andre modeller?

På forhånd tak :-)

På forhånd tak

Stephen Odgaard

Re: 5’er fra Tyskland

: lør 20. apr 2019 15:41
af bphhm
Der er vel mange flere i Tyskland der har råd til X-drive end i DK hvor man betaler en høj afgift tænker jeg. Ved f.eks. fra svenske kollegaer at firehjulstræk er helt normalt udstyr formentlig fordi der er områder med mere sne og så fordi det ikke er så dyrt.

Re: 5’er fra Tyskland

: tors 25. apr 2019 23:20
af sodgaard
Tak - du har nok ret...

Hvad mener I om denne:
https://suchen.mobile.de/auto-inserat/b ... n=parkItem
Den er i Holland, og det virker næsten for godt til at være sandt... :shock:
Det er tydeligvis et meget lille firma...

Re: 5’er fra Tyskland

: fre 26. apr 2019 07:21
af bphhm
Ligner en rigtig fin bil med alt det udstyr jeg selv ville sige er must. Specielt elsæder med memory såvidt jeg kan se og head up display.

Eneste jeg selv ville savne er at den ser ud til ikke at have adaptiv fartpilot. Det er svært at se men knapperne på rattet mangler. Om det betyder noget for dig ved jeg ikke.

Tør ikke at gætte på hvad sådan en koster med afgift. Har du undersøgt det?

Re: 5’er fra Tyskland

: fre 3. maj 2019 16:10
af sodgaard
De koster omkring 300 000 kr i afgift - det er også en slags penge...

Er der nogen der helt præcist kan forklare forskellen på (F11 LCI modellerne):
  • 5DF Active Cruise control
  • 5AR Traffic Jam assist
  • 5AS Driving Assistant
  • 5AT Driving Assistant Plus
Som jeg forstår det skal man have enten 5Df eller 5AT for at holde afstand ved køkørsel. 5AS kan altså ikke det. Er det korrekt forstået?

Re: 5’er fra Tyskland

: fre 3. maj 2019 22:04
af bphhm
Min har "5DFA Active cruise control + Stop&Go function"

Dvs. adaptiv fartpilot der selv holder afstand til forankørende og som virker ned til 0 KM ved køkørsel eller lyskryds. Den sætter så selv igang når forankørende bevæger sig frem.

Den er fra 2010,så om det er samme betegnelser idag ved jeg ikke.

Hvis det er om den bil du tidligere linkede til så er det meget svært at se om alle knapperne er der på rattet for adaptiv fartpilot. Det ser ikke sådan ud og beskrivelsen af udstyr ser også ud til at mangle det.

Re: 5’er fra Tyskland

: fre 3. maj 2019 22:06
af sodgaard
Tak Hans Henrik,

Jeg gør flittigt brug af VIN decoderen :-)

Re: 5’er fra Tyskland

: tors 10. okt 2019 11:11
af michael Ravnholt
hej :) Stephen

Nu ved jeg ikke om du har fået købt dig en 5 LCI :) men jeg købte en via en forhandler i DK som lige var kommet ind fra Tyskland, jeg købte den ergros..... dvs. at jeg selv stod for at klargøre bilen samt at der ingen garanti var. Bilen er fra 2012 / 10 mdr.

Hvis du vil se efter afgifter, så kan du gå ind på SKAT.dk .... evt. søge på google import biler BMW 5 serie
Så får du en del udvalgte biler at se, det brugte jeg...... :) for at få prisen ned i forbindelse med handlen .... god ide.

Jeg er super tilfreds...... på Garanti sager har BMW altid været Bedst, aldrig nogen brok.

Hvis i skulle have problemer, så ved jeg, at IBS i Ballerup helt sikkert kan hjælpe..... de er meget rimelige i Pris. :)

kh michael