Våd himmel ved soltaget

Alle 5'er serier frem til nu - incl. X-modellerne
Besvar
Brugeravatar
bo c
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 27. okt 2014 00:33
Navn: Bo Christensen
By: Kolding

Våd himmel ved soltaget

Indlæg af bo c »

Bmw E39 Årg. 96

Har pludselig fået våd loftbeklædning rundt om soltaget ( skydesoltag )

Afløb i begge sider er kontrolleret,og ved test med vand, render det fint igennem og ud under bilen.



Nogen der har oplevet noget ligende ?
Mvh. Bo Christensen.
F11 520D Touring. 2012
E39 528i 1996
Brugeravatar
CHS
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: tors 30. maj 2013 13:19
Navn: Casper Holst Skov
By: Lyngby

Re: Våd himmel ved soltaget

Indlæg af CHS »

Hej Bo.

Det er bare noget møg når der kommer vand ind i bilen. Har lige et lille spørgsmål til dig. Har du vand i bunden af bilen, eksempelvis ved det forreste passagersæde?

Grunden til at jeg spørger, er at jeg også havde et soltag der åbenbart tog vand ind. Det var ikke de 4 afløb den var gal med, men derimod det sted hvor trækket fra soltagsmotoren går ind i selve soltagskassetten. Når der kom meget vand, og min bil eksempelvis var parkeret med lidt hældning fremover, så løb vandet over den meget lille kant der er i soltagskassetten, ned på loftbeklædningen og i mit tilfælde ned langs a-stolpe beklædningen og endte til sidst nede i bunden af bilen.

Jeg endte med at tætne rundt om det sted hvor trækket løber ind i kassetten, og har ikke haft vand i bilen siden. Nu skriver du godt nok at det er loftbeklædningen rundt om soltaget der bliver våd i din bil, men måske skulle du kigge nærmere på det område nu hvor du har kontrolleret dine afløb.
soltags kasette utæt.JPG
soltags kasette utæt.JPG (39.43 KiB) Vist 1532 gange
Mvh. Casper Holst Skov
E39 Touring 1997
Brugeravatar
bo c
Almindelig bruger
Almindelig bruger
Indlæg: 27
Tilmeldt: man 27. okt 2014 00:33
Navn: Bo Christensen
By: Kolding

Re: Våd himmel ved soltaget

Indlæg af bo c »

intet vand i bunden, kun beklædningen i loftet.

Nu skriver du DE 4 afløb... jeg havde kun fundet, 2 foran højre og venstre side.
Må vist starte med og få fundet de 2 bagerste så og få dem tjekket
Mvh. Bo Christensen.
F11 520D Touring. 2012
E39 528i 1996
Besvar