Sidespejl (glas), E61

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Herasmus
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 21. mar 2019 17:17
Navn: Henrik Rasmussen
By: Albertslund

Sidespejl (glas), E61

Indlæg af Herasmus »

Hej
Jeg har fået smadret glassene i mine sidespejle.
Jeg er i tvivl om hvilke glas jeg skal købe?

Hvad er der af fordele(ulemper) og hvilken fabrikant skal man vælge?
/Henrik
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: Sidespejl (glas), E61

Indlæg af HenrikT56 »

Jeg kom til at smadre mit højre spejlglas i sommer (E60/2008).

Jeg valgte at købe et nyt på Autodoc.dk, hvor jeg før har købt gode dele til gode priser. Bemærk, at det er et tysk firma, så transporten kan være lidt dyr, typisk kr. 79.

PAS PÅ: Det første jeg købte, passede simpelthen ikke (selvom det angiveligt skulle)! Mærke “Alkar”. Helt forkert form.

Så prøvede jeg et “Van Wesel”, og det passede perfekt. Dengang kr. 196 incl. transport. Farven er en lille bitte smule anderledes end originalen, og yderkanten, som “vender lidt udad”, bryder en lille smule anderledes. Indtil videre har jeg nu levet udmærket med det, men det er da en lille smule irriterende at køre rundt i en bil til over en mille, med sådan en lille “fejl” :D

Det er peace of cake selv at skifte det. Se evt Youtube.

Jeg kender ikke prisen på et originalt BMW-glas (vil gerne høre den, hvis du finder den).
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: Sidespejl (glas), E61

Indlæg af HenrikV »

Hej HenrikT56

Jeg ved ikke om du kender siden, eller du bare har svært ved at finde det rigtigt spejlglas på siden. Men jeg kan anbefale www.Koed.dk Her kan du taste din nummerplade ind, så kan du finde alle reservedele til din bil.

Nu er der RIGTIGT mange forskellige spejle til E60, afhængig af om de har aut. nedblænding m.m. Men hvis ikke den har det, så tror jeg nummeret på dit spejl er: 51167251583 . HVIS det er det rigtige, så koster det 852 kr. originalt

https://www.koed.dk/da-dk/catalog/diagr ... smission=N
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Herasmus
Ny bruger
Ny bruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: tors 21. mar 2019 17:17
Navn: Henrik Rasmussen
By: Albertslund

Re: Sidespejl (glas), E61

Indlæg af Herasmus »

Tak for dit svar.
Jeg har set originale BMW glas til 1001 kr.
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: Sidespejl (glas), E61

Indlæg af HenrikT56 »

FUCKING HELL!

Så tror jeg, at jeg lever videre med Van Wesel :TU1

Man kan også bruge registreringsnummeret på Autodoc, men alligevel er der desværre nogle af glassene, der ikke dur.
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Brugeravatar
HenrikV
Senior Bruger
Senior Bruger
Indlæg: 575
Tilmeldt: søn 28. feb 2010 18:14
Navn: Henrik V
By: Nordsjælland

Re: Sidespejl (glas), E61

Indlæg af HenrikV »

HenrikT56

Hvis jeg skulle købe et glas til mit sidespejl, ville jeg også fint kunne leve ned Van Wezel. MEN hvis vi begynder at tale om mere kritiske ting som f.eks bremser, ABS-sensorere , Knastaksel og krumtapsensorere m.m. Kunne jeg ALDRIG drømme om at gå på kompromis med mærket på delene.

Bremser: BMW er notorisk kendt for at gøre Uoriginale skiver skæve, med deraf følgende rystelser ved nedbremsning. Jeg kører KUN på ATE og Originale bremseskiver/klodser.

Elektriske komponenter som F.eks ABS-sensorer samt knastaksel og krumtapsensorere , kunne jeg aldrig drømme om at bruge Van Wezel eller andre sekunda produkter. Det har været SÅÅÅÅ mange fortællinger om nye dele som ikke har virket, hvilket har medført at værksteder/mekanikere har skiftet yderligere dele i forsøget på at ordne bilen, idet de troede at de kunne udelukke de skiftede dele. Men i sidste ende har det vist sig at være den nyindkøbte del, som desværre ikke virkede. Så hvis ikke man vil ofte Originale dele, så brug i det mindste kvalitetsmærker som Hella, Bosch m.fl.
Jeg har selv været ude for problemet med ABS-sensor hvor jeg som et forsøg prøvede at købe både et sekunda mærke og en Bosch ABS-sensor. Den billige (til 1/4 del af prisen). virkede få uger den ene gang, den anden gang virkede den slet ikke. Hvis ikke jeg kendte problemet havde jeg sikkert købt et nyt hjulleje (med indbygget) ABS-ring fordi jeg så havde troet at det var problemet fordi ABS-sensoren var ny.
Med venlig hilsen Henrik Veit
E70 X5 35d 2007
E39 530i Touring 2001
E39 528i Sedan 1998
Brugeravatar
HenrikT56
Aktiv Bruger
Aktiv Bruger
Indlæg: 109
Tilmeldt: lør 12. okt 2013 11:38
Navn: Henrik T
By: Bagsværd

Re: Sidespejl (glas), E61

Indlæg af HenrikT56 »

Tak for tippet, HenrikV :TU2

Jeg kunne nu også kun finde på at købe mindre “kritiske” dele på Autodoc, f.eks kabinefilter, luftfilter, tændrør, tændspoler etc., og selvfølgelig kun mærkevarer som Bosch og NGK.

Jeg lagde i øvrigt lige mærke til, at en D1S xenon-pære på Koed koster kr. 1.850. Det er også et område, hvor jeg KLART vil anbefale andre forhandlere som Landberg.dk eller Thansen. Hos Landberg koster den kr. 5-700 (original Osram).

Og så lige et ekstra lille kuriosum: Jeg modtog netop nu en reklame i Facebook fra BMW: “BMW Originaldæk” - så bliver det sgu næsten ikke mere morsomt :lol:
Brugernes kommentarer til reklamen var også ganske underholdende :D
-------------------
Mvh. Henrik T
G30 540i 2020 (pre-LCI)
Tidligere: E60 (LCI) 525i aut. 2008
Besvar